جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از طراحان طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان درباره جزئیات این طرح گفت: در طرحی که اعلام وصول شده به دنبال تعیین چارچوب‌ها و بایدها و نبایدهای کاری برای نمایندگان مجلس بوده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 28 July 2020

به گزارش تابناک فارس: نماینده مردم شیراز ادامه داد: برخی نبایدها را نیز برای نمایندگان مجلس مشخص کرده‌ایم ؛ از جمله اینکه نمایندگان نباید روی کارهای قبلی خود متمرکز باشند مثلاً بخش عمده وقت خود را صرف تدریس، طبابت و یا هر شغل دیگری که از پیش داشته کند بلکه اولویت برای ایشان در دوره نمایندگی صرفاً نمایندگی مجلس است هرچند که نباید از مشاغل قبلی خود فاصله بگیرند اما چارچوب برای این موارد مشخص می‌شود.

این نماینده مجلس همچنین افزود: درباره هدایای متعارف و غیرمتعارف نیز در این طرح پیش‌بینی‌های شده است چرا که پیش از این هیچ چارچوبی مشخص نبود و دریافت هدایای متعارف و غیرمتعارف هنوز مساله است که در این طرح تلاش می‌کنیم تا حدود هدایا به صورت متعارف و غیرمتعارف مشخص شود.

طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان روز چهارشنبه اول مرداد ماه با امضای 48 نماینده مجلس اعلام وصول شد. بر اساس این گزارش، طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان روز چهارشنبه اول مرداد ماه با امضای 48 نماینده مجلس اعلام وصول شد.

 
طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان شامل 6 ماده و چند تبصره است که در صورت تصویب نهایی قرار است نواقص قانون قبلی نظارت بر رفتار نمایندگان که مانع از اجرای درست آن بود، اصلاح شود. 


تعیین نوع و مبلغ هدیه غیر متعارف در ابتدای هرسال توسط هیات نظارت، ممنوعیت برخی مشاغل برای نمایندگان، تعیین چارچوب مشاغلی که نمایندگان می‌توانند در دوران نمایندگی ادامه دهند از جمله مواردی است که در این طرح پیش بینی شده است. 


این طرح همچنین دریافت هرگونه مجوز واحد تجاری، واحد صنعتی، واحد کشاورزی، واحد آموزشی، و واحد آموزش عالی آموزشی و پژوهشی در دوران نمایندگی، برای نماینده مجلس ممنوع کرده و بر معاملات نمایندگان و بستگان درجه یک آنها نظارت خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار