نماینده مردم استان ایلام در مجلس:
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، مالیات را هسته مهم اقتصاد عنوان و بر شفاف سازی، عدالت و اعتماد زایی در این باره تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر سارا فلاحی  در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران این اداره کل، با بیان اهمیت مالیات در شرایط کنونی، گفت: مالیات اگر به درستی اجرا، تبیین و قانونمند شود، می تواند شرایط کشور ما را به خوبی تغییر دهد.

فلاحی با بیان اینکه اقتصاد، سیاست و فرهنگ به هم مرتبطند، گفت: تحریم علاوه بر تهدیدهایی که برای کشور داشته، فرصتهایی را هم به وجود آورده تا آسیبهای خود را بشناسیم؛ که یکی از این آسیبها ساختار معیوب رانتیر، اقتصاد تک محصولی و اتکا به درآمدهای نفتی است و حالا باید از آن عبور کنیم که یکی از جایگزینها، مالیات است.

وی عدالت، شفاف سازی و اعتمادزایی در امر مالیات را سه شاخص دانست و تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی کشور بایستی اعتماد مردم را جلب کند و از طرفی نظارت مالیاتی نیز باید عالمانه و کارشناسی باشد به نحوی که نباید این تصور برای مردم به وجود آید که مالیات صرفاً از افراد کم درآمد اخذ می شود.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آگاه سازی و شفاف سازی جلوی سوء استفاده و فرارهای مالیاتی را می گیرد، افزود: متاسفانه اطلاعات پایه ای ما در این باره مشکل دارد و داده های واقعی کم است، در حالی که با داده ها و اطلاعات دقیق می توان برنامه های اقتصادی و مالیاتی را به درستی اجرا کرد.

فلاحی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای صورت گرفته در موضوع مالیات استان، یادآور شد: با آگاه سازی، مردم درک می کنند که اقتصاد مربوط به خود آنها بوده پس نسبت به آن احساس مسئولیت خواهند کرد.

وی به طرح مالیات خانه های خالی، که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اشاره کرد و ادامه داد: هنوز این طرح کارشناسی نشده، و میزان مالیات و مکانیسم جلوگیری از فرار مالیاتی در آن مشخص نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، اعتماد زایی را مهمترین رکن سرمایه اجتماعی عنوان و تصریح کرد: با اعتمادزایی، مشارکت مردم بیشتر می شود، بنابراین ما باید برای مردم برنامه ها و قوانین را تبیین و بعد آنها را اجرایی کنیم.

فلاحی در پایان با اشاره به بیانات امام علی(ع) در مورد مالیات و اینکه از منظر اسلام کسب درآمد و ثروت حلال مورد تائید قرار گرفته است، گفت: باید به سمت خودگردانی در داخل پیش برویم، به ثروت در دست مردم اعتماد کنیم و همه نهادها دست به دست هم بدهیم تا شرایط سخت فعلی را مدیریت کنیم.

وی افزود: همه دور یک میز هستیم و روی میز ما، منافع ملی ماست، بنابراین اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و رضایت مردم را به دست آوریم.

تولید و مالیات دو رکن اقتصاد مقاومتی

سعید کریمی مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام نیز در این دیدار با ارائه گزارشی، "تولید" و "مالیات" را دو رکن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی، افزایش سرمایه گذاری و توسعه استان را به دنبال دارد.

وی حمایت نمایندگان و مسئولان از برنامه های اقتصادی و مالیاتی استان را خواستار شد و تصریح کرد: دولت بدون درآمد نمی تواند طرح ها و پروژه های توسعه ای و عمرانی خود را اجرا کند و هر نوع سرمایه گذاری، رفاه، آموزش، و... نیازمند منابع اعتباری است که بخش بیشتر آن از محل مالیات تأمین می شود.

کریمی تأکید کرد: ما سعی داریم با وصول با اصول مالیات، اجرای برنامه های دقیق شفاف سازی و اطلاع رسانی و ارتقای نظارت و سلامت اداری، سازمان امور مالیاتی را از سازمانی مخوف( به تعبیر بعضی) به سمت سازمانی محبوب پیش ببریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام افزود: در موضوع مالیات خانه های خالی، درخواست ما این است که نمایندگان و مسئولان ذیربط با دیدی عالمانه و همه جانبه نگر این طرح را تصویب و اجرایی نمایند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار