محسن نصرپورمدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی ازتولید وپخش ویژه برنامه های این مرکز برای دهه ولایت وامامت خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 30 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، محسن نصرپور در این خصوص گفت: این مرکزبا توجه به اهمیت این دهه برنامه های متنوع، شاد و جذابی با هدف تبیین اهمیت جایگاه امامت و ولایت در آموزه های شیعی و ایجاد بستری شاد و بانشاط و امیدبخش در شرایط سخت جامعه امروز بویژه برای نسل جوان تدارک دیده است.

وی گفت مراسم « دعای عرفه » به مدت 180 دقیقه ازسیما،صدا،رادیوسراسری زیارت وشبکه قرآن به صورت زنده از حرم مطهر رضوی ساعت 16:30تا19:30به تهیه کننده علی محمد کاظمیان پور، تهیه وپخش خواهد شد. همچنین ویژه برنامه جذاب و شاد "عیدانه" در3 قسمت 90 دقیقه ای با بخش های متنوعی همچون موسیقی، مسابقه، خاطرات زائران با حضور مهمانان ویژه در ایام عید قربان و عید غدیر به تهیه کنندگی عباس غلام پورو کارگردانی رضا سالارتولیدو پخش می شود. محسن نصرپوربااشاره به ایام دهه امامت و ولایت گفت با هدف تکریم شعائر دینی و تبیین جایگاه ائمه معصومین ویژه برنامه "عید ولایت " در 10برنامه 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی محمد رضا خیابانی تنها تولیدوپخش می شود.

وی درادامه گفت: برنامه "شکوه ولایت "در10قسمت 60دقیقه ای به منظورپوشش ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی به صورت زنده به تهیه کنندگی عبدالرزاق رمضانژاد مهمان مخاطبان سیمای استانی خواهدبود.علاوه بر این در برنامه های روتین مرکز ویژه برنامه های با  موضوع امامت و ولایت نظیر « صبح خراسانی » به تهیه کنندگی محسن وکیلی اسفندیاری ،"شب شرقی" به تهیه کنندگی سید حسین خدادادیان حسینی وموضوع "باز خوانی تاریخ اسلام "دربرنامه "تا آسمان"  به تهیه کنندگی محمد علی صادقی در10قسمت و همچنین "گزارش "5 به تهیه کنندگی آرش رهبر با رویکرد مباحث بهداشتی در ایام دهه ولایت تولید وپخش خواهدشد .

محسن نصرپور در ادامه به برنامه های صدای خراسان رضوی نیز اشاره کرد: در  روز عید سعید قربان  ویژه برنامه "جشن بندگی" با هدف ترویج فرهنگ بندگی و ولایی در  فضایی شادباساختاری ترکیبی ومتنوع همچون  گزارش از سطح شهر، کارشناسی، روایت و حکایت و موسیقی های شاد در ایام دهه ولایت هرروز از ساعت18  تولیدوپخش خواهد شد. به گفته وی برنامه "پرس و جو" نیز  به مدت 45 دقیقه با موضوع رعایت اصول بهداشتی در خصوص قربانی کردن با توجه به واگیری بیماری کرونا آماده پخش شده است. 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی  با اشاره به برنامه های "صدای زائر" و "دهکده" گفت این دوبرنامه برای ارتباط زنده با حرم مطهر و اطلاع رسانی از عملکرد نهادهای مرتبط به بیان آداب و رسوم روستاییان استان  در دهه ولایت می پردازد. وی همچنین افزود: در روز عید سعید غدیر ویژه برنامه"عید ولایت" به مدت 120 دقیقه در ساختار کلامی و با رویکرد القای شادی و نشاط به تبیین فلسفه این روزمی پردازدگزارشهای مردمی ازسطح شهروحرم مطهرزینت بخش این برنامه خواهدبود.

.برنامه "شباهنگام" نیز به مدت 50 دقیقه به بررسی واقعه غدیر خم و بیان فلسفه سیاسی آن . "صدای زائر" به مدت 50 دقیقه به صورت زنده هرروزضمن ارتباط  با حرم مطهر و پخش گزارش های مردمی به اطلاع رسانی از برنامه های نهادها و ارگانهای مختلف شهری در این ایام فضایی شادی و بامعنویت را برای شنوندگان فراهم می آورد. برنامه "بالا خیابون پایین خیابون" دردهه ولایت هرروزبه مدت 45 دقیقه با بخش های متنوع در قالب طنز و نمایش های کوتاه و ارائه گزارش های مردمی اوقاتی شاد و مفرح رابرای مخاطبانش فراهم می آورد. 

محسن نصرپور همچنین با اشاره به ویژه برنامه های رادیوسراسری زیارت گفت این این رادیوبه

 منظور انعکاس جشن ها و کمک های مومنانه دهه ولایت،ترویج فرهنگ رضوی ،فرهنگ سازی اطعام روز عید غدیر و سایر فعالیتهای عام المنفعه برای مشتاقان زیارت 5000دقیقه برنامه تولیدی وتامینی تدارک دیده است وی گفت "نجواي عارفان"  عنوان ویژه برنامه زنده ای است که در روز عرفه از استودیوی امام رضا علیه السلام در حرم مطهر پخش خواهد شد.این برنامه که با هدف آشنايي مخاطبان با آداب و فلسفة روز عرفه، وجه تسمية این روز، اعمال روز عرفه و دعوت به انجام اعمال این روز، آشنايي مخاطبان با اعمال غير حجاج در روز عرفه از ساعت ١٦:٣٠ تا ٢٠:٣٠ بمدت 240 دقیقه به تهیه کنندگی امیررضا رئوف تولید پخش خواهد شد. وبرنامه"عید بندگی" نیز عنوان ويژه برنامه دیگری است از رادیو سراسری زیارت که ازبخش های مختلف و متنوعی همچون  گزارش های شاد از سطح شهر،  نمايش ، كلام بزرگان، لحظه ارادت،  سخن كارشناسان درباره موضوع عید قربان، قرائت قرآن، پخش زنده اذان از حرم مطهر، ادعيه، مداحي وسرود، بخش ويژه امام زمان عجل ا... تشکیل شده است. این برنامه تلاش دارد تا با ارائه  تاريخچه قرباني و قرباني كردن در اسلام و سایر ادیان آسمانی، به معرفي چرايي عيد قربان و جايگاه آن در اسلام پرداخته و بر آن اساس از  تلاش برای سربلندي از آزمونهاي الهي و تبیین نمونه ها و مصادیق امروزی سخن گوید."عيد ولايت" نیز عنوان ویژه برنامه زنده دیگری ایست از گروه زیارت و فرهنگ رضوی  که تلاش می کند تابا بيان واقعة غدير و فلسفة اين روز،  غدير از نگاه ائمه معصومین بویژه امام علي(ع) و امام رضا(ع) را تشریح کند. همچنین "عيد ولايت" می کوشد با پخش اعمال روز عيد غدير به  دهة ولايت پرداخته  و جایگاه غدير را در آيات و احاديث پررنگ تر کرده و  فضايل این روز و وظايف مومنان در عيد غدير را تبیین کند. "عيد ولايت" بمدت 180 دقیقه در روز عید غدیر خم  و از ساعت ١٠ تا ١٣  به تهیه کنندگی امیررضا رئوف تهیه وپخش می شود. 

محسن نصرپور در ادامه گفت سایربرنامه های رادیوسراسری زیارت رویکردی متناسب با دهه ولایت گرفته که اهم آن عبارتست از: مناي دل،  پيشواي هدايت ،  سقاخانه ،  صبح زيارت ،  صحن زندگي ،  پرسش. اين روزها، خورشيد هدايت ،  دريا در غدير ، جام ولا ،  نغمه عشق ،  آينه حقيقت ،  منشور امير ،  راه نام ،  عقيق ،  راه رستگاران ،  طريقت ، غديريه  و عیدانه 

مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی با ذکر اهمیت ایام دهه ولایت برای مخاطبین برونمرزی گفت، رادیو دری صداوسیمای خراسان رضوی برنامه "کافه صبح" با رویکرد محوریت قربان نماد ولایت و غدیر جامعه پویا به تهیه کنندگی محمد عارف حسینی در 7 قسمت به مدت 315 دقیقه  برنامه "زنده باد زندگی" با رویکرد اعیاد قربان و غدیر به تهیه کنندگی علی عطایی و وحیده حسینیان در 7 قسمت به مدت 315 دقیقه "روی موج جوانی" به تهیه کنندگی قاسم موحد در7قسمت به مدت 315دقیقه رابه صورت زنده وبرنامه های انیس تنهایی، ترنم باران، نمایش هفته، داستان تمثیلی با رویکرد ولایت را به تهیه کنندگی مریم شاهین راد، هانیه بذرافشان و طیبه صفری رابرای مخاطبان رادیودری خودپیش بینی کرده است.

وی گفت رادیو تاجیکی  نیزبا تولید وپخش ویژه برنامه "جهاد نفس" ویژه عید قربان به مدت 15 دقیقه به تهیه کنندگی مجید حاتم زاده و همچنین برنامه "وصی رسول الله (ص)" ویژه عید غدیر به مدت 15 دقیقه دهه امامت و ولایت را گرامی خواهد داشت.

 

محسن نصرپورگفت با توجه به اهمیت فضای مجازی و مخاطبان آن  و همچنین ضریب نفوذ آن، معاونت فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی دردهه ولایت اقدام به تولید و انتشار بیش از 300متن، خبر و گزارش و تولید 20 عکس نوشت و پوستر، 8 اینفوگرافی 6 گیف، 6 استیکر 2 مستند مصاحبه محور، 5 پادکست، 1 نماهنگ و بازتولید 20 ویدیوی کوتاه خواهدکردودرادامه گفت واحد شعر وموسیقی مرکز نیز به مناسبت عید غدیرقطعه ای پاپ با نام علی ای نور پیامبربه خوانندگی علیرضا خوش روی و آهنگسازی و تنظیم کنندگی مجید صانعی با شعری از حمید بیات رابرای مخاطبان خودآماده پخش کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار