کارگردان فیلم‌کوتاه فندک:
کارگردان فیلم‌کوتاه فندک گفت: فیلم‌کوتاه فندک بیانگر آسیب‌های ازدواجی احساسی و ناآگاهانه‌ای بوده که همانند یک عشق نافرجام است.
کد خبر: ۸۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 31 July 2020

به گزارش تابناک رضوی، رسول مجردکاهانی در مراسم رونمایی از فیلم‌کوتاه فندک که با حضور مسئولان، هنرمندان و اصحاب رسانه در پردیس سینما هویزه برگزار شد، اظهار کرد: در تولید فیلم‌کوتاه فندک تمامی ملاک‌های یک اثر کوتاه هنری رعایت شده است، در این فیلم‌کوتاه برشی از یک فیلم‌بلند استفاده شد و معتدقم که این اثر هنری تا بیش از ۷۰ درصد توانسته موضوع را به مخاطب بیان کند و حتی امید زیادی در کسب رتبه برتر در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی داریم.

وی افزود: این اثر هنری یک کار کمدی بوده و روایتگر ازدواجی احساسی و ناآگاهانه بوده که همانند یک عشق نافرجام است و زن قصد و نیت کشتن مرد مورد علاقه‌اش را دارد.

کارگردان فیلم‌کوتاه فندک با بیان اینکه این اثر هنری با همکاری گروه صنعتی کالای چوب پریزاد و در قالب موضوعات اجتماعی و خانوادگی در مشهد تولید شده است، خاطرنشان کرد: فیلم‌کوتاه فندک ۱۲ دقیقه‌ای بنا بود ۲۰ تیر در سینما هویزه اکران شود، که به‌جهت شیوع موج دوم کرونا ۳ هفته به تعویق افتاد و این مراسم که در روز عید سعید قربان برگزار شد همراه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

مجردکاهانی تصریح کرد: اکران خصوصی پس از موج دوم کرونا خواهد بود و به‌جهت‌ شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی در روسیه، لبنان، افعانستان، تاجیکستان، ترکیه و یونان فعلاً اکران عمومی نداریم و این بخش را به بعد از جشنواره موکول کرده‌ایم.

وی با دکر این نکته که دغدغه کنونی من جوانانی هستند که به‌علت بی‌مهری مسئولان دیده نشده‌اند و استعادهایشان شکوفا نشده است، تاکید کرد: خواسته هنرمندان این است موانع موجود از سرراهشان برداشته شود، نه آنکه سنگین‌تر از قبل باشد و جامعه هنری همواره خواستار اجرای عدالت در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه هنر هستند.

کارگردان فیلم‌کوتاه فندک با طرح این سوال که بودجه‌ای که مجلس در اختیار ارشاد قرار می‌دهد به کجا می‌رود؟، گفت: متاسفانه پولی که نام فرهنگ و هنر بوده در حوزه‌های دیگر هزینه شده است و بابت مدیریت نادرست مسئولان در این خصوص به‌شدت ناراحت هستیم.

مجردکاهانی بیان کرد: حامد پریزاد و مائده اکبری بازیگران اصلی فیلم‌کوتاه فندک هستند و معتقدم با کیفیت کاری بالایی که دارند می‌توانند تا ۵ سال آینده جزو برترین سینمای ایران باشند.

در این مراسم حامد پریزاد، بازیگر نقش بابک در فیلم‌کوتاه فندک، گفت: بابک شخصیتی دو رو دارد و به‌جهت موقعیت مالی خوبی که داشته و با پول به دنبال رسیدن به موقعیت بهتر به هر نحو (درست یا غلط) است.

وی با بیان اینکه فیلم‌کوتاه فندک اولین کار هنری‌ام بود و بسیار خوشحالم که با عوامل و هنرمندان با تجربه کار کردم، افزود: من علاقه زیادی به کارهای هنری دارم صداقت در کار مجردکاهانی موجب همکاری من با این اثر هنری در دو بعد مالی و هنری شد، اگر چنین پیشنهادی از سوی مسئولان ارشاد می‌شد موافقت نمی‌کردم، این کار در مدت زمان ۳ روز و با کمترین امکانات ممکن تولید شد.

بازیگر فیلم‌کوتاه فندک بیان کرد: کل کار در شهر مشهد بود و برخی مجموعه‌ها همچون آتش‌نشانی قول هنکاری بابت آب‌پاشی خیابان‌های صحنه فیلم داد که این کار انجام نشد و مجبور به آب‌پاشی با سطل در یک شرایط بسبار سخت شدیم.

در بخش دیگر این مراسم مائده اکبری، بازیگر نقش مهسا در فیلم‌کوتاه فندک، خاطرنشان کرد: شخصیت مهسا برون‌گرا و خودمحور بوده و می‌خواهد خواسته خود به هر نحوی برسد  چالش‌های درونی در کار وجود دارد که می‌تواند مخاطب برای جذاب باشد.

وی اضافه کرد: قبل از فیلم‌کوتاه فندک تجربه ۴ فیلم‌کوتاه، ۲ تله‌فیلم و یک سریال داشتم و همکاری با عوامل این اثر هنری برایم یک تجربه خوب بود.

بازیگر فیلم‌کوتاه فندک با ذکر این نکته که استعدادها با حمایت مسئولان است که شکوفا می‌شوند، افزود: شروع کار هنری از مشهد به‌لحاظ شرایط خاصی که دارد سخت است، اما کسانی که می‌خواهند در حوزه هنر کار کنند ناامید نشوند، همچنین از ظرفیت رسانه‌ها و حمایت مسئولان ارشاد هم نباید غافل شویم.

همچنین رامین رمضانیان، نویسنده فیلم‌کوتاه فندک، تصریح کرد: این اثر طرح کوتاه کمدی بوده که بر اساس موقعیت شکل می‌گیرد، این کار رویداد معمولی بوده که می‌تواند فانتزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه قالب اصلی این اثر هنری موضوع اجتماعی بوده است، تاکید کرد: فیلم‌کوتاه فندک آسیب‌های انتخاب‌های غلط مانند ازدواج ناآگاهانه را به تصویر می‌کشد و این اثر  نشان می‌دهد کع موجب تغییر تصمیم یکی از طرفین به‌دلیل رفتارهای نادرست طرف مقابل می‌تواند وضعیت فرد را به‌کلی تغییر دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار