امسال برای ۲۶ نفر از متقاضیان سقط جنین درمانی که به اداره کل پزشکی قانونی استان ایلام مراجعه کردند مجوز سقط جنین صادر شد که این رقم در مقایسه با سال ماقبل آن(چهارماهه) ۳۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 02 August 2020

 به گزارش تابناک  ایلام ، صدور مجوز سقط جنین درمانی در چهار ماهه اول سال جاری ۲۶ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۹ مورد با افزایش ۳۶ درصدی همراه بود.

پزشکی قانونی استان ایلام یکی از مهم ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی را سن بارداری اعلام کرد که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی و یا پیش از ۱۹ هفتگی بر اساس سونوگرافی های معتبر دوره ای باشد.

بر اساس این گزارش ، در صورتی که مادر مهم ترین شرط که همان سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته است را داشته باشد موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توام می کند مورد بررسی قرار می گیرد.

تمام ناهنجاری های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی شود و تنها ناهنجاری هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع به تایید سه پزشک متخصص و معتمد برسد یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار