در نشست خبری سازمان نظام پزشکی مشهد مطرح شد؛
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با ابراز نگرانی نسبت به پیک کرونا آنفولانزا اظهار کرد: باید انرژی و پتانسیل همکاران مان را برای پیک کرونا آنفولانزا نگه داریم تا با افت کادر درمان در آن شرایط مواجه نشویم.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 01 August 2020

به گزارش تابناک رضوی، علی بیرجندی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این مطلب اظهار کرد: باید انرژی و پتانسیل همکاران مان را برای پیک آنفولانزا کرونا نگه داریم تا با افت کادر درمان مواجه نشویم، زیرا همکاران مان تحت فشار و خستگی ناشی از کرونا با مشکلات جدی مواجه شده اند.

وی با بیان این که  حفظ جان افراد نسبت به اعمال مستحب از اولویت بیشتری برخوردار است یادآور شد: موافق از سرگیری محدودیت ها برای انجام مراسم مذهبی هستیم.

 

بیرجندی نژاد با بیان اینکه به نظر ما بالارفتن آمار کرونا ربطی به بازگشایی حرم مطهر ندارد خاطرنشان کرد: سه برابر شدن آمار ابتلا به کرونا ربطی به این موضوع نداشت زیرا تمامی پروتکل های بهداشتی در این خصوص رعایت شده است.

 

بیرجندی نژاد با بیان اینکه تاکنون هیچ درمان دارویی مشخصی برای این بیماری کشف نشده است افزود: معتقدیم پیشگیری مهمترین راه مقابله با این بیماری است.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد یادآور شد: افزایش تعرفه‌ها رشدی ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی داشته  که چنانچه این افزایش هزینه‌ها از طریق تعرفه خدمات جبران نشود ادامه فعالیت بسیاری از مراکز درمانی دچار مشکل خواهند شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با غربالگری خوبی که انجام شده مراجعات به بخش بستری در بیمارستان‌هایی که مرکز اصلی کروناهستند کمتر شده چرا که قسمت عمده‌ای از افرادی که با علایم تنفسی مراجعه می‌کنند با درمان‌های دارویی و قرنطینه خانگی بهبود پیدا می‌کنند.

 

طبق گفته دکتر بیرجندی‌نژاد از مجموع ۱۶۲ هزار بیمار دارای علایم تنفسی که در فروردین امسال به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند فقط ۶۹ نفر به مراکز اصلی کرونا در سطح سه ارجاع داده شده‌اند.

 

مسعود شادنژاد عضو هیأت علمی سازمان نظام پزشکی مشهد هم در بخش دیگری از این نشست گفت: تا کنون در کشور ۱۴۰ شهید سلامت داریم که ۱۳ نفر از آنها در مشهد هستند،  ۶ هزار نفر از کادر درمان در کشور درگیر این بیماری شده اند که بیشترین آمار به ترتیب مربوط به پرستاران، پزشکان عمومی، داخلی و زنان است که ۹۵ درصد آنها خوشبختانه بهبود پیدا کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار