متخصص پوست و مو کرمانشاه گفت: ضایعات پوستی مرتبط با بیماری کووید 19 همراه با سایر علائم این بیماری بروز می‌کنند و تنها بروز ضایعه پوستی نمی‌تواند دلیلی محکمی بر ابتلا به بیماری کرونا باشد.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 03 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،علی ابراهیمی در خصوص یک‌سری ضایعات پوستی که به دنبال عفونت‌های مبتلا به کرونا در بیماران ایجاد می‌شود، اظهار داشت: این ضایعات پوستی در همه بیماران مبتلا ایجاد نمی‌شود، بلکه تعدادی از بیماران مبتلا در طی دوران بستری و یا دوران تحت درمان یک سری ضایعات پوستی را نشان می‌دهند که این ضایعات پوستی طیف وسیعی از بیماری‌ها را در بر می‌گیرد که بیشتر به دنبال ایجاد التهاب در دیواره عروق کوچک ایجاد شده که خود را به صورت ضایعات التهابی عروق کوچک نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این علائم یک سری علائم اختصاصی و غیراختصاصی دارد که فقط پزشک متخصص آن را تشخیص می‌دهد، اما خیلی غیرمحتمل و بعید است که بیماری کرونا فقط فقط با ضایعات پوستی بروز کند ابتدا باید علائم دیگر همانند درگیری ریه، تب و...در بیمار ظاهر شود و بعد از آن در طول مسیر درمان دچار یک‌سری ضایعات پوستی می‌شوند.

این متخصص پوست و مو کرمانشاه در خصوص درمان این ضایعات پوستی بیماران کرونایی، گفت: همانگونه که بیمار پس از بهبودی، آرام آرام وضعیت ریه و جسمانی‌اش بهتر می‌شود، ضایعات پوستی هم خوب می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه بروز هرگونه علامتی و ضایعه پوستی نشان از کرونا نیست، تصریح کرد: نگرانی مردم سبب شده که بر اثر یک سری بیماری پوستی که قبلا هم وجود داشته مانند کهیر، اگزما و... به پزشکان مراجعه کنند، برخی از این ضایعات عواملی غیر از کرونا دارند و این‌که هر کسی که ضایعه پوستی نشان دهد دچار کرونا شده، ترسی است در بین مریضان که با نگرانی مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه اشاره خشکی پوست دست و شست‌شو آن با توجه به شیوع کرونا داشت و گفت: ضایعات حساسیتی و اگزمایی پس از شیوع کرونا روی پوست افرادی که به صورت وسواس‌گونه دست را شست‌شو داده و از مواد ضدعفونی کنند بر پایه الکل و غیره استفاده می‌کنند ظاهر شده به‌طوری‌که پوست حالت خشک به خود گرفته و گاهی اوقات با ترک و ضایعات قرمز رنگ خارش‌دار خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این ایام افرادی که با مواد شوینده زیادی سر و کار دارند، افراد مسن، افرادی که پوست آن‌ها به صورت ذاتی و زمینه‌ای خشک است یا مشکلات هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید دارند و افرادی که مبتلا به وسواس هستند به گونه‌ای که شست و شو در این افراد بیشتر از افراد معمول است، بیشتر دچار مشکل می‌شوند.

ابراهیمی با توصیه به این افراد، ادامه داد: این افراد کارهای روزمره خود را با دستکش انجام دهند تا نیاز به شست‌شوی زیادی نداشته باشند و بعد از شست‌شو دست‌ها را چرب کنند، استفاده از صابون‌های مایع مشکلات این افراد را بیشتر می‌کند و استفاده از صابون های جامد و صابون‌های که حاوی گلیسیرین و موارد مرطوب کننده است تا حدی می‌تواند مشکلات این افراد را کمتر کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار