کد خبر: ۸۸۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 07 August 2020
باز هم روز خبرنگار فرا رسید و چون همیشه هر کسی تعبیری از زحمت‌کشان این عرصه دارد. یکی تبریک می‌گوید و دیگری... در این میان بر خود لازم دیدیم که هر چند کوتاه سفره‌ای برای بیان حرف‌های دلشان بگسترانیم و پای صحبت تنی چند از این اهل‌قلمان نشستیم.
روایت خبرنگاران از تلخ و شیرین‌های سال گذشته

خبرگزاری فارس لرستان، من قدرت واژگان را می‌شناسم و می‌دانم وقتی تَنگِ هم بیایند چه غلغله‌ای با غرششان به پا خواهد شد برای همین می‌نویسم تا که بمانم.

در بیان دردها درد خود را خاموش می‌کنم و سازم برای نواختن کوک است و شاید تلخ‌ترین کلمه برایم "حسرت" باشد برای همین نمی‌خواهم روزی برسد که بگویم چرا غلیان درونم را بغض کردم.

 صدایم شکستن بغض‌هایی است که چشم امیدشان هستم هر چند در این راه دردم از ناله بی‌بالم است. آری من خبرنگارم...

باز هم روز خبرنگار فرا رسید و چون همیشه هر کسی تعبیری از زحمت‌کشان این عرصه دارد. یکی تبریک می‌گوید و دیگری ... در این میان بر خود لازم دیدیم که هر چند کوتاه سفره‌ای برای بیان حرف‌های دلشان بگسترانیم و پای صحبت تنی چند از این اهل‌قلمان نشستیم.

در کنار اهل‌قلم، عکاسان تکمیل کننده انعکاس واقعیت‌ها هستند

در این رابطه کامین ملکی، خبرنگار و عکاس شبستان با بیان اینکه عکاسی دارای سه جنبه علمی، صنعتی و هنری است، اضافه کرد: عکاسان خبری تأثیر زیادی در دنیای امروز و عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند.

 

وی با یادآوری اینکه عکاس روز و شب نمی‌شناسد و هر لحظه در شکار سوژه‌ها و پیگیری دغدغه‌های مردم و جامعه است، می‌گوید: سختی کار خبرنگاری و عکاسی شاید به علت استرسی هست که خبرنگار باید متحمل شود، دوربین عکاس از سختی‌ها و ناخوشی‌ها روایت می‌کند؛ بعضی وقت‌ها عکس‌های ما مایه آرامش و امید می‌شود و گاهی اوقات نیز به‌ناچار ایجادکننده اضطراب و نگرانی است.

ملکی اخلاق‌مداری در کار و حرفه عکاسی را پراهمیت دانسته و ادامه می‌دهد: عکاس باید هنر را در کنار علم عکاسی و تجربه به کار بگیرد تا در انجام رسالت خود موفقیت بیشتری به دست آورد، در عرصه عکاسی انتظار می‌رود برخی دوستآن‌که صاحبان عکس نیستند، پس از منتشر شدن عکس نام عکاس را ذکر کنند، حق عکاس است که اثرش به اسم دیگری منتشر نشود و این اقدام برخی دوستان به دور از اخلاق است.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه حرفه عکاسی خاطرات شیرین و تلخ فراوانی را به ثبت می‌رساند، افزود: برای من هم روزها تلخ و شیرینی فراوانی داشته است و نمی‌توانم به تفکیک بگویم ولی شاید یکی از شیرینی‌های حرفه عکاسی‌ام که پشت لنز دوربین قرار گرفتم، آغاز سال تحصیلی بچه‌ها بوده که مهرماه با ذوق و علاقه برای شروع فصل جدیدی از زندگی با خانواده خود به سمت مدارس می‌روند و یا جشن‌های نیکوکاری، روزهای شادی و جشن مردم، انعکاس شکوفه زدن درختان و سرزندگی طبیعت که پیام‌آور زندگی و شادی و حیات دوباره است.

او تلخ‌ترین حوادث که از لنز دوربینش به ثبت رسیده را در حوادث وقوع سیل فروردین سال گذشته لرستان عنوان کرده و می‌گوید: همچنین انعکاس درد و رنج بیماران کرونایی روی تخت‌های بیمارستان و حوادثی از این قبیل که همه آن‌ها را به‌ناچار باید به روایت بکشیم؛ نیز تلخ است و درد این صحنه‌ها به‌قدری سخت بوده که زبان قادر به توصیفشان نیست و شاید همان عکس‌ها و تصاویر بهترین روایت کننده برای بیان درد مردم هستند.

ملکی با بیان اینکه امروز گلایه ما این است که دوربین به دستان زیاد شده‌اند و به نام عکاس فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: انتظار می‌رود افراد با علم، بیدار و ذهن روشن در سایه علم عکاسی به این حرفه ورود کرده و باوجدان فعالیت کنند تا حرفه عکاسان را زیر سؤال نبرند.

تلخ‌ترین خبر؛ رتبه نامبارک اول فلاکت لرستان

امین زینی وند، خبرنگار ایکنا لرستان نیز روز خبرنگار را مجالی برای بازخوانی و بیان خاطره‌های خبرنگارانی دانست که به‌عنوان راویان و چشم‌های بصیر به دنبال مطالبه‌گری حقوق حقه مردم هستند و گفت: سال گذشته شاهد فراز و نشیب‌ها، چالش‌ها و کش‌وقوس‌های فراوانی در سطح کشور بودیم که به‌موازات آن نیز تلخی و شیرینی‌های خبرنگاری در مخزن ذهن خبرنگاران ماندگار می‌شود.

 

وی ادامه می‌دهد: به رشته تحریر درآوردن تلخی‌ها و شیرینی‌های خبرنگاری به‌نوعی تورق خاطراتی است که بعد از سال‌ها می‌تواند جذابیت‌های خاصی برای خبرنگاران داشته باشد.

زینی‌وند یادآور می‌شود: از سال گذشته هم در سطح کشور شاهد درج اخبار با ریتمی تلخ در بین اصحاب رسانه هستیم چراکه فقط در حوزه ویروس منحوس کرونا، می‌بایست همه‌روزه مرگ عزیزانمان را رسانه‌ای کنیم.

این فعال رسانه‌ای بیان می‌کند: آنچه ریتم تلخی کار رسانه را طی یک سال گذشته بیشتر کرد، اغتشاشات ناشی از گرانی بنزین و شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و از طرفی سقوط هواپیمای مسافربری غم پشت سر غم بود.

وی با بیان اینکه در مقیاس لرستان، خبری که به‌عنوان تلخ‌ترین خبر در مخیله ذهن من باقی‌مانده است خبر رتبه نامبارک اول فلاکت استان در سطح کشور و تورم بی‌سابقه اجاره مسکن و گرانی ارزاق است، افزود: برای یک خبرنگار، سخت‌ترین چیز، مشاهده رنج، سختی و غم نان و سفره‌های خالی مردم است و آنچه کاسه صبر خبرنگاران را لبریز می‌کند این است که با قلم خبرنگاری، نتوانیم کاری انجام دهیم.

به گفته او مضاف بر این، از دست‌رفتن مدیرکل خدوم، کارکشته و صدیق اداره‌کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان نیز خبر دیگری بود که آن را به‌عنوان دومین خبر تلخ منتشر کرده است.

خبری به تلخی درگذشت یک همکار قدیمی

در این رابطه فرشید بهرامی خبرنگار و گزارشگر صدا و سیمای لرستان نیز با بیان اینکه شغل خبرنگاری شیرینی و تلخی‌های زیادی دارد، ادامه داد: زمانی که در تهیه گزارش‌ و اخبار پیشرفت، موفقیت و شادی مردم را می‌بینیم خوشحال می‌شویم.

 

وی ادامه داد: همچنین شیرینی کار ما وقتی است که گزارشی تاثیرگذار تهیه کرده و منجر به حل مشکلات مردم می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: زمانی هم که مشکلات را به تصویر کشیده و می‌بینیم کسی در راستای حل آنها کاری نمی‌کند و به اصطلاح کک برخی‌ها نمی‌گزد خیلی غصه می‌خوریم. 

این فعال حوزه رسانه با اشاره به شیرین‌ترین خاطره‌ از کارش گفت: تهیه گزارشم از مجتمع تحقیقات و فرآوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برایم خیلی خوشایند بود و واقعا بر خودم بالیدم که در لرستان چنین اتفاق خوب و بزرگی افتاده و این مرکز چقدر می‌تواند برای توسعه استان و مردم مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه خاطرات تلخ خیلی زیاد بوده و از سیل گرفته با آن گستردگی و وسعت خسارات تا شیوع کرونا همگی ناخوشایند هستند، اضافه کرد: در رابطه با آثار کرونا بر جامعه گزارشی از کسبه بازار و این‌که چقدر از این وضعیت متضرر شدند تهیه کردم و البته کسی هم به دادشان نرسید که برایم دردناک بود.

بهرامی افزود: آخرین کارم نیز در مورد فراموش شدن کارگران روزمزد و ساختمانی بود که تحت حمایت هیچ بیمه‌ای هم نیستند و روزگار سخت معیشتی را سپری می‌کنند که آن هم اشکم را درآورد.

این گزارشگر صدا و سیما بدترین خاطره‌اش را از دست دادن دوست، رفیق و همکارش ابراهیم امرایی عنوان کرده و می‌گوید: تحمل این ضایعه واقعا سخت و ملال‌آور است.

شیرینی کار زمانی است که گزارش یا خبرم تأثیرگذار باشد

 

در ادامه نسرین بیرانوند خبرنگار فارس نیز با بیان اینکه خبرنگارها هم مثل بقیه اقشار متأثر از اتفاقات تلخ و شیرین مردم هستند، افزود: سال ۹۸ یکی از اتفاقات تلخ و شیرین برای خبرنگاران واقعه سیل بود که از یک طرف خبر ویرانی و تخریب زیرساخت‌ها و از سویی جاری شدن کمک مادی و معنوی مردم به سیل زدگان بود.

به گفته وی دیدن این صحنه‌ها هر کدام خودش دنیایی حرف داشت.

بیرانوند ادامه می‌دهد: شیوع کرونا هم با وجود محدودیت تلخ بود اما کمک‌های مردم واقعاً مسرت‌بخش و خوشحال کننده است.

این روزنامه‌نگار و خبرنگار لرستانی بیان کرد: در حوزه خبرنگاری هم موضوع تأمین مسکن را می‌توان خبر خوبی دانست هرچند انتقادها و حواشی‌ نیز به همراه داشت.

وی از تأثیر گزارش خود طی سال گذشته می‌گوید: در مورد معضلات و کیفیت زعفران استان گزارشی تهیه کردم که خیلی برایم خبر خوشایندی بود چراکه یکی از زعفران کاران با من تماس گرفت و گفت گزارشم باعث شده زعفرانشان معرفی شود.

بیرانوند تلخی سال گذشته را نیز طی سفری که به پل‌دختر داشت عنوان می‌کند و افزود: بعد از سیل برای تهیه گزارش به آنجا رفتم و جمله یک کودک که پول تهیه کتاب را نداشت برایم واقعاً تلخ و دردناک بود.

این فعال حوزه رسانه می‌گوید: برای من شیرینی کارم زمانی است که گزارش یا خبرم تأثیرگذار باشد.

وی از خبر مرگ مصطفی سعیدی شاهنامه خوان مشهور به‌عنوان خبری تلخ یاد کرده و ادامه می‌دهد: بعد از گفت‌وگویی که با وی داشتم دار فانی را وداع گفت و تلخی آن این بود که زمان حیاتش هیچ‌کسی به او سر نزده بود.

هنوز نوش‌داروی قانون‌مداری در کام مردم لرستان چکانده نشده است

 

سیما صالحی، خبرنگار کیهان در لرستان نیز می‌گوید: واقعیت امر این است که حرفه خبرنگاری تلخ و شیرینی‌های فراوان دارد. گرچه در این برهه تاریخی از کشور ما مرارت‌ها و رنج‌های این حرفه خیلی بیشتر از شیرینی آن است.

وی ادامه می‌دهد: در این زمانه؛ شیرینی حرفه خبرنگاری محدود به این است که چهره بزک شده آن دسته از مفسدین که به بند ناف برخی مقامات دولت وصل هستند و از نوعی مصونیت برخوردارند افشا می‌شود و مرهمی بر جراحات و دردهای وارده بر روح و روان مردمی است که از ظلم و جور ناشی جولان این قماش به ستوه آمده و «گوشی» شنوای فریاد آنان نیست.

صالحی بیان می‌کند: آنچه به حلاوت حرفه خبرنگاری حیات تازه‌ای بخشیده، عزم راسخ آیت‌الله رییسی در مبارزه با مفسدین، رانت‌خواران و یقه‌سفیدان و ریل‌گذاری برای دستگاه قضا در این راستاست.

این خبرنگار لرستانی خاطرنشان می‌کند: اوضاع‌واحوال جامعه مؤید آن بوده که متأسفانه سال‌هاست؛ قراین و شواهد این‌گونه به اذهان القاء می‌کند مفسدینی وجود دارند که با برخی مجریان قانون نوعی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دست‌وپا کرده‌اند.

وی به صحبت‌های اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در استان‌های مختلف «لواساناتی» داریم، در همین لرستان و مرکز آن‌که خط‌الرأس حاکمیت دولت مستقر است، عده‌ای زمین‌خوار و... سرمایه غیرقابل جایگزین ملی را بلعیده و به ثروت و رانت مفسده انگیز، قدرت کاذب دست‌یافته‌اند که شکل‌گیری چنین اتفاقاتی تلخ آن‌هم در مقابل چشم همگان ولاقیدی مسئولان متأسفانه کارد را در استخوان مردم به ستوه آمده از این وضع که سال‌هاست صدایشان به‌جایی نرسیده، فرو برده است.

صالحی ادامه می‌دهد: در این رهگذر آنچه نمک بر زخم مردم است؛ عدم عمل برخی دستگاه‌ها مجری قانون و نظارتی به وظایفشان است که موجب شده افراد رانت‌خوار، زمین‌خوار و... دامنه نفوذشان را در بسیاری از دستگاه‌ها تعمیق و توسعه بخشیده و حاشیه امن برای خود و هم پلکی‌هایشان به وجود آورده و حتی عده‌ای هم ارتقای مقام یافته‌اند که استمرار این وضع مطلوب دشمنان نظام، مشکلات مردم را مضاعف کرده، اعتماد آنان را به مسئولین نظام سست و امید به اصلاح اوضاع را به یاس مبدل می‌سازد.

 وی بیان کرد: در گزارش‌های مصلحتی اوضاع استانی که حائز رتبه اول فلاکت و بیکاری در کشور و قس علی هذاست وارونه جلوه داده می‌شود و دور تسلسل باطل صدارت و ریاست مسببان این وضع رو به قهقرا استمرار می‌یابد.

مسوولین کاری نکردند اما من وظیفه‌ام را به خوبی انجام دادم

 

محمد یاراحمدی خبرنگار ایرنا نیز حرفه‌اش را بااسترس و پرمشغله عنوان کرد و می‌گوید: ما بسنده به ساعت اداری نیستیم و به‌صورت ۲۴ ساعته می‌بایست فضای استان را جهت تهیه خبر و اطلاع‌رسانی رصد کنیم.

وی ادامه داد: در تهیه یک خبر کوتاه زحمات افرادی نهفته شده که دیده نمی‌شوند و فقط باید عاشق بود که این سختی‌ها را تحمل کرد.

یاراحمدی معتقد است که عشق و علاقه به خبرنگاری آن را شیرین می‌کند و این کار را پراسترس و زحمت می‌داند.

این فعال حوزه رسانه در لرستان با اشاره به خاطره شیرین خود از کارش بیان کرد: سال گذشته بعد از سیل ویرانگری که در استان اتفاق افتاد یکی از جاده‌های روستایی تخریب شده بود که به‌صورت اتفاقی یک نفر از اهالی آنجا شماره تماسم را پیدا کرده و این موضوع را با من در میان گذاشت.

وی اضافه کرد: فیلم و عکس این اتفاق را نیز به‌عنوان مستند برایم فرستاد و من از آن‌ها گزارشی تهیه کردم که آن را برایش هم فرستادم.

یاراحمدی گفت: به‌عنوان یک خبرنگار کارم که اطلاع‌رسانی بود را انجام دادم و البته برای مرمت، پیگیری مسوولین نیاز بود اما با وضعیتی که وجود داشت و منابع محدود شاید امکان این کار نبود چراکه اولویت با پروژه‌های مهم‌تر است.

این خبرنگار لرستانی بیان کرد: بعد از مدتی و در روز خبرنگار، آن فرد روستایی من را فراموش نکرده بود و با ارسال پیامی این روز را تبریک گفته بود که این پیام هنوز هم برایم دوست‌داشتنی و شیرین است؛ او گفته بود مسوولین کاری نکردند اما شما وظیفه‌تان را به خوبی انجام دادید، روز خبرنگار را به شما تبریک می‌گویم.

وی انتشار اخبار حوادث را از تلخ‌ترین لحظات کارش عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون با توجه به وضعیت کرونا پوشش این اخبار همراه با استرس فراوان است و البته در کنار آن بعضی اوقات خبر ناگواری از تصادف‌ها را مجبوریم منتشر کنیم که برایمان دردناک است.

یاراحمدی افزود: چند وقت پیش خبر کشته شدن سه نفر در یک تصادف را منتشر کردم که بعد متوجه شدم اقوام یکی از آشنایان نزدیکم هستند برای همین خیلی متأثر شدم.

روایت حاجی قلم‌زن

 

سعیده خورشیدوند، مدیرمسوول نشریه خورشیدِ جانان و خبرنگار اهل خرم‌آباد نیز از شیرینی کارش در ایام تلخ سیل سال گذشته گفته و ادامه می‌دهد: طی این ایام و نیمه شعبان 98 یک سفر دو روزه با سمیه مرادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیمای استان به روستای چم مهر شهرستان پل‌دختر داشتیم.

وی ادامه می‌دهد: جایی که شاید روز اول کسی باورش نمی‌شد دیگر حیات به آنجا برگردد، حاجی قلم زن پیرمرد با صفای اصفهانی همراه خیرین دیگر وسط این همه مصیبت، بساط عروسی برای جوانان منطقه پهن کرد و چقدر صحنه‌های همدلی و انسانیت با صفا و زیبا بود.

خورشیدوند گفت: ما هم با گل‌آرایی، آیینه و قرآن گرفتن روی سر عروس و دامادها سهیم شدیم و یک جوان شیرازی با صدای دلنشینش سنگ تمام گذاشت.

این روزنامه‌نگار لرستانی یادآور شد: بقیه مردم هم همینطور شادی می‌کردند اما از همه جالب‌تر جور شدن کفش سفید و دسته‌گل برای عروس‌ها بود که در آن شرایط چیزی بیشتر شبیه به معجزه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبخ شام عروسی هم با استان گیلان بود. یک ایران در چم مهر جمع شده بود تا دل مردم را شاد کنند و حاجی قلم زن وسط شادی دائم شکر خدا را می‌گفت.

در دنیای خبرنگاران خاطرات تلخ بیشتر هستند

 

آزیتا یوسفیان خبرنگار ایسنا نیز با بیان اینکه در دنیای خبرنگاران خاطرات تلخ بیشتر از شیرین هستند، می‌گوید: یکی از خاطرات تلخ و پراسترس من سیل فروردین سال گذشته بود که اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: موضوعی که هیچ‌وقت انتظارش را به این شدت نداشتیم و در دوران خبرنگاری‌ام شاید دومین بحران جدی لرستان پس از زلزله بروجرد را تجربه کردم.

یوسفیان ادامه داد: این در حالی بود که سردبیر ایسنای لرستان آقای شریفی هم که از اهالی پل‌دختر است در سیل گرفتار شده و هیچ اطلاعی از وی نداشتیم. ضمن نگرانی از حال او باید شبانه‌روز اخبار این حادثه را نیز پوشش می‌دادیم و خوشبختانه توانستیم با همت همه بچه‌های ایسنا وظیفه و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

سال گذشته سالی سخت برای خبرنگاران بود

 

زهرا حسینی خبرنگار مهر لرستان نیز معتقد است سال گذشته سالی سخت برای خبرنگاران بود و در ادامه گفت: از ابتدای سال با سیل سهمگین در شهرهای مختلف لرستان به‌ویژه پل‌دختر و معمولان مواجه شدیم که نیازمند به شکل‌گیری یک جریان خبری گسترده برای پوشش کامل اخبار و حوادث بود.

وی ادامه داد: در کنار سخت بودن شرایط اما رسانه‌های لرستان می‌بایست عملکرد مثبت و چشم‌گیری در پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع داشته باشند و البته جریان سازی خبری خوبی را در سطح استان و کشور به دست گرفتند؛ به‌طوری‌که خبرنگاران با هر امکانات کمی که در دسترس داشتند شروع به تهیه و انتشار خبر و تصاویر کردند.

حسینی یادآور می‌شود: تلخ‌ترین خاطره خبرنگاران لرستانی در سال گذشته، بی‌شک صحنه خانه‌های ویران‌شده در سیل بود؛ خبرنگاران با توجه به ماهیت شغلی خود اولین اخبار و تصاویر سیل را دریافت می‌کردند و اخبار مخابره شده از ورود سیل به شهر و گرفتار شدن مردم در پشت‌بام منازل، مسدود شدن جاده‌ها و به زیرآب رفتن مزارع و باغات هنوز هم جزو تلخ‌ترین اخباری است که در ذهن خبرنگاران لرستان جای دارد.

این فعال حوزه رسانه بیان می‌کند: در روزهای نخست سیل که مصادف با روزهای نخست سال 98 بود، به‌عنوان خبرنگار مستقر در فرودگاه خرم‌آباد شاهد امدادرسانی‌های گسترده مجموعه‌های متعدد به سیل‌زدگان پل‌دختر و معمولان ‌که وضعیت بدتری نسبت به دیگر شهرهای سیل‌زده استان داشتند، بودم و همین امر هم شاید کمی از تلخی حادثه را در وجود ما کم می‌کرد.

این خبرنگار لرستانی به روزهای پایانی سال 98 هم اشاره کرد که با شیوع کرونا در کشور و به‌تبع لرستان مصادف شد و افزود: پوشش اخبار این حوزه و اطلاع‌رسانی دقیق و سریع به مردم در خصوص محدودیت‌های کرونایی، پروتکل‌های بهداشتی که باید رعایت شود، وضعیت بیمارستان‌ها و... هم حجم کاری زیادی را برای خبرنگاران لرستان در پی داشت.

وی بیان کرد: خبرنگاران هم مانند سایر اقشار جامعه بایستی پروتکل‌ها را رعایت و از حضور در اجتماعات پرهیز می‌کردند و همین امر منجر به دورکاری اهالی رسانه شد اما در این بین خبرنگاران و عکاسانی هم بودند که برای تهیه اخبار و تصاویر به دل حادثه زدند و با حضور در بیمارستان‌ها گزارش‌هایی را از وضعیت بیماران بستری، تلاش مدافعان سلامت و امکانات مقابله با شیوع کرونا و درمان بیماران تهیه کردند.

این فعال حوزه رسانه می‌گوید: هنوز هم رسانه‌ها در این عرصه به دنبال اطلاع‌رسانی صحیح و علمی هستند تا با همدلی و تلاش جمعی، کرونا را هم پشت سر بگذاریم.

شهادت سردار ، تلخ‌ترین خبر سال

 

پگاه دالوند خبرنگار تسنیم نیز اتفاق تلخ و متأثرکننده سال گذشته حرفه‌ای خود را در ابتدا شهادت سردار رشید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرده و می‌گوید: بی‌تردید تلخ‌ترین اتفاق سال 98 و شاید سال‌های اخیر در کشور بود.

وی شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان را از دیگر این تلخی‌ها دانسته و ادامه می‌دهد: این اتفاق نه‌تنها من بلکه برای همه مردم تلخ بود چراکه منجر به یک فاجعه بزرگ شد؛ خیلی افراد بابت این ویروس مرگ‌بار جانشان را از دست دادند و یک غم بزرگ فراگیر کشور ما و جهان را با خود درگیر کرد و تک تک اذهان مردم مشغول این اتفاق شد.

دالوند شیرین‌ترین و بهترین لحظه کارش را هنگام تحویل سال نو بهار 99 عنوان کرده و افزود: این موقع به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد که مرکز بستری بیماران کرونایی استان لرستان بود رفتم و متفاوت‌ترین لحظه تحویل سال عمرم در کنار پرستاران و کادر درمانی فداکار و هم استانی‌های عزیزی که درگیر ویروس کرونا بودند برایم رقم خورد.

وی در پایان گفت: در مجموع اتفاقات سال گذشته تعبیر این شعر شاملو بود: «سال بد، سال باد، سال اشک، سال شک، سال روزهای دراز سالِ درد سالِ عزا...»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار