رئیس جمعیت هلال احمر ایران در خراسان رضوی تاکید کرد:
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح پروژه های توسعه مجموعه کشت و صنعت هلال در نیشابور خراسان رضوی با بیان این‌که شفافیت مالی و پاکدستی در اولویت فعالیت‌های هلال احمر می باشد بر ضرورت نیل به شفافیت مالی و توسعه و ارتقاء سطح خدمات به مردم تاکید کرد. 
کد خبر: ۸۸۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 09 August 2020

به گزارش تابناک رضوی ، راه اندازی بخش های توسعه ای مجموعه کشت و صنعت هلال در نیشابور و نیز بازدید از خانه ی هلال در روستای آهوان نیشابور که از نخستین خانه های هلال روستایی در کشور بوده است از مهمترین برنامه‌های امروز سفر دکتر همتی به خراسان رضوی بود.

آیین افتتاحیه پروژه های توسعه شرکت کشت و صنعت هلال(نیشابور) جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی مجموعه های پرواربندی 1000 راسی گاونر، گوساله دانی انفرادی ۴۰۰ رأسی، شیردوشی تمام اتوماتیک تولید ملی ( ۷۲ واحدی ) کشت و صنعت هلال در نیشابور با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور، راه اندازی شد.

دکتر کریم همتی در مجموعه کشت و صنعت هلال ایران در نیشابور اظهار کرد: جمعیت هلال احمر سازمانی بین المللی با شرایط خاص و ویژه‌ است که می بایست همزمان مسائل مختلف جهانی را به صورت جامع نگریسته و در عین حال از ظرفیت‌های داخلی نیز غافل نشود.

وی با اشاره به کمک های ارسالی از سوی جمعیت هلال احمر ایران به مردم لبنان در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: هلال احمر و مجموعه های زیر نظر صلیب سرخ جهانی دارای نگرشی غیر سیاسی هستند و همانطور که خارجی ها و حتی برخی کشورهای غیرهمراه با نظام جمهوری اسلامی ایران از منظر سیاسی در ماجرای بم به ایران کمک کردند ما نیز همواره و با نگرشی انسانی و اسلامی سعی کردیم تا مددکار مردم و مظلومان در اقصی نقاط جهان باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: نخستین کشوری بودیم که برای کمک به لبنان اقدام به ارسال محموله امدادی کردیم که این اقلام ضروری مردم حادثه دیده در کمترین زمان ممکن به لبنان ارسال شد.

وی افزود: توجه به ظرفیت های داخلی و توسعه بخش های تولیدی و ارتقاء خدمات به مردم از مهمترین موارد مد نظر در جمعیت هلال احمر است.

دکتر همتی با اشاره به اینکه برخی حاشیه ها در دوران گذشته هلال احمر زیبنده این نهاد مردمی نبود اعلام کرد: یکی از هلدینگ های هلال احمر مجموعه سرمایه گذاری هلال است که از آن جمله کشت و صنعت هلال در نیشابور با ظرفیت های ارزشمند  در زمینه  دامپروری و کشاورزی می‌باشد.

وی تاکید کرد: همواره باور داریم که اگر فردی زمینی را به ما اعطا کرده می بایست زمان استفاده بهینه از از آن ملک در صورتی که موقوفه باشد به نیت واقف آن نیز به دقت عمل کنیم و بنابراین نظارت و ارزیابی املاک و موقوفات را در دستور کار خودمان قرار داده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور، احصای وضع موجود برای برداشتن گام‌های هوشمندانه و ارتقاء شرایط را به نقطه مطلوب، حائز اهمیت خواند.

وی افزود: رونق واقعی زمانی است که به حوزه فراوری و واحد های تولیدی جانبی هم توجه کنیم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر طبق تاکید رئیس جمهوری خرید شارژ امدادی و تامین اقلام ضروری امداد و نجات و نیز راه اندازی مجدد برخی بالگردهای زمین‌گیر شده و تامین کمبود اقلام امدادی در انبارهای امداد و نجات از جمله مهمترین موارد مدنظر جمعیت هلال احمر در این روزها می باشد که مرحله نخست بودجه آن تخصیص یافت و به فضل الهی تا اواسط آبان ماه بودجه تکمیلی موردنیاز تامین می شود.

 

ارتقاء سطح تاب آوری جامع با راه‌اندازی خانه‌های هلال

 

رئیس جمعیت هلال احمر امروز در بازدید است خانه هلال روستای آهوان نیشابور با اشاره به اینکه در کشور ۳۷ هزار روستا نیازمند خانه حلال است تصریح کرد با توسعه خانه های هلال میزان دستیابی به مصدومان در حوادث را به کمتر از 10 دقیقه می رسانیم که این امر در راستای ارتقاء سطح تاب آوری جامعه بنا به تاکید رئیس محترم جمهور است.

وی افزود: امروز در دور افتاده ترین روستا ها می توان خانه های هلال را گسترش داد که در حال حاضر از ۳۷ هزار روستا تعداد ۱۵۰۰ خانه حلال آماده راه اندازی است.

دکتر همتی افزود: خانه های هلال می تواند با همکاری دهیاری ها و فرمانداری ها و مسئولان محلی و مساجد بنیان گذاشته شود تا نقش مردم در حوادث پر رنگ تر از گذشته باشد.

دکتر همتی در پاسخ به درخواست هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی و نیز اهالی روستای آهوان گفت: برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز در این منطقه و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم به تجهیزات درمانی و بهداشتی که در حال حاضر نقدینگی بالایی می طلبد، تعداد 10 سری بانک امانات پزشکی برای 10 خانه هلال محوری در منطقه نیشابور اعطا شود.

 

راه اندازی 20 خانه هلال نیشابور در هفته هلال

 

دکتر سید مجتبی احمدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در قسمتی از این نشست با اشاره به افتتاح هشت خانه هلال در نیشابور گفت: این شهر دارای قدمت فرهنگی و تاریخی بوده و تاکنون ۸ خانه هلال با استقبال مردمی مواجه شده و به لطف خدا ۲۰ خانه هلال را در هفته دولت در این شهر راه‌اندازی می‌کنیم.

 

تحویل 6000 تن شیر در چهارماهه سال 99 از دامپروری نیشابور

 

نایب رییس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت هلال نیشابور نیز در قسمتی از این مراسم گفت: تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ راس گاو در دامپروری هلال نیشابور روزانه به طور متوسط ۵۰ تن شیر تحویل می‌دهند.

دکتر رضا ولیزاده افزود: در چهارماهه امسال حدود 6 هزار تن شیر تحویل دادیم که قیمت تمام شده آن پایین تر از سایر مراکز دامداری مشابه است.

وی جوانگرایی و به روز بودن را مهمترین رموز موفقیت این مجموعه اقتصادی است.

قامتی، معاون استاندار و فرماندار نیشابور و نیز چنارانی نماینده مردم نیشابور در خانه ملت نیز در قسمتهایی از این مراسم به ایراد سخن پرداختند.

شایان ذکر است نیشابور و زبرخان دارای حدود 500 روستا می باشد که تاکنون هشت خانه هلال در این شهر افتتاح شده و تا پایان هفته دولت نیز به ۲۸ مورد افزایش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار