رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: محصولات متنوع لوازم‌خانگی باکیفیت بالا و قابلیت رقابت با برندهای خارجی درقم تولید و به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 11 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی، بیان کرد: قم با داشتن زیرساخت‌های مناسب صنعتی و تعداد قابل‌توجه واحدهای تولیدکننده لوازم‌خانگی، طی سال‌های اخیر همواره یکی از قطب‌های مهم تامین این محصولات درکشور بوده‌است.

وی افزود: درسال‌جاری بر اساس راهبرد جهش تولید، تمرکز برای تقویت ظرفیت‌ استان در تولید انواع لوازم‌خانگی گسترش‌ یافته‌است و صنعت قم در تولید این محصولات برای رفع نیاز کشور،‌ نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: با تقویت ظرفیت تولید واحدهای صنعتی موجود در استان و ایجاد واحدهای صنعتی جدید در بخش لوازم‌خانگی،‌ علاوه بر تامین نیاز داخلی،‌ چشم‌انداز صادراتی مطلوبی را نیز در مقابل خود داریم.

سیجانی گفت: اکنون انواع لوازم‌خانگی همچون یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جاروبرقی، پنکه، ماکروویو، کولرآبی و گازی،‌ آبگرمکن و کالاهای متنوع موردنیاز در آشپزخانه، در واحدهای صنعتی مستقر در قم تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی بیان کرد:‌ بر اساس برنامه‌ای راهبردی با حمایت و تخصیص اعتبارات لازم،‌ ظرفیت استان در بخش تولید لوازم‌خانگی رشد قابل‌توجهی پیدا می‌کند و علاوه بر تقویت جایگاه قم به عنوان قطب تولید لوازم‌خانگی، فرصت‌های متعدد شغلی در این بخش ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی در قم از برندهای معتبر هستند که ضمن استفاده از نیروی انسانی متخصص با ارائه ضمانت و پشتیبانی‌های لازم به مشتریان،‌ توانسته‌اند در بازار جایگاه مطلوبی داشته باشند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار