رئیس صنعت، معدن و تجارت قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: یکی از مهمترین برنامه های اقتصادی قم در سال جهش تولید تشویق واحدهای تولیدی صنعتی این استان به افزایش ظرفیت تولید است.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹ 12 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در حاشیه بازدید استاندار قم از چند واحد شهرک صنعتی شکوهیه قم اظهار داشت: احیا و راه اندازی مجدد واحدهای راکد قم نیز از جمله هدف هایی است که در راستای رونق و جهش تولید دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به رونقی که در زمینه تولید استان رخ داده بسیاری از واحدها موفق به افزایش تولید شدند.

وی گفت: در شرایط تحریم خیلی از محصول های مورد نیاز از طریق واحدهای تولیدی داخلی تامین، و جایگزین واردات می‌شود.

سیجانی با بیان اینکه در شرایط رونق تولید قم با نیازهای زیرساختی بیشتری مواجه است، گفت: دستگاه‌های خدماتی زیرساختی قم مانند آب، برق‌ و گاز باید کمک های لازم را در تامین این نیازها داشته باشند.

وی تکمیل زنجیره تولید را نیز از هدف های مهم استان برشمرد و گفت: علاوه بر تسهیلات رونق تولید، تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود چهار درصد به واحدهای متقاضی صورت می گیرد.

وی‌ تصریح کرد: واحدهایی که در افزایش ظرفیت تولید خود بیشترین تلاش و اهتمام را داشتند و واحدهای راکد همجوار خود را احیا و راه اندازی می کنند، در استفاده از این تسهیلات در اولویت قرار دارند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم یادآور شد: واحدهای تولیدی که در راستای نهضت ساخت داخل اقدام کنند را فارغ از حمایت های ارزی، به استان های دیگر نیز معرفی می کنیم، تا زمینه تولید مشابه محصول های وارداتی و همچنین ایجاد محدودیت و ممنوعیت در واردات محقق شود.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار