معاون کمیته امداد ایلام:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ مددجوی کارآفرین و بافنده مورد حمایت این نهاد در زمینه قالیبافی و تولید فرش دستباف در حال فعالیت و کسب درآمد هستند.
کد خبر: ۸۸۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 12 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ شبیب جعفرزاده بیان کرد: این تعداد مددجوی بافنده در سال‌های گذشته پس از طی مراحل آموزشی و دریافت خدمات پشتیبانی از این نهاد و با همکاری راهبران شغلی وارد عرصه فرش بافی شده‌اند.

وی با بیان اینکه سالانه درآمد قابل توجهی از این محل وارد چرخه زندگی این خانواده‌ها می‌شود، تصریح کرد: این تعداد قالیباف سال گذشته تعداد ۳۳۸ تخته فرش دستباف نفیس به متراژ ۶۰۰ متر وارد بازار کرده که ارزش مالی آنها بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال بوده است.

جعفرزاده با بیان اینکه کمیته امداد با همکاری راهبران شغلی خدمات گوناگون به این افراد ارائه می‌دهد، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های شغلی به نو آموزان، راه اندازی کارگاه، تأمین مواد اولیه، پرداخت دستمزد منصفانه و در نهایت بازاریابی و خرید تضمینی محصولات از جمله خدمات کمیته امداد به این بافندگان هنرمند است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام به مشکلات شغلی این بافندگان اشاره کرد و گفت: نداشتن بیمه یکی از این مشکلات بوده که در این زمینه در صورت همراهی برخی دیگر از دستگاه‌های متولی از جمله شرکت فرش، اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و تامین اجتماعی این نهاد نیز آماده همکاری است.

جعفرزاده در پایان با عنوان اینکه ارائه آموزش به بافندگان قبل از ایجاد شغل و در طی دوران فعالیت از جمله برنامه‌های حوزه اشتغال این نهاد است، گفت: در طی سالهای گذشته برای تعداد بیش از ۳ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران تحت تکفل خانواده‌های مددجو در زمینه قالیبافی دوره‌های آموزشی برگزار شده است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار