کد خبر: ۸۸۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 14 August 2020
حضور یک تور گردشگری کوهنوردی از شهرستان بهبهان با وضعیت قرمز در روستای کوخدان شهرستان دنا سلامتی مردم را به خطر انداخته است.

به گزارش تابناک کهگیلوبه و بویراحمد، شب گذشته مورخ ۲۳ مردادماه ۱۳۹۹ یک اتوبوس تور گردشگری متشکل از کوهنوردانی از استان خوزستان و شهرستان بهبهان وارد شهر سی سخت و روستای کوخدان شد که نقض آشکار پروتکل های بهداشتی و ایمنی مبارزه با کروناست.
این موضوع موجب نگرانی و تجمع روستانشینان کوخدان و همچنین توقف اتوبوس حامل گردشگران و اعتراض به حضور این تور گردشگری بدون اطلاع مسئولان و واکنش آنها شده که موجب حضور ماموران نیروی انتظامی در این روستا جهت بررسی موضوع شده است.
با وجود تذکرهای وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص افزایش پروتکل های بهداشتی، حضور این تور گردشگری از شهرستان بهبهان با وضعیت قرمز در روستای کوخدان شهرستان دنا سلامتی مردم را بخطر انداخته و موجب نگرانی روستانشینان شده است.
فرماندار دنا در خصوص ورود گردشگران به شهر سی سخت گفت: در روزهای اخر هفته ایستگاه کنترل در ورودی سی سخت دایر است و مانع از ورود مسافران با شماره پلاک های غیربومی می شوند که تاکنون نیز مسافران زیادی را نیز برگشت داده اند.
پناهی با بیان اینکه حضور مسافران و گردشگران در سی سخت ممنوع است گفت: پس از اطلاع از حضور این اتوبوس گردشگر طی تملاس با دادستانی مرکز شهرستان دنا و نیروی انتظامی و مرکز بهداشت دنا نیروی های انتظامی و بهداشتی به روستا اعزام و موضوع را بررسی کردند.
 
وی با گلایه از عده اندکی از شهروندان و روستانشینان که اقدام به اجاره دادن سوئیت و خانه های خود به مسافران کرده اند، گفت: متاسفانه برخی شهروندان با ما همکاری نمی کنند و با هماهنگی قبلی با مسافران آنها را پذیرش می کنند و جالب اینجاست که خود آنها نیز از ماسک استفاده نمیکنند که بزرگترین تهدید برای خود آنها و بقیه است.
 
فرماندار دنا افزود: طبق اطلاعات دریافتی از مرکز تنها شهرستان دارای وضعیت سفید تا کنون شهرستان دنا بوده است و تنها شهرستانی است که در استان اقدام به برپایی استگاه غربالگری و کنترل ورود مسافران کرده است ولی با این وضعیت وجود مسافران و عدم همکاری عده کمی از شهروندان در خصوص اسکان مسافرارن طولی نمیکشد وضعیت شهرستان دنا نیز زرد یا قرمز شود.
اکنون نکته اینجاست که آنچه در سطح شهر سی سخت مشاهده می شود وجود خودروهایی با پلاک های غیر بومی و اکثرا از استان های جنوب کشور و دارای وضعیت قرمر است که وارد شهر شده اند و گویا در روزهایی به غیر از روزهای پایانی هفته وارد شهر شده اند و برخی از آنها نیز مالکانی هستند که در سی سخت زمین و باغ خریده اند و برخی نیز با سوئیت داران هماهنگ هستند. / خبر انلاین


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار