معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای غربالگری ۱۴ میلیون دانش آموز کشور از نظر کنترل وزن و چاقی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 18 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهرزاد حمیدی امروز(27 مرداد) در نشست پروژه مهر استان کرمانشاه، برنامه‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی جدید را تشریح و اظهار کرد: امسال در حوزه تربیت بدنی دستورالعمل ویژه ای آماده کرده ایم که بر اساس آن ۱۴ میلیون دانش آموز کشور را از نظر کنترل وزن و چاقی غربالگری خواهیم کرد.

وی اضافه کرد : در این طرح تلاش می کنیم مانع از این شویم که کم تحرکی و بی تحرکی ایجاد شده از قِبَل خانه‌نشینی دانش آموزان در پی شیوع ویروس کرونا باعث اضافه وزن و چاقی دانش آموزان شود، چون در صورت بروز اضافه وزن و چاقی با مشکلات عدیده ای در آینده مواجه خواهیم شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: می کوشیم تا با آگاهی دادن به خانواده‌ها مانع از چاقی دانش آموزان در کشور شویم.

وی سپس با اشاره به در پیش بودن یک سال تحصیلی ویژه، اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته از اواخر سال با پدیده کرونا مواجه شدیم و اما امسال از ابتدای سال درگیر این بیماری هستیم که امیدواریم سال تحصیلی جدید بدون کمترین مشکلی آغاز شود.

حمیدی اضافه کرد: امسال سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه آغاز خواهد شد و برای وضعیت های قرمز، زرد و سفید استانها از حیث شیوع بیماری کرونا سناریوهای مختلفی داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بررسی وضعیت کلی آموزش و پرورش استان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: با آمارهای ارائه شده از سوی استان کرمانشاه در وضعیت بسیار خوبی برای آغاز سال تحصیلی جدید هستیم.

وی تاکیدکرد: تلاش می کنیم سال تحصیلی جدید را بگونه ای آغاز کنیم تا بهترین عملکرد را در حوزه تعلیم و تربیت، با رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار