مدیرگروه تغذیه مرکزبهداشت استان یزد گفت: قند فراوان موجود در نوشابه افراد را به اضافه وزن و دیابت مبتلا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 19 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد گفت: در هر نوشابه کوچک حدود ۳۷ گرم قند و حدود ۱۵۰ کیلو کالری انرژی برای مصرف کننده به همراه دارد برای سوزاندن این مقدار کالری باید ۴۰ دقیقه پیاده روی تند داشته باشد.

او ادامه داد: گاز نوشابه می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی شود و مانع جذب کلسیم، افزایش سرعت روند پوکی استخوان شود و افرادی که مصرف مداوم نوشابه دارند درمعرض اضافه وزن، چاقی و دیابت هستند.

نقیایی بیان کرد: نوشابه حاوی اسید فسفریک است که در معده باعث کاهش تعادل بین فسفر و کلسیم در بدن می‌شود.

او ادامه داد: وجود رنگ‌های موجود در نوشابه با وجود اینکه این رنگ‌ها استاندارد است و کنترل می‌شود مصرف زیاد رنگ‌ها برای کلیه و کبد مضر است.

او گفت: نقطه مقابل نوشابه، دوغ است که یک نوشیدنی کاملا ایرانی است و حاوی عناصر ارزشمندی مانند کلسیم فراوان است و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

نقیایی گفت: بعضی عناصر و ویتامین‌ها در دوغ وجود دارد و دوغ گازدار و نمک دار نباید استفاده شود، چون در جذب کلسیم اختلال ایجاد می‌کند.

نقیایی ادامه داد: امروزه دوغ‌هایی با نوعی از مخمر‌ها و باکتری‌ها تهیه می‌شود که کفیر نام دارد و حاوی باکتری‌های پروبیوتیک است و برای افرادی که ناراحتی گوارشی دارند مفید است.

سالانه ۳۶ میلیارد تومان برای تهیه قلم انسولین در استان یزد هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار