مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ؛
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال 532 مدرسه روستایی ایلام به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 22 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام، عباس بیرامی گفت: تحقق عدالت ارتباطی برای کاهش شکاف آموزشی میان دانش آموزان شهر و روستا از مهمترین اهداف وزارت ارتباطات در اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اتصال کلیه مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان شهریور، ادامه داد: از مجموع 1054 مدرسه استان با همکاری شرکت مخابرات کلیه مدارس شهری استان شامل 414 مدرسه و از 640 مدرسه روستایی استان، 532 مدرسه به  شبکه ملی اطلاعات  متصل شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گفت: سرویس‌های واگذار شده به مدارس با سرعت حداقل ۲Mbps با حجم ماهانه 30G خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به زمان محدود تا بازگشایی مدارس و لزوم تسریع در روند اتصال مدارس، خواستار تعامل بیشتر برای اتصال تمامی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات شد و گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و رفع کمبودها از جمله اولویت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بیرامی با اشاره به اینکه مدرسه هوشمند، محیطی بهتر و پویاتر را برای یادگیری و بروز خلاقیت‌های دانش آموزان فراهم می‌کند، گفت: استفاده هوشمند از تجهیزات و شبکه‌ ملی اطلاعات نیاز به بستر ارتباطی مناسب دارد و با توجه به پوشش حداکثری نسل سوم و چهارم اینترنت در مناطق مختلف استان، هوشمندسازی مدارس از دیگر فعالیت‌های مهم وزارت ارتباطات در استان است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار