نخستین سوگواره مجازی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به میزبانی محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱ 23 August 2020

به گزارش تابناک رضوی، نخستین سوگواره مجازی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به میزبانی محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی  نهاد کتابخانه های عمومی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و نغمه مستشار نظامی ،  دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی  نهاد کتابخانه های عمومی شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان را زمینه ساز تغییر رویکردهای ساختاری و نحوه ارائه بسایری از برنامه ها و فعالیت های اجتماعی دانست که عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در سال جاری یکی از این فعالیتهای اجتماعی و مذهبی بوده است.

 

وی توجه جدی به نقش فضای مجازی در برگزاری فعالیتهای اجتماعی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد:شکل گیری محافل ادبی در نهاد و ادارات کل کتابخانه های عمومی و برنامه ریزی برگزاری محفل ادبی در بستر فضای مجازی با موضوع عزا داری ابا عبدالله الحسین (ع)اتفاق مبارکی است که امیدواریم همه ما از برکات آن بهره مند شویم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: پیامبر مکرم اسلام در فرمایشی شهادت امام حسین(ع) را دارای حرارت و شوری عنوان کردند تا تاقیامت دردلهای مومنان شعله ور خواهد بود.

 

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: عزم و تلاش مومنانه مردم در برگزاری عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با وجود شیوع ویروس کرونا همان حرارت و شور و گرمایی است که با وجود سپری شدن سالها از شهادت امام حسین(ع) هنوز گرم و پاینده است و خاموشی ندارد.

 

وی ادامه داد: سوگواره مجازی شهر با عنوان ده شب ده محفل پیشکش فقیرانه ای به ساحت امام حسین(ع) است که در قالب شعر علاقه ومحبت ملت ولایتمدار ما را به ساحت ائمه اطهار نشان می دهد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: شعر و شاعری و اشعار آئینی در طول تاریخ گرمابخش محافل عزاداری بوده است و در واقع شاعران پیمابران محرم و عاشورا هستند.

 

وی تاکید کرد: امیدواریم این جلسات به فرموده امام رضا(ع) احیا کننده امر ائمه اطهار(ع) باشد.

 

حجت الاسلام سبزیان افتتاح حسینیه کتاب را یکی دیگر از برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در دهه اول محرم دانست و ادامه داد: حسینیه کتاب نیز در ایام دهه محرم مبلغ سیره و معارف ائمه معصوم با محوریت کتاب خواهد بود.

 

در ادامه این جلسه شاعران آئینی خراسان رضوی به قرائت اشعار خود پرداختند.

 

حجت الاسلام  سید حسن مبارز از شعرای مهاجر افغان مقیم مشهد در این بخش به قرائت اشعار خود پرداخت.

 

امروز گریه با غم واندوه محرم است   آغاز سوگواری ماه محرم است

 

حجت الاسلام مبارز بیشتر در قالب غزل و رباعی شعر سورده است و کتاب از شاخه انجیر  حاوی 40غزل وی در سال 92 به چاپ رسیده است و تاکنون سه بار در محفل ادبی در محضر رهبر معظم انقلاب حضور یافته است.

 

محمد حسین رحیمی دیگر شاعر جوان و ائینی سرای خراسان رضوی نیز در این محفل ادبی به قرائت اشعار خود پرداخت.

 

سکوت، حوصله ی صبر را به سر می برد     قیام، قافله را جانب خطر می برد

خروش خون خداوند، روح ایمان را          برای پیکر اسلام محتضر می برد

 

در پایان اولین محفل شعری نهاد کتابخانه های عمومی کشور به میزبانی محفل ادبی رواق ادب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز راضیه رجایی شاعر و دبیر محفل ادبی رواق ادب به قرائت اشعار خود پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار