حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی ضمن گرامیداشت «روز خبرنگار» و «روز پزشک» به تلاشگران این عرصه اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در راستای خدمت به مردم مورد نظر قرار گیرد انتقال اخبار فعالیت‌ها و عملکرد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 23 August 2020
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار واقعی اشتغال باید از سوی مسوولان امر اعلام شود گفت: با مدیران کم‌کار فارغ از نگاه سیاسی آن‌ها برخورد می‌شود و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه طبق توصیه مقام معظم رهبری مسوولان باید خدمات خود به مردم را اطلاع‌رسانی کنند این مهم را در ایجاد امیدآفرینی در جامعه و تبیین خدمات نظام به مردم موثر دانست و گفت: ما نیز به دنبال آن هستیم که اقدامات صورت گرفته به گوش مردم برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مبنای کار ما در مجلس یازدهم در عرصه ملی، بین‌المللی و در عرصه استانی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است افزود: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب هفت مطالبه داشتند که به تاسی از آن فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون بیانیه گام دوم با هفت کمیته که عمدتا توسط افراد جوان مجلس یازدهم تشکیل شده که هر یک به دنبال پیگیری یک محور هستند به طور مثال یک کمیته در حال پیگیری مبارزه با فساد و کمیته دیگر علم و پژوهش است.

وی با بیان اینکه ملاک تعامل با مدیران نیز شایسته‌سالاری است و خط سیاسی در این رابطه مهم نیست تأکید کرد: هر مدیر شایسته‌ای با هر خط و فکر سیاسی به دنبال کار و خدمت به مردم باشد موظف هستیم از او حمایت کنیم، اما اگر مدیری کار نکند و یا خیانت کند با هر خط و فکر سیاسی حتما برخورد می‌شود.

فلاحی با بیان اینکه به طور کلی ملاک خدمت به مردم است و باید خروجی مدیران را در خدمت به مردم ببینیم تصریح کرد: باید عملکرد مدیر در عرصه زندگی مردم ظاهر شود از همین رو باید دید مدیران در طول ۴۱ سالی که از انقلاب می‌گذرد چه طور و چگونه عمل کرده‌اند؟

وی گریزی به گستردگی کار نمایندگان مردم در مجلس زد و تصریح کرد: در حوزه دفتر ارتباطات مردمی نمایندگی بنده، کارگروهی پیش می‌رویم و در حال حاضر ۱۶ کارگروه فعال شده است.

نگاه ما در بحث حل مشکلات استان نگاه عاقلانه و عالمانه است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص رای اعتماد به وزرا و همچنین سوال از آن‌ها کار با نگاه شایسته‌سالاری انجام می‌شود گفت: به طور مثال در رای به وزیر پیشنهادی برای سازمان صمت، کار با بررسی عملکرد و ساعت‌ها نشست و بررسی کامل انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه پشتیبانی تمام رای‌های صادر شده اعم از اعتبارنامه‌ها، دیوان محاسبات و مالیات بر خانه‌های خالی و رای اعتماد به وزیر کار کارشناسی انجام شده و با برگزاری چندین جلسه بوده است خواستار توجه به این مهم شد.

فلاحی با اشاره به رصد وضعیت استان و حوزه انتخابیه خود در همدان و فامنین گفت: قبل و بعد از انتخابات مشکلات را رصد کرده و تقریبا از تمام دستگاه‌های اجرایی بازدید صورت گرفته است، نگاه ما در بحث حل مشکلات استان نگاه عاقلانه و عالمانه است به طوری که اگر بودجه‌ای وارد شهرستان می‌شود باید نگاه عاقلانه مبنای کار باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از پروژه‌ها توجیه عقلانی وجود ندارد و خسارت زیادی به بار می‌آورد ادامه داد: در حوزه درمان به علت مراجعه زیاد بیماران کردستان و کرمانشاه مشکل مطب‌های پزشکی وجود دارد در حالی که مصوبه شهرک پزشکان همدان جانمایی و سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده، اما اجرایی نشده است.

فلاحی در ادامه با تأکید بر اینکه بیمارستان اکباتان چند میلیارد تومان دیگر بودجه نیاز دارد تا به اتمام برسد خاطرنشان کرد: در این موقعیت آغاز پروژه جدید به هیچ وجه عاقلانه و عالمانه نیست ضمن اینکه سیاست دولت نیز اتمام پروژه نیمه‌کاره است، بنابراین باید اعتباراتی که وارد استان می‌شود در مسیر درست صرف شود.

مسوولان باید پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برسانند، برخی از پروژه‌ها تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌ها با اندک اعتباری به بهره‌برداری می‌رسد و مردم ثمرات آن را می‌بینند افزود: مسوولان امر باید پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برسانند، برخی از این پروژه‌ها تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امکانات آن فراهم شده، اما برای ۲۰ درصد به خاطر دعوای یپمانکار و... مانده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حاصل این اقدامات منجر به عقب‌ماندگی همدان می‌شود تصریح کرد: پس از گذشت ۴۱ سال از انقلاب و پیشرفت‌های چشمگیر، چون اقدامات نظامی، علمی و عرصه‌های نانو و پدافند غیرعامل داشتیم و جزو کشور‌های رده اول در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، اما به خاطر کم‌کاری برخی مدیران با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با طرح این سوال که چرا باید در شهرستان همدان ۱۱ تا ۱۸ روستا هنوز آب آشامیدنی نداشته باشند؟ گفت: باید مدیران کم‌کار در این زمینه پاسخگو باشند.

فلاحی در ادامه با اشاره به اینکه چرا باید در بین یک‌هزار نقطه محروم در کشور سه نقطه در استان و یک نقطه محروم در شهرستان همدان باشد، این نقطه را فامنین عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه توزیع عادلانه ثروت انجام نشده است از همین رو در آمایش جمعیت استان در حال حاضر ۸۵ درصد شهرنشین و ۱۵ درصد روستانشین هستند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته این میزان کاملا برعکس بوده و ۷۰ درصد از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دادند گفت: حاصل این بی توجهی‌ها مهاجرت از روستا به شهر و تبدیل یک روستایی تولیدکننده به مصرف‌کننده حاشیه‌نشین بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با جدیت به دنبال توزیع عادلانه ثروت و امکانات هستیم تا مشکل عقب‌ماندگی در برخی از نقاط استان رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از دستگاه قضا می‌خواهیم شرکت‌هایی که به علت واگذاری‌های غیر حقوقی منجر به افزایش آمار بیکاری شدند را تعیین تکلیف کنند از تعدیل کارگران شرکت‌های بزرگ واگذار شده در همدان خبر داد.

فلاحی گفت: در طول ۶ ماه گذشته با جدیت به دنبال راه‌اندازی مجدد شرکت‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل بودیم و برخی دیگر از شرکت‌ها که غیر حقوقی با قیمت ناچیز واگذار شده را برگرداندیم که دستگاه‌های مسوول باید در این زمینه پاسخگو باشند.

هم و غم اصلی ما در ۶ ماه گذشته راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل بوده است

وی با بیان اینکه هم و غم اصلی ما در ۶ ماه گذشته راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل بوده به طوری که دغدغه اصلی ما اشتغال جوانان است تاکید کرد: خوشبختانه تعدادی از شرکت‌ها و کارخانجات که در مرحله ورشکستگی بودند در حال حاضر با تغییر مدیر به مرحله صادرات رسیده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث اصلاح مدیران به دنبال آن هستیم مراکزی که سوء مدیریت وجود دارد اصلاح صورت گیرد البته بدون نگاه سیاسی در واقع کارآمدی مدیران مدنظر قرار گیرد.

نهاد‌های نظارتی در پروژه‌هایی که بدون مجوز آغاز می‌شوند ورود کنند

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از پروژه‌ها با نگاه عادلانه ایجاد نمی‌شود بلکه با نگاه اشرافی است همچنین اکثر پروژه‌های که به منظور خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شده‌اند در قسمت‌های برخوردار شهر جانمایی شده است افزود: نهاد‌های نظارتی در پروژه‌هایی که بدون مجوز آغاز می‌شوند ورود کنند.

فلاحی درباره پروژه اسکای مال نیز عنوان کرد: شهری که در مراکز آن تردد با مشکل مواجه است احداث پروژه با چنین وسعتی هیچ توجیه عقلانی ندارد ضمن اینکه بدون مجوز خاکبرداری این پروژه آغاز شده است.

وی یادآور شد: نهاد‌های قضایی و نظارتی تکلیف این پروژه را روشن کنند چراکه اگر به منظور خدمتی برای مردم است در بلوار آیت‌الله نجفی به وفور زمین وجود دارد در این مناطق پروژه‌های وسیع احداث کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ذکر اینکه ساختمان‌های خدمت رسانی که باید در اختیار مردم باشد در کدام یک از نقاط شهر متمرکز شده است؟ گفت: به دنبال ایجاد یک نقشه جامع دیجیتالی هستیم و به محض تکمیل در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی به برگزاری برنامه‌های هزینه‌بر در همدان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها و رویداد‌های متنوعی در همدان برگزار شده که در حال حاضر دستاورد‌های این برنامه از جمله رویداد همدان ۲۰۱۸ چه بوده است؟

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی است که در سالیان گذشته شاید کمتر به این میزان در پروژه‌ها ورود داشته است عنوان کرد: خوشبختانه انقلابی‌ترین مجلس در طول تاریخ جمهوری اسلامی مجلس یازدهم است که اقدامات انقلابی انجام داده است.

موسساتی هست که منافع آن‌ها در برگزاری کنکور است، اما قدرت آن‌ها از مجلس بیشتر نیست

وی با بیان اینکه در عرصه بین‌الملل هم سعی شده مجلس فعال‌تر ورود کند فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس شکل گرفته که تقریبا پرجمعیت‌ترین فراکسیون پس از فراکسیون فراگیر انقلاب اسلامی است اظهار کرد: هفته گذشته نمایندگان در بحث ارتباط با سفارتخانه لبنان و امارات ورود کرده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درباره حادثه هفته گذشته در منطقه قهاوند گفت: از همکاران در حوزه نهاد‌های نظارتی و شورای تامین خواهشمندم هنگام بروز این حوادث شفاف‌تر عمل کنند که نهادی زیر سوال نرود همچنین ما را به عنوان نماینده در جریان قرار دهند چراکه مردم مطالبه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در ادامه در پاسخ به این سوال که سرنوشت حذف کنکور چه می‌شود، کدام مافیا مانع از این اتفاق می‌شوند و آیا قدرت آن‌ها بیش از مجلس است؟ گفت: موسساتی وجود دارند که منافع آن‌ها در راستای برگزاری کنکور است، اما به طور حتم قدرت آن‌ها از مجلس بیشتر نیست.

فلاحی تصریح کرد: آیا در مجالس قبلی نسبت به کنکور کار شاخصی صورت نگرفته است به طوری که اکنون برنامه ناقصی در کمیسیون آموزش وجود داشت که به دنبال تکمیل آن هستیم چراکه خانواده‌ها دغدغه بسیاری دارند و هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

سنجش‌های غیر علمی در این فرآیند وجود دارد که به دنبال حذف آن‌ها در سال آینده هستیم

وی با بیان اینکه سنجش‌های غیر علمی در این فرآیند وجود دارد که به دنبال حذف آن‌ها در سال آینده هستیم افزود: عدم توجه جدی کمیسیون آموزش در دوره‌های قبلی باعث شده که این مسأله سامان درستی نیابد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مسکن مهر در همدان و فامنین را دنبال کردیم تصریح کرد: مسکن مهر فامنین به اتمام رسیده و در همدان نیز برخی از پروژه‌ها را دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه در ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شهرداری باید پاسخ دهد ادامه داد: باید مطالبه از شهرداری انجام شود چراکه وقتی یک نفر نمی‌تواند یک خانه ۵۰ متری برای خود بسازد، دیگری هم نباید غیر مجاز به ساخت و ساز بپردازد و یا رانت از استفاده کند.

فلاحی در پاسخ به اینکه برخی از ارگان‌ها نسبت به تخلیه خانه‌های سازمانی اقدام نمی‌کنند که اداره کل راه و شهرسازی نیز یکی از آنهاست گفت: هر ارگانی که نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشد باید پاسخگو باشد و ما نیز موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از خانه‌های سازمانی تخلیه شده است خاطرنشان کرد: استفتاء مقام معظم رهبری در این زمینه این است که استفاده از خانه‌های سازمانی برای این افراد غاصبانه است و باید اجرت‌المثل مدت زمان استفاده از این منازل پرداخت شود بنابراین مسؤولان هرچه سریعتر آنجا را تخلیه کرده و نهاد‌های نظارتی نیز ورود کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اشتغال را یکی از دغدغه‌های جدی دانست و گفت: در دستگاه‌های دولتی ظرفیت اشتغال بسیار پایین است از همین رو در بخش خصوصی باید زمینه اشتغال فراهم شود اگرچه برای تحقق این موضوع باید از کارآفرینان حمایت‌های لازم صورت گیرد.

باید ظرفیت فعلی واحد‌های تولیدی را افزایش داده و از ۵۰ درصد بالاتر و حتی به ۱۰۰ درصد ارتقا دهیم

فلاحی اظهار کرد: متأسفانه در استان همدان این ظرفیت ایجاد نشده و سرمایه‌گذار یا نیامده و یا به دلیل رفتار نامناسب استان را ترک کرده است و پروژه‌های بزرگ در این خطه پا نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت فعلی واحد‌های تولیدی را افزایش داده و از ۵۰ درصد بالاتر و حتی به ۱۰۰ درصد ارتقا دهیم افزود: ما پشتیبانی نکردیم به طوری که واحد‌هایی هستند که با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت هستند، اما ظرفیت بیشتر را دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال احیای واحد‌های تولیدی هستیم تصریح کرد: در اثر ارائه آمار غیر واقعی اشتغال، به استان ضربه وارد شده و باید مدیران آمار صحیح را ارائه و افراد متخلف بازخواست شوند که چرا به درستی آمار را ارائه ندادند و خیلی از آمار‌ها از جمله ۵ هزار تولید شغل صرفا روی کاغذ بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال در استان یک‌هزار معلم و در کشور ۱۴۰ تا ۱۹۰ هزار معلم کمبود داریم و این آمار تا سال ۱۴۰۴ به ۶۳۰ هزار معلم می‌رسد ادامه داد: این کمبود در اثر بی‌توجهی و یا تعمد برای کوچک سازی دانشگاه فرهنگیان بوده است به طوری که ظرفیت آن با وجود توصیه مقام معظم رهبری را از جذب ۲۵ هزار دانشجو به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر رساندند و ما با کمبود معلم مواجه شدیم.

تحقیق و تفحص در صندوق فرهنگیان دوباره کلید می‌خورد

فلاحی خاطرنشان کرد: بنابراین برای جبران این اتفاق از ماده ۲۸، پیش‌دبستانی، نهضت، غیر انتفاعی، سربازمعلم‌ها و اضافه کار و بازنشسته‌ها و ... استفاده کردند که همین موضوع کیفیت آموزش در کشور را کاهش داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رتبه ۱۲ آموزشی در جهان را داریم که نباید این طور باشد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به نیروی انسانی که دارد نباید این رتبه را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدت زمان زیادی است که وقت کمیسیون آموزش به آموزش و پرورش اختصاص یافته است در حالی در حوزه آموزش عالی نیز مشکلاتی بسیاری داریم.

وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان به غارت رفته است افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان هنوز مورد بحث است و تحقیق و تفحص در این حوزه ادامه دارد اگرچه در هیأت مدیره بحث وجود دارد.

معتقدیم مسیر جذب معلم در سال‌های گذشته مناسب نبوده است

فلاحی تصریح کرد: همچنین در بحث نهضت سوادآموزی نیز ۲۴ هزار نفر نیرو نیاز داشتیم که با توجه به اصراری که به آموزش پرورش کردیم حدود ۱۷ هزار نفر جذب شدند و چند هزار نفر دیگر هم باید تعیین تکلیف شوند، از سوی دیگر ۳۰۰ نفر معلمان قراردادی قرآنی بودند که مطالبه کردیم.

وی با بیان اینکه مدارس غیر انتفاعی نیز بر اساس آیین نامه باید حقوق پرداخت کنند ادامه داد: در آموزش و پرورش مشکلات مالی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست ما در بحث آموزش و پرورش افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: در ابتدای مهر از معلمان تازه استخدام شده و یا بازنشسته استفاده می‌شود تا مشکلات کمبود معلم تا حدی رفع شود.

وی با بیان اینکه معتقدیم مسیر جذب معلم در سال‌های گذشته مناسب نبوده است گفت: مسیر اصلی و درست استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشسرای تربیت معلم، شهیدرجایی و دانشگاه فرهنگیان بود که در این حوزه بی‌توجهی شده است.

آخوندی به دلیل تعصبات و لجاجت‌های سیاسی مسکن مهر را رها کرد

فلاحی درباره بازخواست آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به دلیل بی‌اهمیتی به حوزه مسکن گفت: متأسفانه دولت وزیری را انتخاب کرد که گفت افتخارش این است که آجر روی آجر نگذاشته است، امروز خود دولت اعلام می‌کند که اشتباه کردند مسکن مهر را دنبال نکردند در حالی که متأسفانه وزیر این دولت به دلیل تعصبات و لجاجت‌های سیاسی این مسأله را دنبال نکرد و مردم دچار مشکل شدند، طرحی که می‌توانست افرادی که توان مالی بالایی را ندارند، صاحبخانه کند، کنار زدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر سوال از رئیس جمهور را دنبال کردند ضمن اینکه همه وزرا و رئیس جمهور باید پاسخگوی اقدامات خود باشند گفت: در خدمت به مردم و مطالبه‌گری با کسی تعارف نداریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص مشکلات روحانیون و خانه‌های عالم اظهار کرد: نخستین نشستی که در حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی دنبال کردیم با معاون برنامه‌ریزی دولت در پروژه‌های حوزه‌های علمیه بود، زیرا ۴۱ سال از انقلاب می‌گذرد و هیچ بودجه رسمی برای حوزه‌های علمیه تعریف نشده و بودجه‌های در نظر گرفته شده بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه برای روحانیون مستقر در روستا‌ها امکان تأمین مسکن و معیشت وجود ندارد تصریح کرد: ۹ حوزه علمیه برادران داریم که نیمه‌کاره است، تلاش می‌کنیم این مراکز دینی هرچه سریعتر به اتمام برسد، اما بودجه لازم را با توجه به قولی که دولت داده برای اتمام دو پروژه، کافی نیست.

میزان سهم موقوفات حوزه‌های علمیه باید مشخص شود

فلاحی با اشاره به اینکه برخی از مواد قانونی را باید اصلاح کنیم ادامه داد: در اصل قانون مالیات‌های مستقیم نیز کمک و ساخت به حوزه علمیه مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه میزان سهم موقوفات حوزه‌های علمیه باید مشخص شود خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف باید این مسأله را شفاف به حوزه‌های علمیه اعلام کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش افزود: خوشبختانه پیگیری تخلفات واگذاری نادرست سیلوی همدان به بخش خصوصی از طریق دیوان محاسبات عالی پیشرفت خوبی داشته و در آستانه ابطال واگذاری قرار دارد.

شرکت خانه‌سازی ایران در همدان نیز با پیگیری‌های دیوان محاسبات برگردانده شد

وی با بیان اینکه شرکت خانه‌سازی ایران در همدان نیز با پیگیری‌های دیوان محاسبات برگردانده شد و واگذارکننده باید منتظر عواقب کار انجام شده باشد عنوان کرد: شرکت کیوان با ۷۰۰ نفر نیروی کار در حال حاضر با ۶۰ نفر فعال است همچنین شرکت خوشنوش که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی گفت: در حال حاضر طبق اعلام وزیر آمار خانه‌های خالی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد است.

وی ادامه داد: طبق قانون بنگاه‌داران حق ثبت مبایعه‌نامه را ندارند و مبایعه‌نامه باید در دفترخانه‌های اسناد رسمی تنظیم شود، بنگاه‌ها فقط مشاوره ارائه دهند.

در حال حاضر زمان ساماندهی گاز LPG نیست

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر زمان ساماندهی گاز LPG نیست و گوشزد‌های لازم در این زمینه به ورزات نفت داده شده است یادآور شد: مشکلات در حوزه دیگری است که وزارت نفت باید پاسخگو باشد، در واقع این مشکلات مربوط به سیاست‌های غلط وزارتخانه است نه نوع مصرف مردم.

وی در ادامه سخنانش گریزی به مسائل بین‌الملل زد و با بیان اینکه نه از برجام آبی گرم شده و نه می‎شود اظهار کرد: برجام نه روحی دارد و نه جسمی، در اصل آقایان هفت سال معطل غرب شدند و هیچ اتفاقی نیفتاد.

فلاحی با بیان اینکه ماهیت آمریکا مشخص است و نه از دموکرات‌ها کاری ساخته است و نه از جمهوریخواهان افزود: برخی در داخل کشور مردم را معطل انتخابات آتی امریکا کردند تا دموکرات‌ها سرکار بیایند.

وی با بیان اینکه امروز هیچ اتفاق مثبت با روی کار آمدن دموکرات‌ها نخواهد افتاد تصریح کرد: این‌ها به دنبال این هستند که با بازگشت به برجام، برجام ۲ و ۳ را در بحث حضور منطقه‌ای ایران و موشکی کلید بزنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برجام برای ما هیچ منافعی نداشت ادامه داد: در بحث سوئیفت، رئیس بانک مرکزی وقت اعلام کرد که هیچ اتفاقی نیافتده و پولی به ایران نیامده است.

وی تصریح کرد: ضرری که برجام برای ما داشته است این بود که ۱۵ سال بعد به نقطه هفت سال پیش بازمی‌گردیم در حالی که برخی از نقاط نیز غیر قابل بازگشت است.

فلاحی با تأکید بر اینکه برجام جز ضرر تاکنون برای ما دستاوردی نداشته است ادامه داد: آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در تلویزیون اعلام کرد، ۸۵ درصد دستگاه‌های سانتریفیوژ که جمع می‌شوند، قابل برگشت نیست که این خسارت بزرگ برجام به کشور بود.

وی با بیان اینکه قرارداد‌های اقتصادی را باید از دو جنبه بررسی کرد گفت: باید دید چرا قرارداد‌هایی که با چین و روسیه منعقد می‎شود با جنجال مواجه می‌شود و برخی نمی‌خواهد این اتفاق رخ دهد؟

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه چین با همه کشور‌ها قرارداد‌های طولانی‌مدت منعقد می‌کند و این موضوع فقط مربوط به ایران نیست اظهار کرد: همین قرارداد وقتی رسانه‌ای می‌شود بسیاری از کشور‌ها همچون هند که از انجام تعهدات خود عقب‌نشینی کرده بود و همینطور اروپایی‌ها، گفتند که برگردند مبادا از قافله عقب بمانند.

وی با بیان اینکه افرادی در داخل هستند که در دشمن‌سازی در برابر امریکا، موضوع چین را مطرح می‌کند، اما ما باید آنچه منافع جمهوری اسلامی است را تأمین می‌کند دنبال کنیم افزود: باید از ابتدا دنبال برقراری ارتباط با کشور‌های همسایه می‌رفتیم در حالی که به دنبال اروپا و امریکا رفتند و چیزی هم عایدیمان نشد؛ باید به کشور‌هایی که منافع مشترک داریم بازگردیم.

فلاحی با بیان اینکه دیپلماسی برجام این شده که به هواپیمای وزیر امور خارجه هم بنزین ندادند تصریح کرد: دیپلماسی برجام این بود که برای ورود مقام‌های ایرانی را در سازمان ملل مجدداً محدودیت ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه دولت با شعار تنش‌زدایی روی کار آمد و به خیال خود با برجام دنبال تحقق این امر بود ادامه داد: در اواخر دولت دهم، از ۱۴۰ کشور بیش از ۵۰ نفر در حد رئیس جمهور و نخست وزیر در اجلاس سران غیرمتعهد‌ها شرکت کردند در حالی که امروز باید دید تنش‌ها بیشتر شده یا کمتر شده است.

قرارداد‌های اقتصادی ما پس از برجام معکوس شده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا گذرنامه ایرانی و پول ملی در این مدت ارزش پیدا کرد و یا پایین آمده است؟ پاسخ این سؤال‌ها نشان از دستاورد‌های برجام دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی در مذاکرات آلماتی ۱ و ۲ حق پنج درصد غنی سازی نامحدود ما را به رسمیت شناختند، ولی اکنون پس از برجام حق غنی‌سازی ۳.۵ درصد در راه رضای خدا بده ۲۰۰ کیلو را به رسمت نمی‌شناسند گفت: آب سنگین ما تعطیل شد؛ قلب راکتور اراک که پر شده است و ۱۱ تن غنی سازی ۳.۵ درصدی ما از کشور خارج شده است.

فلاحی با اشاره به اینکه قرارداد‌های اقتصادی ما پس از برجام معکوس شده است افزود: همه مسیر‌هایی که تا قبل از برجام ما دور می‌زدیم در اختیار طرف مذاکره قرار دادند و خیلی از شرکت‌هایی که به ما کمک می‌کردند، پس از برجام دیگر حاضر به همکاری با ایران نیستند.

وی با بیان اینکه ما پس از برجام به دلیل افشای اطلاعات محدودتر شدیم تصریح کرد: در متن برجام بسیاری از آقایان بار حقوقی برخی از کلمات را متوجه نشدند و آن را امضا کردند که با این وضعیت باید گفت صد رحمت به قرارداد ترکمانچای و گلستان.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلابی درخت برجام گندید و فایده‌ای برای کشور نداشت گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست، اما آقایان اهمیتی ندادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار