مدیرکل هواشناسی استان ایلام:
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: پیش بینی ها نشان می دهند که بارش‌های موثر پاییزی کمتر از میزان نرمال خواهند بود.
کد خبر: ۸۹۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 24 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ ناصر ملکی اظهار کرد: همان طور که پیش بینی شده بود، در تابستان امسال تا این تاریخ شاهد ثبت دماهای بی سابقه ای در طول دوره آماری موجود در برخی نقاط استان بودیم و با اطلاع رسانی به موقع از سوی این اداره کل و تصمیم گیری مسئولان استان از نظر تامین برق و آب مشکل خاصی به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه در مسائل هواشناسی یکی از شاخص‌های اصلی داشتن پژوهش‌های کاربردی است تصریح کرد: سازمان هواشناسی دارای یک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو بوده که این پژوهشگاه سه پژوهشکده دارد که پژوهشکده آب و هواشناسی کشاورزی در ایلام واقع شده و در زمینه مسائل مربوط به جو و کشاورزی به انجام پژوهش مشغول است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه ، با توجه به نوپا بودن این پژوهشکده نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد، تصریح کرد: دو پژوهش کاربردی در طول سال گذشته در این موسسه علمی تحقیقاتی شامل «پهنه بندی پیش بینی بارش‌های سیل آسا در استان ایلام» انجام شده و پژوهش «برآورد بارش با استفاده از تصاویر ماهواره» در مرحله اجرا است.

ملکی ادامه داد:وظیفه اصلی هواشناسی پایش و پیش بینی جو است که پایش جو به معنای اندازه گیری پارامترهای جوی است که در ایستگاههای هواشناسی استان انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ۸ ایستگاه سینوپتیک،۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۱ ایستگاه هواشناسی جاده ای و ۸۱ ایستگاه باران‌سنجی است که بر اساس وظایف محوله در حال انجام فعالیت‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: پیش بینی شرایط حاکم بر جو نیز از اهم وظایف هواشناسی بوده که مستمرا و به صورت روزانه در حال انجام بوده و از طریق رسانه های ارتباط جمعی به اطلاع عموم رسانده می شود .

ملکی درباره پیش بینی زمان و میزان بارش‌های پاییزی گفت: پیش بینی ها نشان می دهند که بارشهای موثر دیرتر از موعد مقرر می‌آیند و و کمتر از میزان نرمال خواهند بود./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار