کد خبر: ۸۹۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 24 August 2020

 

آسیب دیدن محصولات کشاورزی بر اثر بارش شدید باران در گیلان؛ بارش‌ها خسارت جانی در پی نداشت

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از وارد آمدن خسارت به بخشی از محصولات کشاورزی این استان بر اثر بارش شدید باران خبر داد و گفت: بارش‌ها خسارت جانی در پی نداشت.

امیر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه با توجه به هشدارهای هواشناسی قبل از بارش شدید باران در استان تمهیدات لازم اندیشه شده بود اظهار داشت: جلسات ویژه‌ای را با حضور کارشناسان هواشناسی، راهداری و مدیریت بحران تشکیل دادیم تا تمهیدات لازم برای حفظ جان مردم اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه بارش شدید باران در برخی از مناطق استان موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه و وقوع سیل شد بیان کرد: برخی از مناطق کوهستانی گیلان و شهرستان‌هایی نظیر اسالم، تالش و ماسال دچار سیلاب شدند که خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران برخی از راه‌های روستایی استان گیلان را تخریب و قطع کرد عنوان داشت: با تلاش همکاران خود در راهداری و بخشداران و فرمانداران توانستیم قطع راه‌های ارتباطی مردم در بخش‌های مختلف را برطرف کنیم تا مردم در این‌باره مشکلی نداشته باشند.

مرادی از تداوم تخریب راه در مسیر بیلی در بخش اسالم شهرستان تالش خبر داد و خاطرنشان کرد: این منطقه که عشایر در آن حضور دارند هنوز ترمیم نشده است اما تلاش ما برای وصل راه‌های ارتباطی و رفع مشکلات موجود ادامه دارد و به‌زودی نیز مشکلات رفع می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه این حجم از بارش در این ماه سال بی‌سابقه بوده و در برخی از ارتفاعات استان میزان آن به حدود 180 میلی‌متر رسیده است گفت: وقوع سیلاب و رانش زمین در چنین شرایط جوی دور از انتظار نیست اما با تمهیدات اندیشیده شده خسارت جانی نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم مناطق مستعد رانش زمین به مکان‌های امنی انتقال داده شده بودند اظهار داشت: روستای سلجه‌چال از توابع بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر از مناطقی است که دچار رانش زمین می‌شود لذا برای حفظ جان مردم آنها را به مکانی امن منتقل کردیم.

مرادی با اشاره به اینکه بارش شدید باران به محصولات برخی از اراضی کشاورزی استان گیلان خسارت‌هایی وارد کرد بیان داشت: با توجه به آنکه هنوز 20 درصد از محصولات کشاورزی در شالیزارها جمع‌آوری نشده است لذا این بارش‌ها خسارت‌هایی در بخش کشاورزی داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه نیروهای عملیات در بحران در نقاط آسیب‌دیده حضور دارند و در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند افزود: در حال حاضر از شدت بارش‌ها در نقاط مختلف استان گیلان کاسته شده است و به تدریج این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار