مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان خبر داد؛
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: به منظور جلوگیری از ترافیک شهری و نمای بد همزمان با توسعه شبکه برق شامل خطوط فوق توزیع و انتقال و ایجاد پستهای جدید، تونل انرژی در مشهد در عمق ۱۲ متری زمین در حال احداث است.
کد خبر: ۸۹۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 24 August 2020

به گزارش تابناک رضوی، مهندس رضا ریاحی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ کیلومتر از شبکه‌های برق رسانی فشار قوی در تونل انرژی مشهد ایجاد شده و تا سال ۱۴۲۰ در مجموع ۵۴ کیلومتر دیگر به این تونل افزوده می‌شود.

 

وی افزود: توسعه ۱۲ کیلومتر از تونل انرژی به منظور ایجاد پست ۳۲۰ کیلوولت دیگر در مشهد با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه مطالعات شهر مشهد برای ۲۱ سال از نظر توسعه شبکه برق تا سال ۱۴۲۰ توسط این شرکت برای اولین بار در کشور انجام شده است افزود: سال گذشته قراردادهایی برای تامین برق صنایع امضا شد که در این زمینه عملیات اجرایی پستهای شهرک صنعتی کاویان، شهرک صنعتی جاجرم، معادن شاهکوه نهبندان، ناحیه صنعتی دیهوک و شهرک صنعتی طبس در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان همچنین عنوان کرد: هوشمندسازی شبکه برق از دیگر اهداف مشترک این شرکت با کشورهای دیگر جهان است که در این راستا ۶۰ پست اتوماسیون در خراسان ایجاد شده و بستر هوشمندسازی به عنوان مرحله بعد از اتوماسیون در حال آماده سازی است.

 

وی با بیان اینکه عمر تجهیزات شبکه برق 30 سال است عنوان کرد: در راستای بهینه سازی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ به طور متوسط هر سال ۸۰ میلیارد ریال برای بهینه سازی شبکه برق در خراسان رضوی هزینه شده است.

 

مهندس ریاحی افزود: سال گذشته ۲۶۰ میلیارد ریال برای بهینه سازی شبکه برق خراسان هزینه شده است و برای سال آینده ۴۵۰ میلیارد ریال برای آن در شبکه هزینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان خاطر نشان کرد: در خصوص تامین  برق در مرکز مشهد بنا شد شبکه ۴۰۰ کیلوولت برق را از طریق انشعابات وارد قلب این شهر کنیم و رینگ مطمئنی از شبکه ۴۰۰ کیلوولت متصل به نیروگاه برای تامین برق ایجاد نماییم.

 

وی افزود: به همین منظور ساخت نخستین پست ۴۰۰ کیلوولت در قلب شهر مشهد در دو ماه آینده در میدان بسیج این شهر آغاز می‌شود و این نقطه آغاز ورود شبکه ۴۰۰ کیلوولت به این شهر است.

 

ریاحی اظهار کرد: دو پست ۴۰۰ کیلوولت دیگر با عناوین امام رضا (ع) و راه آهن و یک پست ۴۰۰ کیلوولت دیگر در غرب مشهد نیزساخته خواهد شد تا  با مشکل برق مواجه نشویم.

 

وی افزود: عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت امام رضا (ع) با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال تا یک ماه آینده در مشهد آغاز می‌شود و برای تغذیه این پست سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پروژه دیگر در تونل انرژی اجرا خواهد شد.

ریاحی افزود: روش کابل کشی اچ.دی.ام.آی نیز برای اولین بار در شبکه فوق توزیع در یکی از پستهای برق مشهد اجرا شده است که با این روش بدون آنکه حفاری در زمین انجام شود کابل کشی با لوله گذاری در عمق چند متری زمین انجام می‌شود و بعد از اینکه عمر کابل به پایان رسید، قابل تعویض خواهد بود.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان یادآور شد: ساخت پستهای کاهش تلفات با ابعاد کوچک از دیگر فعالیتهای شرکت برق منطقه‌ای خراسان است که در این روش دیگر نیاز به اشغال زمین وسیع برای ایجاد پستهای فوق توزیع نیست و بسیاری از مشکلات برای ساخت پست از بین می‌رود.

 

وی افزود: در حال حاضر اولین پست فشرده طبقاتی (کاهش تلفات در ابعاد کوچک) در میدان جانباز مشهد در حال ساخت می باشد که در صورت موفقیت این پروژه، ساخت این نوع پست ها در سطح شهرها افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار