کارشناس صنایع فلزی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: میزان فعالیت تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در قم با ایجاد و تکمیل فاز توسعه واحدهای صنعتی، افزایش می‌یابد که این موضوع در سال جهش تولید به گسترش سطح تولید این محصولات در استان می‌انجامد.
کد خبر: ۸۹۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 25 August 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا زینلی بیان کرد: هم‌اکنون در قم انواع لوازم‌خانگی همچون ماشین لباسشویی اتوماتیک‌، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی،‌ یخچال و فریزر، پنکه، ماکروویو، کولرگازی، تلویزیون،‌ آبشیرین کن و انواع آبگرمکن تولید می‌شود.

وی افزود: همچنین واحدهای صنعتی تولیدکننده لوازم‌خانگی در قم انواع مختلف محصولات موردنیاز در آشپزخانه همچون آبمیوه گیری،‌ مخلوط‌کن و چرخ‌گوشت را نیز تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: توان برخی از صنعتگران فعال در واحدهای تولیدکننده لوازم‌خانگی استان به حدی مطلوب است که اگر تقاضای جدید برای فروش محصولات خود پیدا کنند، می‌توانند تولید برخی از لوازم‌خانگی را تا سه برابر وضع موجود افزایش دهند.

زینلی گفت: لوازم‌خانگی تولیدشده در قم در قالب نام‌های تجاری معتبر به بازار عرضه می‌شود و دارای خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب است که این موضوع افزایش رضایتمندی مشتریان را درپی دارد.

وی بیان کرد:‌ نزدیکی به مهمترین بازارهای مصرف و راه‌های کشور باعث شده تا شهرک‌های صنعتی قم با حجم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در عرصه تولید لوازم‌خانگی مواجه و تعداد زیادی از  واحدهای صنعتی مطرح لوازم‌خانگی در استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود سه هزار تن در بخش تولید لوازم‌خانگی استان مشغول به فعالیت هستند که این میزان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در واحدهای صنعتی موجود و ایجاد واحدهای جدید، افزایش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد یافت.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار