معاون فرهنگی تولیت مسجد جمکران با اشاره به برنامه‌های عزاداری این مکان مقدس با توجه به شرایط قرمز کرونایی گفت: مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در صحن جامع مهدوی جمکران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 26 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی با اشاره به اینکه بنا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای بسته، امسال میزبان هیات های مذهبی در مسجد مقدس جمکران هستیم، اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران از ساعت ۱۸ تا ۲۰ میزبان هیات محبین اهل‌بیت (ع) است و شب‌ها از ۲۱ تا ۲۳ مراسم هیات فاطمیون در صحن جامع مهدوی برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های روزهای پایانی دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: روز جمعه هشتم ماه محرم از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ همایش «أحلَی مِنَ العَسَل» را با حضور جمعی از جوانان و نوجوانان با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد پناهیان برگزار خواهیم کرد، در این همایش مدیحه‌سرایان جوان و نوجوان نیز برنامه خواهند داشت.

وی ادامه داد: ظهر روزهای آینده تا روز عاشورا میزبان سخنرانی آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار برای عزاداران خواهیم بود و روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در صحن جامع مهدوی مراسم عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را برگزار خواهیم کرد.

حسین‌آبادی از برگزاری آیین مقتل خوانی با مداحی حاج مهدی سلحشور در روز عاشورا خبر داد و گفت: غروب عاشورای حسینی نیز از ساعت ۱۸ زیارت ناحیه مقدسه را با نوای آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری زمزمه خواهیم کرد.

وی در مورد برگزاری مراسم شام غریبان نیز بیان کرد: مراسم شام غریبان پایان‌بخش مراسم دهه اول ماه محرم در مسجد مقدس جمکران است که با سخنرانی حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی و مداحی حاج مهدی سلحشور ترتیب می‌یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار