مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان:
مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان درباره برنامه‌های معنوی و رویدادهای حوزه فضای مجازی استان، گفت: سمنان میزبان جشنواره ملی آیات ویژه رسانه‌ها و فضای مجازی خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 26 August 2020

سمنان میزبان جشنواره ملی آیات می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: فرشید فلاح لاله زاری ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر سوگواره مهر محرم در محل دفتر آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با حضور مسئولان فرهنگی استان و برگزار کنندگان سوگواره مهر محرم، با بیان اینکه رویدادهای متفاوتی در سطح استان پیگیری می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به سوگواره مهر محرم اشاره کرد، تاکید داشت: این سوگواره برای سیزدهمین سال حضوری و نخستین سال مجازی با حضور هنرمندان سراسر کشور و حتی بین‌الملل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای برگزاری این سوگواره صورت گرفته است، ابراز کرد: برنامه و نشست‌های متعددی در راستای چگونگی برگزار هرچه بهتر این سوگواره برگزار شده و خوشبختانه توانسته‌ایم تمهیدات خوبی را نیز بیاندیشیم.

توجه به فضای مجازی

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه بنیادهای انگیزشی، مقدمات، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در فضای مجازی و… سبب شده‌اند تا در حوزه تولیدات فاخر فرهنگی در فضای مجازی اقدامات خوبی صورت گیرد، تاکید کرد: در کنار مهر محرم، جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی با موضوع زندگی امام رضا (ع) نیز در سمنان برگزار خواهد شد.

فلاح لاله زاری با بیان اینکه فراخوان رویدادهای مذکور به زودی ارسال می‌شود، گفت: موضوع اصلی جشنواره هنرهای مفهومی رضوی که برای تمام هنرمندان حضور در آن آزاد است، سیره امام رضا (ع) محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی آیات دیگر رویداد مهمی است که سمنان میزبانی آن را برعهده خواهد داشت، تاکید کرد: این رویداد برای نخستین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

جشنواره ملی قرآنی

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بیان داشت: این جشنواره ویژه رسانه‌ها، نویسندگان، فعالان حوزه فضای مجازی و… است و محور آن قرآن کریم محسوب می‌شود.

فلاح لاله‌زاری دیگر برنامه پیش روی استان سمنان را رویداد فرهنگی سمنان، پایتخت کتاب ایران دانست و تاکید کرد: در این راستا نیز اقدامات خوبی از جمله بازدید از کتابخانه‌ها، طرح‌های مشارکت در حوزه کتابخوانی با مشارکت شهرداری و دیگر نهادهای فرهنگی و خدماتی و اجرایی و… انجام شده است

وی افزود: انتخاب هر شهر به عنوان پایتخت کتاب در کنار جلب نظر عمومی نسبت به کتاب، می‌تواند به توسعه فرهنگ مطالعه در بین آحاد جامعه نیز منجر شود.

کنگره آیت الله شاهرودی

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان آخرین رویداد مهم استان را کنگره آیت الله العظمی شاهرودی دانست و تصریح کرد: این کنگره در دست برنامه‌ریزی است و تا یکسال آتی برگزار می‌شود همچنین محوریت برگزاری این همایش، کارگروهی است که مسئولیت آن با نماینده ولی فقیه در استان خواهد بود.

میثم قدس پور دبیر سوگواره مهر محرم نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به برگزاری این سوگواره برای سیزدهمین بار، گفت: تفاوت دوره کنونی با ادوار سابق در این است که برای نخستین به دلیل کرونا، بخش مجازی و غیر حضوری نیز در این سوگواره برگزار خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع:  مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار