مدیرکل نوسازی، عمران و تجهیز مدارس مازندران گفت که از آغاز شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تا کنون در بخش عمرانی آموزش و پرورش استان ۳۳۱ پروژه آموزشی ، پرورشی و ورزشی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 27 August 2020

مدیرکل نوسازی، عمران و تجهیز مدارس مازندران گفت که از آغاز شروع فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تا کنون در بخش عمرانی آموزش و پرورش استان ۳۳۱ پروژه آموزشی ، پرورشی و ورزشی به بهره‌برداری رسید.

ایرنا- قربانعلی شیرزاد روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از سه طرح آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود : با افتتاح این طرح ها حدود ۲ هزار کلاس درس با زیربنای ۲۸۱ هزار متر مربع و با هزینه ۳۰۷ میلیارد تومان به فضای آموزشی استان اضافه شد.

وی گفت : علاوه بر این، اقدام دیگر که در حوزه عمرانی آموزش و پرورش اتفاق افتاد استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان بود که طی سال های گذشته حدود ۲ هزار و ۱۷۰ مدرسه در قالب ۱۰ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان که دارای بخاری نفتی بودند، در طرح جایگزینی سامانه گرمایشی قرار گرفته اند و با توجه به تامین اعتبار تا پایان ۱۴۰۰ هیچ سامانه گرمایشی بخاری نفتی نخواهیم داشت.

به گفته شیرزاد ۷۹ میلیارد تومان تاکنون در این جهت هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران همچنین گفت که تا پایان هفته دولت امسال ۱۵ فضای آموزشی و پرورشی شامل ۸۰ کلاس درس با زیربنای ۱۷ هزار مترمربع زیربنای به بهره برداری می رسد.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: روند آماده کردن پروژه های اداره کل نوسازی مدارس استان تا مهر ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: تا مهرماه سال جاری آمادگی تحویل و افتتاح ۲۲ پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی در استان را داریم که این طرح ها شامل ۱۴۸ کلاس درس و زیربنای ۲۷ هزار مترمربع است و با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان اجرایی شد.

به گفته شیرزاد این روند تا پایان سال و دهه فجر ادامه خواهد داشت.

آیین افتتاح مدرسه متوسطه دوم ۱۵ خرداد ، مدرسه ابتدایی مرحوم عمادی و استخر دانش آموزی که برای اجرای آنها ۲۰۲ میلیارد ریال هزینه شد ، با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت میدانی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار