تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
درحالیکه این روزها بحران ویروس کرونا همچون ابری سیاه برآسمان زندگی مردم سایه انداخته وشرایط زندگی را برای جامعه مختل کرده است ؛ اما امنیت وحفظ سلامت در کنار این شرایط برای برخی ازمردم شهرمان دغدغه هایی را بوجود آورده است.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 27 August 2020

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری تابناک کرمانشاه،بدنبال پیگیری شکایات ومشکلات محله های شهر کرمانشاه ؛ اهالی یکی از محلات شهر نگرانی خود را از وجود درمانگاهی ابراز نمودند که قطعا قبل از بحران ویروس کرونا این درمانگاه محل آرامش واطمینان خاطر آنها بوده است.

درمانگاه ثامن الائمه که در وسط محله ی آبادانی ومسکن قراردارد وبدلیل نزدیک بودن به بازاراصلی آبادانی ومسکن یکی از شلوغ ترین وپرترددترین درمانگاه های شهرکرمانشاه است که جدااز ارائه ی خدمات بهداشتی به ساکنین این محله ومحله های اطراف چند ماهی است که به یکی از مراکز انجام تست ازبیماران کرونایی تبدیل شده است.


طبیعتا حجم سنگین رفت وآمد به این درمانگاه ومحله که بیشترین آن شامل بیماران کرونایی است ؛ باعث بوجودآمدن مشکلاتی از قبیل رعایت نکردن بهداشت وبه جاماندن ماسک ودستکش های یکبارمصرف در اطراف درمانگاه وورودی آپارتمانهای مسکونی این محله شده است.

به گزارش تابناک یکی از اهالی این محله اظهارداشت: این درمانگاه که قبل ازاین محل آسایش وآرامش مابوده الان عملا زندگی رابرای مامختل نموده است بطوری که هر روز باید خودمان ماسک ها ودستکش های آلوده را؛ که گاهی وزش بادباعث پرتاب آنها به سمت پنجره میشود جمع آوری کنیم.

وی گفت : درروزهای تعطیل اطراف درمانگاه به محلی برای گردش وتفریح این بیماران تبدیل میشودوباپارک کردن ماشینهایشان اطراف درمانگاه ودرب آپارتمانهای ما آسایش وآرامش که از اصلی ترین عوامل برای حفظ سلامت روحی وروانی جامعه است را ازما گرفته اند.

یکی دیگراز اهالی این محله درادامه افزود :مابرای مرکزبهداشت کرمانشاه ودانشگاه علوم پزشکی نامه نوشتیم ومشکلاتمان راتوضیح دادیم اما هیچ کدام مشکل مارا جدی نمیگیرند . این درمانگاه همزمان بارائه خدمات به بیماران کرونایی و صدور کارت بهداشت وانجام واکسیناسیون کودکان هرروزتا عصرخدمات دارد ووضعیت غیرقابل تحملی رابرای مابوجودآورده است اگراعتقادستادمبارزه با کرونا ومسئولین براین است که در خانه ماندن پیامدهای این ویروس راکم میکندمشکل مااین است مادرخانه میمانیم اما این کرونا است که پشت درب خانه های مامیایدوباوضعیتی که مراجعه کنندگان به این درمانگاه برای مابوجود آورده اند متأسفانه کرونا کم کم وارد خانه هایمان میشود.

آنچه که مسلم است وجوداین مرکز تست گیری در این محله نه تنها برای اهالی این محله امنیتی ایجادنکرده بلکه باعث تنش های روحی وروانی فراوانی شده است.

اگرچه رعایت اصول بهداشتی ونظافت این محله از وظایف شهرداری میباشد اما به نظر نمی رسد هیچ کدام از مسئولین وضعیت وشرایط اهالی این محل را بصورت جد پذیرفته وبرای آن فکر وچاره ایی اندیشیده باشند.

اگراعتقاد ماومسئولین براین است که حفظ آسایش وآرامش در شرایط کنونی در اولویت مبارزه با ویروس مرگبارکرونا است تلاش برای جابه جایی این مرکز تست گیری به حاشیه ی شهر و به دور از منطقه ی مسکونی واهمیت دادن به دغدغه های همشهریان از عمده وظایف همه ی کسانی است که برای اجراوارائه ی پرتکل های بهداشتی تلاش می کنند.

بدون شک کاهش آسیب های روحی وروانی برای حمایت مردم در این شرایط مستلزم تلاش مضاعف مسئولین خصوصا مرکز بهداشت استان ودانشگاه علوم پزشکی است که میتواند با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ورعایت پرتکل های بهداشتی همخوانی داشته باشدونگرانی های همشهریان را به حداقل برساند.

خدیجه خاتوله

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار