معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان :
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: نهادینه‌شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بهترین و محکم‌ترین پشتوانه برای ریشه‌کنی مفاسد اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 27 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، جمشید آزادی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان منکر که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: دین مبین اسلام از پیروان خود می‌خواهد که خود را در برابر جامعه مسوول بدانند و در برابر هم‌نوعنشان بی‌تفاوت نباشند.
وی تصریح کرد: اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به اجرای آن است و اگر این فریضتین الهی عملیاتی نشود جامعه از مسیر اصلی خارج خواهد شد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر قدمتی به درازای تاریخ انسان دارد، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با الگوگیری از بزرگان دین اسلام در مسیر عملیاتی کردن این فریضتین الهی حرکت کنیم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم‌الحرام گفت: قیام امام حسین(ع) الگوی کاملی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: همه باید نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس مسوولیت کنند و بی‌تفاوت از کنار منکرات عبور نکنند.
آزادی‌پور اذعان کرد: دین مبین اسلام از پیروان خود خواسته که در برابر مشکلات و انحرافات فکری در جامعه خود را مسئول بدانند و در مقابل ظلم و منکرات سکوت نکنند.
وی اضافه کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیات متعددی از قرآن کریم در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر تاکید می‌کند که این بیانگر اهمیت این فریضتین الهی از دیدگاه اسلام برای سالم‌سازی محیط اجتماع و مبارزه با فساد و گناه است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان عنوان کرد: اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ای است که سایر دستورات و فرایض الهی در سایه تحقق این فریضتین الهی محقق می‌شود و در هر جامعه‌ای که امر به معروف رعایت نشود، مرگ آن قطعی خواهد بود.
آزادی‌پور خاطرنشان کرد: از منظر دین اسلام هیچ دستور و آئینی نمی‌تواند در برابر امر به معروف و نهی از منکر برابری کند به همین خاطر تک‌تک افراد جامعه اسلامی باید خود را متعهد به انجام و ترویج این دو واجب شرعی بداند.
وی با بیان اینکه ترویج و نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در اجرای احکام اسلامی دارد، گفت: نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بهترین و محکم‌ترین پشتوانه برای ریشه‌کنی مفاسد اجتماعی است.
در این جلسه از آمران معروف و ناهیان منکر دستگاه‌های مختلف استان تقدیر شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار