بدلیل همراهی نکردن بخش خصوصی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: همراهی نکردن بخش خصوصی با حمل و نقل عمومی درون شهری قم این حوزه را با معضل ها و کمبودهایی مواجه کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۴ 28 August 2020

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: استفاده همشهریان قمی از ماسک در حمل و نقل درون شهری رو به افزایش است و خوشبختانه این موضوع را بیشتر رعایت می کنند ولی به دلیل فعالیت نکردن بخش خصوصی شاهد تراکم جمعیت مسافران در اتوبوس ها هستیم.

ذاکریان بیان داشت: از مجموع کل اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی قم ۶۲ دستگاه متعلق به بخش خصوصی است که به جز ۲۵ دستگاه بقیه فعالیت نمی کنند که این موضوع باعث افزایش مسافران حمل و نقل عمومی و ایجاد مشکل های بهداشتی شده است.

وی افزود: اخطارهای لازم به این اتوبوس ها داده شده و حتی اگر با مقاومت بیشتر مواجه شویم، اتوبوس ها را پس می گیریم و برای اینکه اتوبوس های بیشتری در خطوط داشته باشیم خودمان راننده می گذاریم.

معاون شهردار قم همچنین با اشاره به اقدام های کنترلی و بهداشتی صورت گرفته در حوزه تاکسیرانی قم نیز گفت: در تاکسی های سطح شهر محلول های ضد عفونی کننده در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفته و آموزش های بهداشتی نیز به صورت مجازی ارائه می شود.

ذاکریان همچنین یادآور شد: مشکل های معیشتی رانندگان حمل و نقل عمومی قم مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تدبیر در مورد سرویس مدارس قم گفت: با توجه به بازگشایی مدارس از نیمه شهریورماه در صورت حضوری بودن آموزش یکی از مباحثی که باید در مورد آن تدبیر کنیم سرویس مدارس می باشد.

وی یادآور شد: در صورت قرار داشتن قم در وضعیت نارنجی کرونایی فعالیت رانندگان سرویس مدارس به تناوب و دو یا سه روز در هفته خواهد بود.

تعداد پرچم های عزای نصب شده در قم ۵۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: در راستای فضاسازی شهری متناسب با ایام محرم و همچنین اجرای طرح هایی نظیر هر خانه یک حسینیه امسال تعداد پرچم های مشکی نصب شده در سطح شهر قم ۵۰ درصد بیشتر شده است.

علی اکبر رحیمی با اشاره به پخش توصیه های بهداشتی از بلندگوهای اذان مستقر در شهر افزود: در این زمینه یک فایل صوتی توسط وزارت بهداشت در اختیار شهرداری قرار گرفته و به صورت مستمر پخش خواهد شد.

رحیمی پخش مداحی و روضه خوانی از بلند گوهای سطح شهر را نیز از دیگر برنامه های شهرداری قم برای این ایام عنوان کرد و گفت: ممانعت از برگزاری ایستگاه های صلواتی با جدیت در دستور کار خدمات شهری قرار گرفته و هیچ مجوزی صادر نشده است.

باید از اجتماع های متفرق جلوگیری کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طبق سنت گسترده ترین مراسم عزاداری مربوط به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است، گفت: برخی از مردم که مرتبط با هیچ هیات عزاداری نیستند، در این دو روز به مکان های مختلف از جمله حرم حضرت معصومه (س) مراجعه می کنند، و همین حضور آنها اجتماع عظیمی را شکل می دهد که از نظر بهداشتی دغدغه ها و نگرانی هایی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی با بیان اینکه در حدود ۲۵ استان کشور برای اجتماع های عمومی در ۲ روز تاسوعا و عاشورا طراحی هایی صورت گرفته است، افزود: این موضوع باید در قم نیز با حفظ پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار بگیرد.

عزت زمانی با اشاره به اینکه حدود یکهزار و ۳۰۰ هیات مذهبی از مجموع یکهزار و ۷۰۰ هیات مذهبی موجود در قم در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و فعالیت آنها تحت نظارت قرار دارد، گفت: روزانه بیش از هزار و ۴۰۰ بازدید بهداشتی توسط گروه های بسیج و مدافعان سلامت از هیات های مذهبی استان صورت می گیرد.

۱۰۰ واحد آموزشی در اختیار هیات های مذهبی قم قرار گرفت

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه گفت: اداره کل آموزش و پرورش قم بیش از ۱۰۰ واحد آموزشی را جهت انجام مراسم های عزاداری در اختیار هیات های مذهبی استان قرار داده است.

حمید رضا شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: این واحدها در قالب یک قرار داد فی ما بین و طبق نظر کارشناسی کارشناس رسمی دادگستری تحویل داده شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش در قبال واگذاری برخی از مدارس پولی را از هیات ها نگرفته و بخشی را نیز نصف قیمت گرفته است که در کلیت موضوع مبلغی نیست که برای این اداره کل ارزش زیادی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه این قرار داد باید به تفاهم نامه تبدیل شود، یادآور شد: در تفاهم نامه بر خلاف قرار داد هر یک از طرفین باید یک آورده داشته باشند به همین علت مسائل حقوقی بیشتر رعایت می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار