مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان:
مدیر کل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه ۳۲درصد یا به عبارتی یک سوم مدارس کل استان نیازمند بازسازی هستند، گفت: طرح‌هایی مانند آجر به آجر مروج مشارکت مردم در بهسازی مدارس است.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 31 August 2020

۳۲ درصد مدارس استان سمنان نیازمند مقاوم سازی است

به گزارش تابناک سمنان: سعید هژبری  با اشاره به فرسودگی ۳۲ درصد از مدارس استان سمنان، بیان کرد: ما در سطح استان شاهد تخریبی بودن ۲۸ درصد مدارس شهری و روستایی هستیم به عبارت دیگر ۶۰ درصد از مدارس استان باید تخریب و یا بازسازی شوند که این امر نیازمند اعتبارات کلان است.

وی افزود: برای تسهیل در این امر یکی از طرح‌های خوب بازسازی مدارس طرح آجر به آجر است که هدف آن مشارکت مردم در بهسازی و ساخت مدارس شهری و روستایی محسوب می‌شود و لذا در این طرح مردم بدون محدودیت سنی و مالی در ساخت و تجهیز مدارس سهیم می‌شوند و این کار در کنار اجر اخروی که دارد، می‌تواند به دانش آموزان نیز کمک کند تا در مدارس با کیفیت‌تری درس بخوانند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه مشارکت مردم در نوسازی مدارس با توجه به اعتبارات این اداره کل می‌تواند بهسازی مدرسه‌های سطح استان را تسهیل و تسریع کند، گفت: استان سمنان دارای ۴۷۶ خیر مدرسه ساز است که برای ترغیب این افراد نام تمامی آن‌ها توسط نوسازی مدارس استان در کتابی دو جلدی گردآوری و در دست تدوین است.

هژبری با بیان اینکه ۸۵ مؤسسه در کنار افراد حقیقی به نوسازی و ساخت مدارس استان سمنان کمک می‌کنند، تاکید کرد: یکی از سیاست‌های این اداره کل ترغیب مؤسسات و مجموعه‌های حقوقی در کنار افراد حقیقی برای کمک در طرح‌هایی چون آجر به آجر و کمک به ساخت مدارس است.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز سال گذشته توانستند در ساخت ۳۷ مدرسه مشارکت داشته باشند، تاکید کرد: هنوز آمار مشخصی از میزان تعهدات خیران مدرسه ساز استان در سال ۹۹ به دست نیامده اما امیدواریم که میزان تعهدات از میزان ۱۱ میلیارد تومان سال ۹۸ بیشتر تحقق یابد تا شاهد اجرای طرح‌های بهتری در حوزه مدرسه سازی باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان همچنین از خانواده‌ها خواست تا در آغاز سال تحصیلی با طرح آجر به آجر سهیم باشند و ابراز کرد: ویژگی خوب این طرح آن است که محدودیتی برای پرداخت کمک به مدرسه سازی و تجهیز ندارد و خانواده‌ها با هر میزان توانمندی می‌توانند در زمره خیران مدرسه ساز محسوب شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار