کد خبر: ۸۹۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 01 September 2020

 

۳۴۶ مدرسه در گیلان تحت پوشش اتحادیه انجمن های اسلامی هستند

رشت - ایرنا - رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان گفت:از پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه استان ۳۴۶ مدرسه را تحت پوشش داریم.

محمد لطیفی روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا گیلان اظهار داشت: البته مهمترین هدف ما کیفیت است و به هیچ وجه روی کمیت هدف گذاری نداریم و همچنین مدارسی که تحت پوشش داریم، دانش آموزان نخبه به عضویت این انجمن در می آیند.

وی افزود: از این تعداد مدرسه تحت پوشش  ۱۵۲ مدرسه در رشت است ، ضمن اینکه ۵۶ قرارگاه ، ۵۶ مربی ، ۳۴۶ انجمن اسلامی و ۵۷۴ عضو فعال نیز در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان فعالیت دارند. 

وی در خصوص نحوه عضویت دانش آموزان در این اتحادیه  بیان کرد: دانش آموزان نخبه پایه هشتم تا دوازدهم که حداقل معدل آنان ۱۸ و شرایط مناسب از لحاظ فرهنگی و غیره داشته باشند، توسط اعضای ما در این مدارس شناسایی و گزینش اولیه انجام می شود.

وی به فعالیت حدود چهار دهه این اتحادیه اشاره و خاطرنشان کرد: البته ارتباط ما فقط با دانش آموزان نیست بلکه با اولیای آنان نیز جلساتی برگزار می کنیم تا روند پرورش این دانش آموزان بهتر و مناسب تر باشد.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان اضافه کرد:  مهمترین ملاک ما کیفیت است که در این راستا نخبه یابی و نخبه پروری شعار ما می باشد و خوشبختانه در این چند سال اخیر فعالیت ما چشمگیر بوده و هم اینک نیز تعدادی از مدیران نیز، عضو همین انجمن بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مکلف بودن همکاری و ارتباط همه نهادها و دستگاه ها با این انجمن ، ما طرح های ویژه ای نیز داریم که یکی از آَنان طرح "نون و پنیر و صحبت" است که توسط دانش آموزان منتخب این اتحادیه با مدیران دستگاه ها انجام می شود و همچنین تعدادی از دانش آموزان نیز با همسران شهدا مصاحبه و صحبت های آنان در کتابی جمع آوری می شود.

لطیفی به فعالیت های امسال این اتحادیه نیز اشاره و تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا ، فعالیت های ما محدودتر شده و بیشتر در فضای مجازی انجام می شود البته در همین مدت نیز دانش آموزان در طرح های ضدعفونی کردن اماکن و معابر و همچنین در طرح مواسات شرکت داشتند و در بخش مواسات نیز در مرحله اول ۱۵۰ میلیون تومان توسط دانش آموزان ، خیرین و ستاد اجرایی حضرت امام تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت و علاوه بر آن نیز سه مرحله دیگر طرح مواسات انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) همایش ویژه روز دختر برگزار شد که به تعدادی از دانش آموزان دختر تحت پوشش این اتحادیه هدایایی تقدیم شد و برای سال تحصیلی جدید نیز بسته های لوازم تحریر به دانش آموزان اهداء می شود.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان به همکاری خوب با آموزش و پرورش گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل ما با آموزش و پرورش مناسب است و طبق قانون نیز می توانیم با دستگاه های دولتی تفاهم نامه داشته باشیم که در این راستا با کمیته امداد ، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی و اداره ورزش و جوانان گیلان تفاهم نامه منعقد کردیم.

استان گیلان  با دو و نیم میلیون نفر جمعیت حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز ،  پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه و  ۲۰ هزار کلاس درس دارد.  ۲۷ هزار فرهنگی در استان کار تعلیم و تربیت این تعداد از دانش آموزان را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار