نرم‌افزار الکترونیکی سامانه جامع امدادی خانوار" جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز ۱۲ شهریور طی مراسمی در مشهد با حضور مدیران این نهاد مورد در خراسان رضوی مورد آزمایش عملیاتی آن شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 02 September 2020

به گزارش تابناک رضوی، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در این مراسم گفت: این نرم‌افزار اختصاصی برای رصد جامع و کامل کمکهای امدادی شامل اقلام زیستی و اقلام غذایی، نگهداری و انبار آنها و همچنین رهگیری همین اقلام از مرحله خرید تا حمل و نگهداری آنها در انبارها و نیز توزیع میان آسیب‌دیدگان حوادث و سوانح طراحی و بکار گرفته شده است. 

 

مهندس مهدی ولی‌پور "اسکان، انتقال و توزیع اقلام کمکی به حادثه‌دیدگان" را یکی از الزامات و حساسیتهای جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادث و سوانح توصیف و بیان کرد: این نرم‌افزار به همین منظور توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور طراحی و آماده‌ کار شده است. 

 

وی افزود: مدیریت و رهگیری جامع و کامل اقلام کمکی جمعیت هلال احمر از هنگام تدارک آنها تا زمان رسیدن به دست آسیب‌دیدگان، با استفاده از این نرم‌افزار ممکن شده است.

 

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بکارگیری این نرم‌افزار در صورت عملکرد مورد انتظار و گسترش کاربرد آن در سطح کشور، توزیع صحیح اقلام کمکی میان آسیب‌دیدگان، امنیت اقلام و همچنین نظارت و کنترل بر قابلیت مصرف آنها بطور کامل عملی می‌شود. 

 

وی مراحل مختلف ارزیابی حوادث و سوانح، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و ارائه خدمات امدادی به آنها را در چارچوب مدیریت بحران، از مهمترین وظایف جمعیت هلال ‌احمر ذکر و بیان کرد: "نرم‌افزار الکترونیکی سامانه جامع امدادی خانوار" با کارکرد موثر و صحیح می‌تواند یاریگر موثر جمعیت هلال احمر در ارائه بهنگام و هرچه شایسته‌تر خدمات امداد و کمک باشد. 

 

مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: وحدت فرماندهی و هماهنگی نیروهای امدادگر دو اصل مهم در جریان مدیریت بحران حوادث و سوانح هستند.

 

حجت‌الله شایان‌فر افزود: این دو اصل مهم با همکاری خوب و موثر جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خراسان رضوی محقق شده و جاری است. 

 

وی در ادامه به سکونت ۷۴ درصد جمیعت در مناطق شهری و شهرها اشاره و بیان کرد: بر این اساس به جرات می‌توان گفت روند حوادث به سوی بحرانهای شهری رفته و به همین دلیل می‌بایست راهبرد و برنامه خاصی در حوزه مدیریت بحران شهرها در دست داشته باشیم. 

 

مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی گفت: جمعیت هلال احمر به همین خاطر ضرورت دارد در راستای مدیریت بحرانهای شهری برنامه‌ریزی موثری را تدوین نموده در مسیر همراهی با دیگر ارگانهای مرتبط گام بردارد. 

 

همچنین در این مراسم از فعالیتها و خدمات اسماعیل بهمن‌آبادی در سمت معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی که به افتخار بازنشستگی نایل آمده قدردانی و "غلامرضا صیادی" به عنوان سرپرست این معاونت معرفی شد. 

 

جمعیت هلال احمر در خراسان رضوی ۳۱ پایگاه امداد و نجات،24 نمایندگی و شعبه، ۵۱۲ کارمند رسمی، قراردادی و پیمانی، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد و ۴۰ هزار داوطلب  و جوان دارد.

 

همچنین جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از خدمات ۱۴ هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر فعال در سطح استان برخوردار است. از این میان، سه هزار و ۴۶۵ امدادگر و نجاتگر متخصص در قالب ۱۳ شاخه امدادی همچون "امداد کوهستان، سیلاب، حمایت روانی و اسکان اضطراری" در خراسان رضوی بطور شبانه‌روزی در طول ۳۶۵ روز سال آماده ارائه خدمات کمکی و امدادی نجاتبخش به حادثه‌دیدگان در سطح استان هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار