رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران به میزبانی استان مازندران در دومین همایش ملی بهداشت،ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان اشاره و تصریح کرد: این همایش 23 مهرماه به صورت مجازی در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 03 September 2020

سیف الله علی نیا بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران، شمار اعضای نظام مهندسی ساختمان استان مازندران را 38 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 15 هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند.

وی افزود: سالانه 5.5 میلیون پروانه از کانال نظام مهندسی و حدود 1.5 فقره پروانه نیز از کانال های خارج از نظام مهندسی و کمسیون های مختلف صادر می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران به فعالیت نظام مهندسی در هفت رشته اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارهای حاکمیتی و نظارتی در سال های اخیر به نظام مهندسی واگذار شده است.

علی نیا به میزبانی استان مازندران در دومین همایش ملی بهداشت،ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان اشاره و تصریح کرد: این همایش 23 مهرماه به صورت مجازی در استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: 60 تا 70 درصدحوادث کار مربوط به بخش کارگری و 30 تا40 درصد مربوط به دیگر مشاغل است، ادامه داد: ایمنی کارگران و پرداختن به این موضوع از مباحث مهم در این همایش است.

علی نیا اجرایی کردن مبحث 12 را از جمله اهداف برگزاری همایش دانست و گفت: نجات یک انسان نجات یک زندگی است، برگزاری همایش ها گامی در جهت حفظ زندگی وجان انسانهاست .

وی افزود: با توجه به اهمیت ایمنی وحفاظت با کمک اداره راه و شهرسازی تفام نامه ای با اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی منعقد شد تا آموزش در همه حوزه ها داده شود وامیدوارم شاهد آموزش و بکارگیری مهندسان در امور مربوط به بهداشتی، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان باشیم.

سودابه مهری عضو هیئت نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی بهداشت،ایمنی و محیط زیست(HES) در مازندران گفت: این همایش 23 مهرماه در سه بخش برگزار می شود.

وی افزود:فرآیند اطلاع رسانی درباره همایش از روز شنبه پانزدهم شهریور آغاز می شود.

نخاله های ساختمانی و زباله از مشکلات مهم مازندران

محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در ادامه به شکل گیری دبیرخانه همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زبست اشاره کرد و گفت: مازندران به دلیل مواهب طبیعی همواره مورد توجه مردم دیگر استان ها بوده و خدمات آن در تمامی حوزه ها ملی است.

وی یادآور شد: مسائل و مشکلات استان ما به مراتب بیشتر از دیگر استان ها بوده و عملکردش اعم از زیر ساخت ها و ساخت و سازها ملی است و این استان در تمام ایام مرکز سیر و سیاحت مردم ایران محسوب می شود امیدواریم نگاه ملی ایجاد شود و با تزریق منابع ملی،کمبودها را مرتفع کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یکی از مشکلات استان را وجود نخاله های ساختمانی دانست و گفت: نخاله محصول صنعت ساختمان است و االبته نتوانستیم برای حل این معضل چاره اندیشی کنیم برگزاری این همایش فرصتی برای ارائه راهکار مناسب در حل این معضل است.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمنی از آخرین تکنولوژی در صنعت ساختمان استفاده می شود،ادامه داد:سیاست وزارت راه و شهرسازی این است صنعت ساختمان را به سمت صنعت سبز سوق دهد البته می طلبد این سیاست را در استان با سرعت و شتاب بیشتری اجرایی و عملیاتی کنیم هرچند گام های خوبی هم در این زمینه برداشته شد.

نظری افزود: صنعت ساختمان هر روز در حال رشد و ترقی است امیدواریم با ارتقای این صنعت دست اندازی به طبیعت به حداقل ممکن برسد.

 

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار