مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس حق گرفتن هیچ‌گونه‌ تعهدنامه یا رضایتنامه‌ای را از والدین ندارند؛ البته تاکنون چنین موردی در فارس گزارش نشده است؛ اما اگر رخ دهد تخلف به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۹۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 05 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرهاد اسماعیلی شنبه در حاشیه آیین نمادین بازگشایی مدارس فارس که در دبیرستان دخترانه آل محمد (ص) شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد:برای ارائه ماده ضدعفونی‌کننده و شوینده اعتباری به آموزش و پرورش تعلق یافته، در عین حال همچنان و در هر زمینه‌ای، ازجمله نظارت، کمک به ضدعفونی مدارس و سایر موارد نیازمند یاری اولیا هستیم.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره انتخاب نحوه آموزش منوط به تصمیم‌گیری شورای مدرسه است. این شورا با توجه به فضای مدرسه و با مدنظر داشتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی درباره چگونگی آموزش آموزش تصمیم می‌گیرد.

اسماعیلی اظهار کرد: آموزش تعطیل نیست، بلکه ممکن است نحوه آموزش‌ها متفاوت باشد؛ افزون بر این، برنامه‌های موسوم به فوق‌برنامه نیز با شکلی دیگر ارائه می‌شود که در همه این موارد تصمیم با شورای مدرسه است.

وی اظهار داشت: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس حق گرفتن هیچ‌گونه‌ تعهدنامه یا رضایتنامه‌ای را از والدین ندارند؛ البته تاکنون چنین موردی در فارس گزارش نشده است؛ اما اگر رخ دهد تخلف به‌شمار می‌رود.

اسماعیلی اصل اول آموزش و پرورش را در دوران همه‌گیری کرونا حفظ سلامت برای دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدارس برشمرد و ادامه داد: اصل دوم به ما یادآوری می‌کند که آموزش در هیچ وضعیتی تعطیل نیست.

مدارس استان فارس در ۱۱شهرستان شامل شیراز، آباده، سپیدان، لامرد، بوانات، کازرون، ممسنی، سروستان، پاسارگاد، خرامه، جهرم با وضعیت قرمز کاملا مجازی، در ۲۱شهرستان با وضعیت زرد از جمله فراشبند، داراب، خرم‌بید، زرین‌دشت، قیرو کارزین، استهبان، ارسنجان، اقلید، فیروزآباد، کوار، کوهچنار، زرقان، مهر، مرودشت، نی ریز، خفر، لارستان، اوز، خنج، فسا، گراش ترکیبی و در ۴ شهرستان بختگان، رستم، بیضا و سرچهان با وضعیت سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

کلاس‌های مجازی از طریق شبکه شاد و دیگر روش‌های الکترونیکی همچون آموزش در شبکه‌های تلویزیونی تشکیل خواهد شد

در روش ترکیبی طرح‌هایی همچون دو نوبته کردن مدارس در دستور کار است.

بنابر اعلام اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش فارس هم‌اکنون ۹۸درصد استان فارس زیر پوشش اینترنت قرار دارد؛ همچنین تاکنون سه هزار و ۷۴۷ مدرسه شهری و روستایی فارس هوشمندسازی شده‌ است و استان از این لحاظ در کشور در رتبه اول قرار دارد.

در حال حاضر به‌صورت تخمینی حدود ۸۰۰هزار دانش‌آموز در استان فارس به مدرسه می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار