کد خبر: ۸۹۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 05 September 2020

 

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: کشاورزان کلزا کار، در مهلت مقرر اقدام به کشت کلزا کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پایداری جو در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: طی ۲ روز آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است.

او افزود: امروز در سواحل شرقی دریای خزر، شرق گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز رشد ابر و بارش پراکنده انتظار می رود.

حقیقت ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و اردبیل بارش پراکنده خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است، گفت: دمای هوا تا روز دوشنبه ۳ تا ۵ درجه افزایش و از روز دوشنبه تا چهارشنبه ۴ تا ۶ درجه کاهش می یابد.

 

او در توصیه‌ ای به پرورش دهندگان ماهی بیان کرد: با توجه به نوسانات دمایی به پرورش دهندگان ماهی توصیه می شود که هوادهی را مرتب در استخرهای پرورش ماهی انجام دهند تا آسیبی به ماهی های تولیدی وارد نشود و همچنین در استخرهای پرورش ماهی و میگو در مناطق جنوبی به طور منظم هوادهی را انجام دهند.

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه عملیات زراعی مطابق معمول انجام می شود، بیان کرد: کشاورزان کلزاکار استان آذریایجان شرقی حداکثر تا ۲۵ شهریور و کشاورزان کلزاکار آذربایجان غربی تا ۲۰ شهریور کشت را انجام دهند.

تامین بیش از ۱۲۸ درصد بارش یکسال زراعی

او درباره آخرین وضعیت بارش سال زراعی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون‌ مجموع بارش کشور ۲۹۷.۵ میلی متر بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۳۱۶.۷ میلی متر و  در بلندمدت ۲۳۸ میلی متر بوده است.

به گفته حقیقت، مجموع بارش سال زراعی جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت ۳۰ درصد رشد داشته است‌.

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه ۱۲۸.۱ درصد بارش یکسال زراعی تامین شده است، تصریح کرد: این درحالی است که استان های چهارمحال و بختیاری، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد همچنان با کم بارشی رو به رو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار