رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در راستای جهش تولید برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی، صدور پروانه بهره‌برداری معادن و پروانه‌های صنفی طی سال جاری در استان، بیش از هفت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 06 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی‌ بیان کرد:‌ با اجرای طرح‌های یادشده در قم برای حدود ۶هزار تن فرصت شغلی ایجاد می‌شود که با رسیدن به این میزان به دنبال گسترش هرچه بیشتر فرصت‌های شغلی هستیم.

وی افزود: در همین رابطه تکمیل ۹۸ طرح‌های صنعتی در اولویت کاری سازمان صمت قم در سال جهش تولید قرارگرفته است که تاکنون بیش از ۸۳درصد تحقق داشته است.

وی ادامه داد: همچنین صدور یک هزار و ۶۱۰ پروانه صنفی برای فعالیت در قم با ایجاد اشتغال برای سه‌هزار و ۵۰۰ تن در دستورکار است که تاکنون حدود نیمی از آن محقق شده است.

سیجانی گفت: سازمان صمت قم در سال جهش تولید با حمایت از سرمایه‌گذاران به دنبال تحول در هر سه بخش صنعت،‌ معدن و تجارت استان است تا این بخش مهم اقتصادی بیش‌ازحد تعیین‌شده بتواند در افزایش سهم تولید و اشتغال استان نقش ایفا کند.

وی بیان کرد: باوجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، روند تولید و صادرات استان با اجرای برنامه‌های حمایتی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ارتقا خواهد یافت و در این رابطه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم آماده همکاری و مشارکت همه‌جانبه با فعالان بخش خصوصی است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار