کد خبر: ۸۹۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 07 September 2020

۱۲۶۸ نفر در ۱۱ صندوق خرد روستایی دامغان عضو هستند - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

به گزارش تابناک سمنان: طاهره باقر نژاد مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان از فعالیت ۱۱ صندوق خرد روستایی در روستاهای جنوب این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۶۸ نفر از روستاییان عضو این صندوق‌ها هستند.
طاهره باقر نژاد در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: صندوق‌های خرد روستایی دامغان دارای ۱۱۲ گروه است که از بدو تأسیس تاکنون به ۲۶۸ نفر از اعضا این صندوق تسهیلات کم‌بهره پرداخت کرد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه کنونی صندوق‌های خرد روستایی شهرستان دامغان که زیرمجموعه پروژه تعمیم ترسیب کربن قرار دارند رقمی معادل دو میلیارد و ۴۱۳ میلیون و ۳۰۵ هزار ریال است.
مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ فقره تسهیلات پرداختی اعضا با پرداخت اقساط تسویه شده است افزود: تسهیلات پرداخت‌شده به اعضا صندوق خرد روستایی دامغان رقمی معادل ۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون و ۲۰ هزار ریال است.
باقر نژاد تصریح کرد: هدف پروژه تعمیم ترسیب کربن در سطح منطقه‌ای و روستاهای محروم و کمتر توسعه‌یافته، بهبود شاخص توسعه انسانی مردم منطقه، توانمندسازی گروه‌های توسعه و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر است.
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب مهارت‌های اشتغال با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره داشت و افزود: دوره‌های آموزشی مهارتی خیاطی در روستاهای شیمی و رشم، بهداشت پوست و مو و تراش سنگ‌های زینتی در روستای حسینان و کیف دوزی مقدماتی و پیشرفته در روستای معلمان همگی در جنوب شهرستان دامغان با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران برگزار شد.
مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن دامغان گفت: بیش از ۳۵ دوره آموزشی با همکاری سایر ارگان‌ها باهدف اصلاح روش‌های دامداری و انتخاب دام‌های پربازده، زنبورداری، قالی‌بافی و … در سطح روستاهای هدف اجرای پروژه‌های تعمیم ترسیب کربن دامغان برگزار شد. پروژه تعمیم ترسیب کربن در دامغان از سال ۱۳۹۲ با پیشنهاد دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان ملل متحد آغاز شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار