مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به استقبال والدین دانش آموزان این استان از آموزش حضوری در مدارس گفت: درحال حاضر ۶۵ تا ۷۰ درصد دانش آموزان مقاطع تحصیلی قم در مدارس حضور دارند.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰ 10 September 2020

به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ الاسلام در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: به دنبال اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر حضوری بودن آموزش در همه مناطق کشور از جمله قم با همکاری و تعامل همه نیروها و کارکنان اجرایی، ستادی و نواحی آموزش و پرورش استان شرایط حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز در خصوص تداوم آموزش حضوری در مدارس استان به یقین نرسیدیم گفت: ۲۰۰ تیم اجرایی در سطح مدارس قم تشکیل و تمامی مدارس از نظر رعایت مقررات بهداشتی ارزیابی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی همچنین با اشاره به مشکل مالی آموزش و پرورش استان برای تامین وسایل بهداشتی مورد نیاز مدارس خاطر نشان کرد: به تازگی یک رقمی به حساب مدارس واریز شد تا مدیران این وسایل را تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

شیخ الاسلام با اذعان به اینکه تهیه تجهیزاتی مانند تب سنج هزینه های بسیار سنگینی را برای آموزش و پرورش استان دارد یادآور شد: در ایام برگزاری امتحانات نهایی مقاطع متوسطه استان که ۲۵ هزار تَن در آن شرکت کردند، ۲۰ میلیارد ریال بین یکهزار و ۴۰۰ واحد آموزشی قم توزیع شد ولی این رقم ناکافی بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در حوادث و بحران های مختلف در کنار سایر دستگاه های اجرایی بوده از این رو در بازگشایی مدارس و ارائه خدمت به ۲۷۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموزش قم نیازمند کمک های دیگر دستگاه ها می باشد.

وضعیت سرویس مدارس قم تعیین تکلیف شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به قطعی نبودن حضور یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس گفت: در حال حاضر سرویس حمل و نقل دانش آموزان قم بلاتکلیف است، و شرکت های حمل و نقلی نیز به دلیل نامعلوم بودن مراجعه دانش آموزان به مدرسه، از ثبت نام خودداری می کنند.

عباس ذاکریان گفت: به دلیل پراکندگی دانش آموزان قمی در مناطق مختلف شهر، موضوع حمل و نقل دانش آموزان به عهده والدین گذاشته شده که این مساله برای خانواده هایی که به لحاظ مالی توانایی زیادی ندارند، مشکل هایی را ایجاد کرده است.

دوگانگی ایجاد شده در شیوه آموزش دانش آموزان مشکل آفرین است

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در جلسه گفت: اگر بخشی از آموزش ها حضوری و بخشی دیگر غیر حضوری باشد، نظام آموزشی نظم لازم را نخواهد داشت.

عبدالله جلالی همچنین این دوگانگی را مانع نظارت بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و افزود: باید نظرهای کارشناسی که در این رابطه ارائه می شود به ستاد ملی مقابله با کرونا منتقل و تصمیم واحدی صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر قم گفت: اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس باعث سردرگمی مردم در سطح شهر شده و والدین نمی دانند که در شرایط فعلی منفعت فرزندان آنها در رفتن به مدرسه و یا نرفتن به مدرسه است.

۸۵ درصد نانوایی های قم از دستگاه کارت خوان استفاده می کنند

رئیس اتحادیه نانوایان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر نرخ استفاده واحدهای نانوایی در قم ۸۵ درصد می باشد.

علی اکبر زارعی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا اتاق اصناف در کنار سایر دستگاه ها بر اساس دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی اقدام های کنترلی و مدیریتی خود را انجام داده و نظارت ها و بازرسی ها همچنان ادامه دارد، افزود: طرح تشدید نظارت بر نانوایی ها با همکاری اتحادیه و واحد بازرسی اتاق اصناف قم در حال پیگیری است.

زارعی افزود: علاوه بر بازرسان اتاق اصناف ۲۰ بسیجی اتحادیه نانوایان قم را نیز به کار گرفتیم، و در نانوایی ها آموزش های لازم در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستگاه کارت خوان تاکید شده است.

وی افزود: نرخ رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی قم در حال افزایش است و نتایج آن را در هفته های آینده مشاهده خواهیم کرد.

۴۷ درصد نمونه گیری های کرونا در قم مثبت شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: نتیجه ۴۷ درصد نمونه گیری های کرونا که طی هفته گذشته انجام شده مثبت شده است.

سیامک محبی افزود: برغم روند کاهشی مرگ و میر در استان ولی وجود نمونه های مثبت نگران کننده است چرا که طبق تجربه پیک اول کرونا در استان، هر زمان که نمونه های مثبت روند افزایشی داشته دو یا سه هفته بعد مرگ و میر بیشتر شده است از این رو در هفته های در پیش رو آمار فُوتی های کرونا در قم افزایش پیدا می کند.

محبی یادآور شد: در پیک نخست کرونا در قم تمرکز این بیماری عمدتا در نیمه جنوبی شهر بود ولی اکنون بیشترین میزان ابتلا و درگیر در مناطق ۲ و ۶ و ۳ شهرداری قم است و مراکز بهداشت فعال هستند و بیماریابی فعالی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق آخرین بررسی ها نرخ رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش صنایع و معادن و اصناف ۷۳ درصد است گفت: این نرخ در اداره ها ۹۱ درصد، دفاتر پیشخوان دولت ۷۰ درصد و دفاتر بیمه و اسناد رسمی ۸۳ درصد است.

محبی رعایت پروتکل ها در دفاتر پلیس را ۷۵ درصد دانست و با اشاره به رشد خوب رعایت پروتکل ها در بانک ها پس از تذکرها داده شده و ضمانت های اجرایی صورت گرفته گفت: نرخ رعایت پروتکل ها در جایگاه های سوخت ۸۰ درصد، فروشگاه های زنجیره ای ۸۹ درصد، کافی نت ها ۶۱ درصد، گیم نت ها ۴۲ درصد، مجتمع های خرید ۶۹ درصد، داروخانه ها ۹۲ درصد و بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه محدود ۸۲ درصد است.

وی نرخ رعایت پروتکل ها را در رستوران ها ۶۷ درصد، نانوایی ها ۵۵ درصد و بستنی فروشی ها ۷۳ درصد ذکر کرد و افزود: این نرخ همچنین در مساجد ۷۸ درصد، مطب ها ۷۱ درصد، اماکن بین راهی ۸۰ درصد و آرایشگاه ها ۷۳ درصد است.

معاون علوم پزشکی گفت: نرخ پوشیدن ماسک در مراکز عمومی ۷۳ درصد، شاغلان در واحدهای صنفی ۷۵ درصد، شاغلان در واحدهای صنعتی ۹۱ درصد، کارکنان شاغل اداره ها ۹۳ درصد و وسایل نقلیه عمومی قم نیز ۷۴ درصد است.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای آموزشی را از حساسیت خاص و ویژه ای برخوردار دانست و افزود: طی هفته اخیر در بازدید به عمل آمده از ۸۵ مدرسه در استان ۹۰ درصد این مراکز از نظر مقررات بهداشتی از قبیل قرار دادن مایه دستشویی و ضد عفونی کننده، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نوع چیدمان صندلی ها و ثبت خوداظهاری مدیران و کارکنان شرایط مطلوبی داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار