رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در ۱۰ روز اخیر تعداد بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه جهرم هفت درصد کاهش داشته است، اما موارد سرپایی رو به افزایش بوده که این موضوع نگران کننده و می‌تواند ما را به وضعیت قرمز بازگرداند.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ 12 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر محمد رحمانیان روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا در این دانشگاه افزود: افزایش مراجعات بیماران به صورت سرپایی زنگ خطری برای بالارفتن مجدد بیماران بستری در بیمارستان است.

وی با اشاره به افزایش نمونه‌گیری‌ها در چند روز اخیر اظهار کرد: افزایش نمونه‌گیری و غربالگری از افراد مشکوک به کرونا می‌تواند در کنترل این بیماری بسیار تاثیرگذار باشد و در راستای این موضوع کانون‌یابی مناطق پرخطر شیوع ویروس کرونا و غربالگری از صاحبان مشاغل پر خطر در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نگذاریم ترس از داشتن بیماری کرونا مانع مراجعه به پزشک شود، تصریح کرد: بسیاری از جانباختگان ناشی از کرونا در جهرم در مراحل آخر بیماری به پزشک مراجعه کرده اند.

به گفته وی مراجعه به موقع به پزشک در کنترل بیماری کرونا و روند سریع درمان آن بسیار مهم و حیاتی است.

دکتر رحمانیان گفت: افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند نباید ترس از مراجعه به پزشک یا مراکز درمانی مانع مراجعه آنها شود.

وی گفت: کسانی که دارای درد در قفسه سینه، تنگی نفس، سرفه های شدید و ناتوانی در نفس کشیدن هستند سریعا باید به درمانگاه شماره ۴ (میدان جهاد) یا بیمارستان مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تأکید کرد: همچنین افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای مانند نارسایی کلیوی، دیابت، فشار خون و بیماری های خاص هستند و علائم سرماخوردگی در خود مشاهده کردند سریع باید به پزشک خانواده خود مراجعه کنند؛ در برخورد با هر نوع علائم سرماخوردگی باید فرض را بر ابتلا به کرونا گذاشت.

متخصص بیماری‌های عفونی نیز در این جلسه گفت: در روزهای اخیر یکی از اقدامات مهم دانشگاه در کنترل بیماری کرونا افزایش مجدد غربالگری و گرفتن نمونه تشخیصی کرونا از افراد بوده است.

دکتر رحیم رئوفی افزود: نمونه‌گیری تشخیصی در بیماریابی افراد بسیار کمک‌کننده است و می تواند بیمار را با درمان به موقع از مرگ نجات دهد.

وی ابراز کرد: در بیمارستان پیمانیه از هر بیمار مراجعه کننده بدحال تست کرونا گرفته می‌شود و گاه بسیاری از بیماران از بیماری کرونا خود اطلاع نداشته و به دلیل امراض دیگر به بیمارستان مراجعه نموده اند.

به گفته وی خود مراقبتی و اطلاع رسانی جمعی در پیشگیری بیماری کرونا در کنترل و درگیر نشدن افراد به بیماری کرونا بسیار مهم است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار