مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا،‌ حضور دانش آموزان این استان در کلاس‌های درس اجباری نیست و افرادی که تمایل به حضور ندارند می‌توانند تکالیف درسی خود را از طریق برنامه شاد دریافت نمایند.
کد خبر: ۸۹۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا رضایی‌ افزود: دانش‌آموزانی که به هر طریق ممکن امکان حضور در کلاس درس را ندارند، باید با مدیر مدرسه هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس نیز موظف هستند بستر برنامه‌های غیرحضوری را فراهم کنند تا دانش آموزان از طریق شبکه آموزشی(شاد) به تحصیل ادامه دهند.

وی ادامه داد: والدین و دانش آموزان در صورت مواجه‌شدن با اجبار برای حضور در کلاس‌های درس می‌توانند مراتب را با شماره تلفن‌های ۳۲۹۳۸۰۱۶ و ۳۲۹۳۸۰۱۸ در میان بگذارند و یا با مراجعه به نشانی http://shekayat.medu.ir/ ثبت شکایت نمایند.

رضایی با بیان این‌که تصمیم ستاد ملی کرونا لازم‌الاجراست، گفت: در حال حاضر بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا حرکت می‌کنیم و بر این اساس، اصل بر حضور دانش آموزان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی است، اما اجباری بر این حضور نیست.

وی تاکید کرد: آموزش‌وپرورش برای برگزاری حضوری یا غیرحضوری کلاس‌ها تصمیم‌گیرنده نیست و از مردم و رسانه‌ها خواهشمندیم نقدهای غیرمنصفانه نسبت به این ارگان نداشته باشند؛ آموزش و پروش موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی کروناست.

وی بیان کرد: برای شرکت حضوری دانش آموزان در کلاس‌های درس، مدیر مدرسه باید شرایطی از جمله ضدعفونی کردن سطوح، گندزدایی سرویس‌های بهداشتی، در دسترس قرار دادن ژل و مواد ضدعفونی‌کننده دست، رعایت فاصله یک متر بین دانش آموزان و اجبار همه به استفاده از ماسک را فراهم نماید.

به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش قم، زمان حضور دانش آموزان در همه مقاطع ۲ ساعت در روز است و از همه والدین انتظار می‌رود نسبت به آگاه‌سازی فرزندانشان برای پیشگیری از ابتلا و رعایت بهداشت فردی تلاش نمایند و دانش آموزان همواره ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده به همراه داشته باشند.

بر اساس گزارش‌های میدانی و تماس های مردمی درخصوص اجباری بودن حضور دانش آموزان در کلاس، برخی مدیران شرکت حضوری دانش ‌آموزان در کلاس‌های درس را اجباری اعلام کرده و از ارائه خدمات غیرحضوری خودداری می‌کنند.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار