در این شرایط سخت اقتصادی که کشور درگیر تحریم همه جانبه بوده، تمام حوزه‌های تولید و تجارت را به چالش کشیده و سبب افزایش تورم، گرانی و بیکاری شده است، هستند جوانانی که تسلیم وضعیت نامناسب فعلی نشده و با ابتکار و پشتکار علاوه بر نجات خود از بیکاری برای تعداد زیادی از جویندگان کار هم اشتغالزایی کرده اند.
کد خبر: ۸۹۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 13 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، برای گذر از بحران اقتصادی بیش از آن که به تلاش برای خروج از تحریم، تصویب FTATF و افزایش قیمت نفت نیاز داشته باشیم به افرادی نیازمندیم که با همت بی نظیر و استفاده از خلاقیت های ذهنی و تجارب عقلی خویش بانی تولید و اشتغال می شوند.
نبود و کمبود چهره های خلاق باعث خنثی شدن مزایای پایان تحریم های همه جانبه شده و باز هم باید باید با معضلات اقتصادی، اما از نوع جدید دست و پنجه نرم کنیم که در مواردی به علت نوظهور بودن و نداشتن تجربه برخورد با آن‌ها کمر روند توسعه را می شکند، چون حل تحریم در ذات خود پیشرفت آفرین نیست و حامل بار زیادی از فرصت های خام می باشد که تنها در صورت داشتن زیرساخت ها و زمینه های انسانی و عقلی می توان آن را تبدیل به اهرم تقویت شاخص های توسعه یافتگی نمود.
منابع توسعه از قبیل زمین، انرژی، یارانه، بخشودگی، تسهیلات، آموزش و سایر مشوق‌ها باید در اختیار نوابغ و نخبگان قرار گیرد تا بتواند سبب ترقی اقتصاد ملی و رفاه عمومی گردد، در غیر این صورت منابع در مدار آزمون و خطا قرار گرفته و تمام یا بخش اعظم آن از بین می رود.
شناسایی این افراد بسیار آسان است، زیرا بدون حمایت دولت موفق به ایجاد بنگاه اقتصادی شده و برای ادامه راه نیاز به حمایت مسئولان دارند در اینجا نباید سرنوشت بنگاه این افراد را به دست قوانین عادی و نظام اداری معمول سپرد بلکه ضرورت دارد تا با روش های سریع و آسان خواسته های آن‌ها را تامین نمود تا شاهد شکوفایی اقتصادی شویم.
حمایت از این افراد بزرگترین مکانیزم تقویت قدرت دیپلماتیک در مذاکرات و کاهش نرمش در برابر خواسته های یکجانبه ابرقدرت‌ها می باشد، زیرا ضریب آسیب دیدگی اقتصادی کشور تا سطحی پایین می آورند که برای حل آن گردن به هر تحمیلی نهاد.
آزاد سهرابی جزو جوانانی است که به راحتی می توان وی را در ردیف سرمایه اجتماعی و منابع انسانی توسعه به حساب آورد، زیرا با حداقل امکانات اقدام به دایر نمودن کارگاهی نموده که شرح آن در گزارش ذیل درج شده است.
اکنون آزاد سهرابی برای ادامه راه نیاز به حمایت مسئولین دارد و مدیران باید تحقق خواسته های این افراد مطالبه عمومی و راه نجات کشور از بحران پندارند و با تمام توان و سریع وارد عمل شوند، در غیر این صورت زمینه فرار این مغز‌ها شده و دو دستی تقدیم دیگران می کنند.
این هم گزارش مصاحبه با این چهره خلاق و موفق.
شروع فعالیت گروه تولیدی نوای باران از سال ۱۳۸۶ با مجوز سازمان ملی جوانان و با محوریت پیشگیری از اعتیاد و ایدز بوده است. در اوایل برگذاری کارگاه‌ها آموزشی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و ایدز، فزند پروری، همسرداری، کنترل استرس و. برای جوانان مناطق حاشیه با کمک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و همچنین دوره‌های آموزش خیاطی وعروسک سازی برای بانوان آسیب دیده و در معرض آسیب از فعالیت‌های انجمن بود. در مدت چند سال فعالیت انجمن نوای باران حدود ۱۵۰۰ نفر با کمک و همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان موفق به گذراندن دوره‌های آموزش خیاطی و کسب گواهینامه شده اند. در سال ۹۳ و در مقطعی به مدت ۶ ماه اقدام به برگذاری مراسم‌های ازدواج با عنوان ازدواج آسان نموده و در این طرح تعدای زوج موفق به برگذاری مراسم ازدواج خود با کمترین هزینه شده اند. در مدت این چند سال و با حمایت خیرین استانی و کشوری انجمن نوای باران توانسته در مناطق حاشیه و بخصوص منطقه نایسر اقدام به توزیع سبد‌های کالا در بین خانواده‌های نیازمند و همچنین برای تعداد زیادی نو عروس توانسته ایم که جهیزیه تهیه نماییم. از سال ۹۵ به بعد انجمن نوای باران با تغییر رویکرد اساسی در قالب گروه تولیدی نوای باران توانسته که برای حدود ۱۵ نفر به صورت مستقیم و همچنین ۱۰ نفر غیر مستقیم (در زمینه تولید البسه بیمارستانی، نظامی، روپوش مدارس، ست‌های اداری، کارگری و.) ایجاد اشتغال نماید. همچنین در کنار فعالیت‌هایی در جهت اشتغال برای بانوان آسیب دیده و در معرض آسیب گروه تولیدی نوای باران در جهت کمک‌های خود به قشر نیازمند توانسته بیش از ۳۰۰۰ دست مانتو شلوار رایگان برای دانش آموزان بی بضاعت مناطق حاشیه، حدود ۱۰۰۰ عدد چادر رایگان در جشن تکلیف دانش آموزان و همچنین ۱۰۰۰ عدد ماسک پارچه‌ای قابل شستشو در جهت مبارزه با بیماری کرونا توزیع نماید. در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اقدام به برگزاری جشنواره موسیقی نایسر نموده که بیش از ۸۰۰۰ نفر در این مراسم شرکت نمود اند. از دیگر فعالیت‌های مهم گروه تولیدی نوای باران برگذاری کلاس‌های مشاوره تحصیلی و کمک آموزشی با همکاری مدارس نایسر در طول سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ در جهت رفع ایرادات درسی و آموزشی با بهره گیری از بهترین اساتید دانشگاه و فارغ التحصیلان دانشگاهی استان به صورت کاملا رایگان می‌باشد. از دیگر فعالیت‌های گروه آموزشی نوای باران می‌توان به برگزاری برنامه گلریزان در جهت حمایت از مدارس نایسر و جذب بیش از یک میلیارد ریال توسط حاضرین در برنامه و مقادیر زیادی وسایل مورد نیاز مدارس در اردیبهشت ۹۸ و همچنین توزیع صبحانه‌های سالم در طول سال به صورت رایگان در مدارس نایسر نام برد.
جا دارد از اداراتی که لباس‌های فرم و کارگری خود را به واحد تولیدی نوای باران واگذار نموده اند از جمله شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق و راهداری استان کردستان، و در طول این چند سال در کنار این واحد تولیدی بوده اند کمال تقدیر و تشکر را داریم.
همچنین در خاتمه از اعضای محترم هئیت مدیره گروه تولیدی نوای باران و بخصوص رئیس هئیت مدیره جناب آقای دکتر محمد دانشی و سرپرست واحد تولیدی جناب آقای برهان قانعی که همواره در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های نوی باران حضور دارند کمال تشکر و قدردانی را دارم. همچنین از رئیس انجمن‌های مدارس نایسر آقایان فرزاد خرامانی، محمد شریفی، حسین فاطمی، علی زند کریمی، فرشاد زندی، نظام امجدی و صابر ویسی و سرهنگ مظفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایسر که همواره دلسوزانه مجتمع آموزشی گروه تولیدی نوای باران را حمایت و یاری می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

منبع: تابناک
برچسب ها: سرمایه ، توسعه ، دولت ، کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار