مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از جمع‌آوری و نگهداری متکدیان در مرکز غربالگری در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، احمدرضا شفیعی، با اشاره به اهمیت جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر اظهار داشت: در این زمینه آخرین مصوبه شورای عالی اداری کشور در ساماندهی متکدیان ابلاغ‌شده که طبق آن دو وظیفه بر عهده شهرداری است که شامل جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر و آماده کردن مکانی مناسب در اختیار دیگر ارگان‌هاست.

وی با بیان اینکه 14 ارگان در رابطه با ساماندهی متکدیان پس از جمع‌آوری نقش دارند که شامل بهزیستی و دادگستری و فرمانداری و استانداری و غیره است، ابراز کرد: در این زمینه باید هماهنگی صورت گیرد تا متکدیان پس از جمع‌آوری دوباره رها نشوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف در زمینه ساماندهی متکدیان تصریح کرد: این سازمان‌ها و ارگان‌ها باید به وظایف خود عمل کنند که خوشبختانه در قم تعامل خوبی شکل‌گرفته و نسبت به دیگر کلان‌شهرها وضعیت بهتری داریم.

شفیعی خاطرنشان: در قم فضایی مناسب به مدت دو سال انتخاب‌شده و متکدیان در این مجموعه از 48 تا 72 ساعت برای تعیین تکلیف نگهداری می‌شوند و پس از غربالگری و رعایت مباحث بهداشتی و قرنطینه، وضعیتشان ساماندهی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر متکدیان سابقه جمع‌آوری از سطح شهر را داشته باشند، کار آن‌ها شغل و طبق ماده 712 و 713 قانون، جرم محسوب و مقام قضائی به آن وارد و برخورد قانونی می‌شود، یادآور شد: در این شرایط دیگر افراد به شهرهای خود منتقل می‌شوند و اگر معتاد باشند، راهی کمپ می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار