کد خبر: ۸۹۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 15 September 2020

 

پیشرفت ۲۵ درصدی خط دو متروی اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: تاکنون ۲۵ درصد از خط دو مترو در بخش سازه و سیویل اجرایی شده و برای فعال شدن چهار ایستگاه بخش میانی حدفاصل ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فاز نخست خط دو متروی اصفهان در مسیر ۱۴.۵ کیلومتری از ایستگاه دارک (زینبیه) آغاز و به ایستگاه کهندژ منتهی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی فاز دوم خط دو متروی اصفهان از ایستگاه کهندژ تا خمینی شهر به طول مسیر ۱۰ کیلومتر در دستور کار شهرداری نیست.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه در فاز یک خط دو متروی اصفهان ۱۶ ایستگاه برنامه ریزی شده که فعالیت عمرانی ۱۱ ایستگاه آغاز شده است، تصریح کرد: تا پایان شهریورماه امسال عملیات عمرانی ایستگاه امام حسین (ع) به عنوان ایستگاه تقابلی دو خط یک و دو متروی اصفهان آغاز خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده برای احداث خط دو متروی اصفهان در یکسال و نیم گذشته، گفت: در این بخش شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بودیم به طوری که تونل مترو در مسیر دارک تا میدان امام علی (ع) بالغ بر شش کیلومتر پیشروی حفاری مکانیزه داشته است.

بنکدار با بیان اینکه دستگاه حفار مکانیزه از ایستگاه‌های زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی عبور کرده، ادامه داد: دستگاه حفار مکانیزه تا یک هفته آینده از ایستگاه عمان سامانی به سمت ایستگاه لاله حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در فاز شمال شرقی خط دو متروی اصفهان عملیات عمرانی هفت ایستگاه دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد و قدس در حال انجام است، اظهار کرد: از جبهه غربی خط دو مترو نیز عملیات عمرانی ایستگاه کهندژ توسط قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شده و شفت ورودی تی. بی. ام وارد سیستم شده و در حال اورهال شدن است تا ظرف دو ماه آینده حفاری از این سمت آغاز شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: ایستگاه‌های خرازی، کاشانی و خلجا در جبهه غربی خط دو متروی اصفهان فعال شده و فعالیت به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

پیشرفت ۱۱ ایستگاه فعال خط دو مترو

وی با اشاره به پیشرفت ۱۱ ایستگاه فعال خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: در فاز شمال شرقی خط دو متروی اصفهان ایستگاه‌های زینبیه ۷۶ درصد، عاشق اصفهانی ۹۶ درصد، عمان سامانی ۶۶ درصد، لاله ۷۲ درصد و شاهد ۱۲ درصد پیشرفت داشته و ایستگاه قدس نیز در حال تجهیز کارگاه است همچنین تونل دارک تا میدان امام علی (ع) ۴۳ درصد پیشرفت داشته است.

بنکدار خاطرنشان کرد: در جبهه غربی، تونل کهندژ تا میدان امام علی (ع) ۱۴ درصد در اجرای شفت ورودی پیشرفت داشته و ایستگاه‌های خرازی ۳۵ درصد، کاشانی ۲۵ درصد و خلجا شش درصد پیشرفت اجرا داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ درصد از خط دو متروی اصفهان در بخش سازه و سیویل اجرایی شده است، افزود: برای فعال شدن چهار ایستگاه بخش میانی حدفاصل ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: در بخش میانی خط دو متروی اصفهان حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه امام علی (ع) ایستگاه‌های امام علی (ع)، شکرشکن، ابن سینا و فلسطین طراحی شده که در تلاش هستیم تا پایان سال یک یا دو ایستگاه آن را فعال کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار