کد خبر: ۸۹۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 16 September 2020

 

 
 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، همراه با وزش باد و رعد و برق در ۱۱ استان کشور طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ شهریورماه) خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ شهریور) در بخشی از نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت در شمال زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات شمال شرق خوزستان طی ساعات بعد ازظهر بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. شدت بارش نیز در استان گیلان است و دریای خزر مواج خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز جمعه (۲۸ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و مازندران افزایش ابر، رعد و برق همراه با بارش باران و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز شنبه (۲۹ شهریور) سرعت باد در شمال غرب و غرب کشور افزایش می‌یابد، اظهارکرد: از روز یکشنبه (۳۰ شهریور) با نفوذ جریانات شمالی به شمال کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقت برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از امروز تا پایان هفته (۲۶ تا ۲۸ شهریور) در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ شهریور) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۸ شهریور) نیز صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار