ذوالفقاری در جلسه ستاد اربعین:
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: تا این لحظه مجوزی برای حضور زائران اربعین از سوی دولت عراق صادر نشده است.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 19 September 2020

به گزارش تابناک سمنان حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: مردم و دولت‌‌های دو کشور ایران و عراق مشتاق برگزاری مراسم اربعین مانند سال‌های گذشته هستند، اما اهمیت و جان زائران باعث شده که تا این لحظه مجوزی برای حضور زائران اربعین از سوی دولت عراق صادر نشود.

او با تاکید بر اینکه در جز رعایت سلامت زائران بحث‌های دیگر و یا مسائل سیاسی مطرح نیست، ادامه داد: از مردم عزیز کشورمان و موکب داران خواهش می‌کنم که به فراخوان‌ها و شایعات توجه نکنند.

ذوالفقاری تاکید کرد: برخی اخبار جعلی در رسانه‌ها و فضای مجازی کشور عراق مطرح شده که با بررسی‌های صورت گرفته فاقد اصالت بوده است. برخی از عشایر و دوستانی که با موکب داران ایرانی ارتباط مستقیم دارند از آنها برای حضور در مراسم اربعین دعوت کرده‌اند اما صرف دعوت عشایر و شیوخ عراقی که ارتباط نزدیکی با موکب داران ایرانی دارند کفایت نمی‌کند، چرا که باید دولت عراق مجوز ورود به این کشور را صادر کند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: اگر دولت عراق مجوزی صادر نکند امکان تردد به این کشور وجود ندارد، لذا تقاضا دارم مردم عزیز و موکب داران گرامی و همه خدام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اخبار رسمی که از طریق صدا و سیما و رسانه‌های رسمی توجه کنند و به شایعات توجهی نداشته باشند.

او با اشاره به فراخوان‌های صادر شده برای ثبت‌نام کاروان‌های اربعین اظهار کرد: این کار از نظر ما رسمیت ندارند. حرکت زائران به سمت مرز‌های عراق ممنوع است و خواهش می‌کنم مردم عزیز این کار را نکنند.

ذوالفقاری بیان کرد: ما امکانات کافی برای دادن خدمات در مرز‌ها نداریم و اگر این زائران به سمت مرز‌ها حرکت کنند هم از طرف ایرانی و هم طرف عراق با ممانعت رو به رو می‌شوند. خواهشمندیم از زائران که شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا را درک کنند.

او خاطرنشان کرد: در داخل کشور چند کار اساسی داریم، یک اینکه موکب داران برنامه دارند و با مدیریت ستاد اسکان اربعین این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

ذوالفقاری بیان کرد: دومین برنامه تهیه بسته‌های ارزاق و کمک معیشتی است که در بین نیازمندان توزیع می‌شود و سومین کار برگزاری مراسم زیارت اربعین در نقاط مشخص شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: مراسم قرائت زیارت اربعین هم مثل مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او گفت: اگر تصمیمی بر برگزاری مراسم اربعین در عراق با حضور زائران ایرانی گرفته شود ما به مردم اعلام می‌کنیم و با رعایت دستورالعمل‌ها و هماهنگی‌های لازم اجازه ورود به این کشور را می‌دهیم اما تا به الان هیچ تصمیمی برای ورود و حضور زائران ایرانی در عراق گرفته نشده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار