رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست خوردن در انتخابات ماه نوامبر، گفت باید ببیند چه پیش می‌آید زیرا از نظر او صندوق‌های رأی از کنترل خارج هستند.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲ 24 September 2020

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در کاخ سفید نشست خبری برگزار کرده و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

ترامپ در ابتدای این نشست درباره روند تولید واکسن ویروس «کووید۱۹» گفت که چهار داوطلب تست این واکسن در مرحله نهایی آزمایشات قرار دارند.

وی در تلاش برای کوچک جلوه دادن تهدید کرونا برای کودکان و دانش‌آموزان مدعی شد که این بیماری به میزان بسیار کمی بین آنها منتشر می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا با تشویق آمریکایی‌ها به تزریق واکسن آنفلوانزا در روزهای آغازین فصل پاییز، دانستن تفاوت‌های این بیماری با کووید۱۹ را برای مردم مهم دانست.

به نوشته خبرنگار شبکه «صدای آمریکا»،  ترامپ در ادامه حملات خود به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، مدعی شد: «رویکرد ما حامی دانش است اما رویکرد بایدن ضد دانش است... برنامه ما، ویروس را نابود می‌کند اما برنامه بایدن، آمریکا را نابود می‌کند».

وی در پاسخ به سوالی درباره تعهد وی به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست خوردن در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

ترامپ اما در ادامه به صورت ناگهانی صحبت‌های خود را قطع کرده و گفت باید برای پاسخ دادن به یک تماس تلفنی فوری، نشست خبری را ترک کند.

رسانه‌های آمریکایی دقایقی بعد گزارش دادند که «اندی بِشِر» فرماندار ایالت کنتاکی با ترامپ تماس گرفته بود.

این در حالی است که رأی‌‌گیری زودهنگام برای انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا از پنج روز پیش در ایالت‌های «مینه‌سوتا»، «ویرجینیا»، «داکوتای جنوبی» و «وایومینیگ» آغاز شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار