کد خبر: ۹۰۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 25 September 2020

 

عکس و زندگینامه رزمندگان و شهدای آستارا به نمایش گذاشته شد

آستارا - ایرنا - نمایشگاهی از تصاویر رزمندگان و زندگینامه تعدادی از شهدای بندر مرزی آستارا، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان دایر شد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان آستارا روز جمعه در آئین افتتاح این نمایشگاه در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: ۱۰۰ عکس از رشادت های ۲۰ رزمنده این شهرستان در این نمایشگاه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

علی اکبر باقری ارومی افزود: این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس از ساعت ۱۰ تا ۱۴ دایر است و در بخشی از آن، آثار هنری و زندگینامه علی ‌رضا محمدزاده، شاپور آهنی، عسگر سهراب ‌نژاد و اردشیر عین ‌الله‌ زاده از شهدای فرهنگی و هنرمند آستارا مشاهده می شود.

وی ادامه داد: کانون بسیج هنرمندان آستارا ۱۸۰ عضو دارد و از ظرفیت آنها در برپایی نمایشگاه ها و اجرای برنامه ها برای ترویج ارزش های ملی و اسلامی استفاده می کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم گفت: هفته دفاع مقدس گوشه هایی از پایمردی رزمندگان اسلام را بازگو می کند و زبان هنر، بهترین وسیله نمایش فرهنگ دفاع مقدس است و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، باید با ارائه آثار هنری، برای اعتلای آرمان های انقلاب تلاش کنیم.

شاپور تشرینی بیان کرد: در برابر خون شهدا و صبر و ایثار جانبازان و رزمندگان مسئول هستیم و هنرمندان با ثبت لحظه های ناب، خلق آثار هنری و عرضه آنها در نمایشگاه عکس، برای حفظ و انتشار معارف غنی دفاع مقدس تلاش می کنند.

۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه سالروز حمله نظامی عراق به ایران، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار