رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: در سال جهش تولید، ۷۵ هزار تن محصولات پتروشیمی که ازجمله کالاهای راهبردی موردنیاز کشور است در این استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 26 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: محصولات پتروشیمی به‌عنوان مواد اولیه بسیاری از واحدهای صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و وجود آن برای ادامه چرخه فعالیت واحدهای تولیدی ضروری است.

وی افزود: ظرفیت تولید این حجم از محصولات پتروشیمی باوجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان بسیار مهم است و موجب خودکفایی کشور در تامین این کالای راهبردی می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد هدفگذاری صورت گرفته برای تولید محصولات پتروشیمی در چرخه صنعت استان اجرایی شده است و با ادامه این روند میزان تولید این محصولات تا پایان سال جاری از ۷۵ هزار تن فراتر خواهد رفت.

سیجانی گفت: با تولید محصولات پتروشیمی،‌ زنجیره تولید بسیاری از محصولات دیگر در قم شکل مطلوبی به‌خود گرفته است، علاوه بر این‌که حجم قابل‌توجهی از محصولات پتروشیمی تولیدشده در استان نیز به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود.

وی بیان کرد: صنعتگران قمی باوجود تحریم‌های ظالمانه به فعالیت خود برای تامین محصولات موردنیاز مردم ادامه می‌دهند و در این مسیر توانسته‌اند در تولید بسیاری از کالاهای راهبردی همچون محصولات پتروشیمی و فولادی نقش قابل‌توجهی داشته باشند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار