کد خبر: ۹۰۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 01 October 2020

عروس خلیج‌فارس یعنی قشم از عجایب هفت‌گانه برخوردار است. دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، جنگل حرا و... جز این عجایب هفت‌گانه محسوب می‌شوند. درطول سال افراد زیادی برای بازدید از این مکان‌ها به قشم سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد شرکت در تور قشم را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با شگفت‌انگیزترین مناطق آن آشنا شوید.

دره ستارگان

دره ستارگان از عجایت هفتگانه قشم است. این دره در فاصله پنج کیلومتری از ساحل قشم قرار دارد. دره ستارگان دو میلیون سال پیش بر اثر فرسایش سنگ‌ها به‌وجود آمده است. این دره یکی از خارق‌العاده‌ترین عارضه‌های زمین‌شناسی ایران و حتی جهان محسوب می‌شود. تعدادی از بومیان این منطقه اعتقاد دارند در سال‌های گذشته ستاره‌ای به این دره برخورد کرده و پستی و بلندی‌های شگفت‌انگیز را تشکیل داده است. دره ستارگان به نام‌های استاره افته یا ا استار افتیده نیز شهرت دارد. هنگام وزش باد و گردش هوا بین صخره‌ها صداهای وحشتناکی به گوش می‌خورد که بومیان این صداها را مربوط به اجنه و ارواح می‌دانند و به‌همین دلیل عده زیادی از ورود به این دره هنگام شب خودداری می‌کنند. دره ستارگان حاصل فرسایش سنگ‌ها در مدت زمان بسیار طولانی است، منطقه‌ای با این خصوصیات را فقط می‌توان در آمریکا مشاهده کرد.

جنگل حرا

درخت‌های آب‌شورزی حرا در آب خلیج‌فارس می‌رویند. این درخت‌های همیشه سبز ارتفاعی بین سه تا شش متر دارند. جنگل‌های حفاظت‌شده حرا وسعتی 22000 کیلومتر دارند و در ساحل خلیج‌فارس و دریای عمان قرار گرفته‌اند. فاصله این جنگ تا جزیره قشم حدودا 60 کیلومتر است. جالب‌ترین ویژگی درخت حرا این است که بخش شیرین آب دریا را در پوسته خود نگه‌داری می‌کند و املاحی را که باعث شورشدن آب می‌شود، دفع می‌کند؛ به‌همین دلیل این درخت‌ها به آب تصفیه کن طبیعی نیز معروف هستند.

بازدید از جنگل حرا در تور قشم

دیدنی‌های جنگل حرا

به‌دلیل وجود ریشه این درختان در آب دریا، هنگام مد به‌طور کامل زیر آب فرو می‌روند و در موقع جزر این درخت‌ها نمایان می‌شوند و منظره‌ای شگفت‌انگیز می‌سازند. وقتی که آب دریا بالا می‌آید، بهترین زمان برای ماهی‌گیری در این منطقه است؛ به‌همین خاطر افراد زیادی هنگام مد به این منطقه قدم می‌گذارند تا بتوانند ماهی شکار کنند. جنگل حرا شرایط، آب‌وهوا و امنیت خوبی دارد که باعث شده این منطقه به زیستگاهی امن برای پرندگان مبدل شود. در این جنگل پرندگانی مانند اگرت ساحلی، اگرت بزرگ، حواصیل بزرگ، سلیم خاکستری، کفچه نوک تیز، حواصیل هندی، کاکائی و گیلانشاه زندگی می‌کنند. اگر علاقه‌مند به تماشای پرندگان و عکاسی از آن‌ها هستید، این منطقه بهترین پیشنهاد به شما است و حتما درطول تور قشم از آن دیدن کنید.

بهترین زمان برای سفر به جنگل حرا

مناسب‌ترین زمانی که می‌توان به این منطقه سفر کرد، اواسط پاییز تا اواخر فروردین است؛ زیرا در این فاصله زمانی قشم بهترین آب‌وهوا را دارد. می‌توانید نزدیکی جنگل‌های حرا کمپ یا در اقامتگاه‌های بومگردی قشم اقامت کنید. فقط از راه دریا می‌توان به این جنگل‌های خارق‌العاده رسید و آن‌ها را دید. رفتن به این منطقه فقط با وجود راهنما امکان‌پذیر است و گردشگران به‌تنهایی و بدون حضور راهنما نمی‌توانند به جنگ حرا بروند.

غار نمک‌دان

غار نمک‌دان قشم را می‌توان بزرگ‌ترین غار نمک جهان دانست. این غار شش کیلومتر طول داشته و فضای مناسبی برای عکاسی است. عکاسان زیادی برای ثبت تصویر زیبا به این غار می‌آیند. اگر شما هم قصد عکاسی یا بازدید از این غار شگفت‌انگیز را دارید، حتما چراغ‌قوه همراه خود داشته باشید؛ زیرا پس از 20 متر پیاده‌روی در این غار از شدت تاریکی دیگر نمی‌توانید قدم بزنید. دانشمندان پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیده‌اند که تنفس در این غار برای افرادی که مشکل تنفسی مانند آسم دارند باعث بهبود بیماری آن‌ها می‌شود.

زیستگاه لاک‌پشت‌ها

قشم سواحل شنی زیادی دارد و به‌همین دلیل لاک‌پشت‌های دریایی این منطقه را برای زندگی انتخاب می‌کنند. پنج گونه از هشت گونه لاک‌پشت شناخته‌شده را می‌توان در این منطقه دید. اواخر زمستان و اوایل بهار سواحل قشم مملو از لاک‌پشت‌هایی می‌شود که آماده تخم‌گذای هستند. اگر به تماشای لاک‌پشت‌ها علاقه دارید، درطول تور قشم حتما از این صحنه زیبا دیدن کنید. لازم به‌ذکر است که بیشتر لاک‌پشت‌ها شب را برای آمدن به ساحل انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید تعداد زیادی از لاک‌پشت‌ها را مشاهده کنید شب به سواحل قشم بروید و از این منظره زیبا لذت ببرید.

بام قشم

بلندترین نقطه این جزیره بام قشم نام دارد. با رفتم روی این نقطه با منظره‌ای شگفت‌انگیز و خارق‌العاده از جزیره قشم روبرو خواهید شد. با رفتن روی بام قشم به‌راحتی می‌توانید سواحل این جزیره و جنگل حرا را مشاهده کنید. همین موضوع این منطقه را به مکان خوبی برای عکاسی تبدیل کرده است.

بازدید از جنگل حرا در تور قشم

عجایب هفت‌گانه قشم بسیار حیرت‌انگیز و زیبا هستند. با سفر به این مناطق می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی آن‌ها لذت ببرید. اگر تجربه بازدید از این مکان‌ها را دارید، خاطرات و نظرات خود را با ما و بقیه کاربران درمیان بگذارید تا کسانی که قصد سفر به این جزیره زیبا را دارند، با آگاهی بیشتری خود را برای سفر آماده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار