امیری به مشکلات بعضی خانواده های کم بضاعت برای تامین هزینه های آموزش آنلاین اشاره کرد و افزود: گروهی با عنوان ساماندهی و جلب و جذب کمک‌های خیرین در شهر شیراز ایجاد شده تا کمک نیک اندیشان و خیرین به این سمت هدایت و برای خرید گوشی،تبلت و حجم اینترنت مورد نیاز دانش آموزان کم بضاعت ساماندهی شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 30 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا امیری چهارشنبه  افزود: تداوم تحصیل یکی از تصمیمات دولت و مدیریت ارشد استان فارس و شهرستان شیراز و از اولویت های مهم و اساسی در این حوزه است.

امیری اظهار داشت: باتوجه به وضعیت حاکم بر جامعه که در پی شیوع کرونا بوجود آمده و تصمیماتی که در خصوص آموزش آنلاین در سطح کلان کشور اتخاذ شد آماده سازی زیرساخت مورد نیاز برای پیاده کردن این روش از ۱۵ شهریورماه امسال آغاز شد و همزمان با بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: آموزش آنلاین دغدغه‌هایی برای والدین و معلمین در شیراز ایجاد کرد که جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اخیرا با محوریت آموزش آنلاین نیز تشکیل شد.

فرماندار شیراز ایجاد شبکه اجتماعی شاد را علیرغم وجود کمبودها و نقایص کار عظیمی دانست که با شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت و گفت: آموزش حتی در شهرهایی مانند شیراز که وضعیت شیوع بیماری در حالت حاد است به صورت مجازی ادامه دارد و تعطیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه نقایصی نیز در این شرایط برای آموزش آنلاین وجود دارد،گفت: در حال حاضر در شهر شیراز هر روزه کلاس های درس مانند زمانی که حضوری برگزار می شد دایر است و معلمان در مدارس حاضر هستند و تشکیل کلاس های مجازی را مهیا می کنند و حتی حضور و غیاب نیز انجام می‌شود.

امیری عنوان کرد: آموزش آنلاین توان معلمان و سیستم آموزش و پرورش این شهرستان را چندین برابر بیش از زمانی که کلاس ها بصورت حضوری برگزار می شد گرفته است.

فرماندار شیراز گفت: اختیار نحوه تشکیل کلاس ها بصورت حضوری یا غیرحضوری به شورای مدارس واگذار شده که مدیر مدرسه نماینده دبیران و اولیا در آن عضویت دارند.

قطعی اینترنت حین آموزش

فرماندار شهرستان شیراز اظهار داشت: کاستی هایی نیز مانند قطعی اینترنت در هنگام آموزش آنلاین وجود دارد که به زیرساختهای مخابراتی مربوط است و در این زمینه کارگروهی تشکیل شده که با همکاری شرکت مخابرات در ۴ ناحیه و یک منطقه مشکلات این حوزه را شناسایی و برای رفع آن اقدام می کنند.

وی ادامه داد: عدم یکپارچگی و وجود تفاوت در نحوه آموزش مناطق مختلف شیراز نیز دیده می شود که برای رفع این نقیصه نیز کارگروهی دیگر در فرمانداری شیراز تشکیل شده که برای ایجاد یکپارچگی در نرم افزارها و دستورالعمل اقدام می کنند تا حتی المقدور تفاوت ها در نحوه برگزاری کلاس های آنلاین و عملکرد سلیقه‌ای کاهش یابد.

مخارج آموزش آنلاین برای خانواده‌های کم بضاعت

امیری به مشکلات بعضی خانواده های کم بضاعت برای تامین هزینه های آموزش آنلاین اشاره کرد و افزود: گروهی با عنوان ساماندهی و جلب و جذب کمک‌های خیرین در شهر شیراز ایجاد شده تا کمک نیک اندیشان و خیرین به این سمت هدایت و برای خرید گوشی،تبلت و حجم اینترنت مورد نیاز دانش آموزان کم بضاعت ساماندهی شود.

وی به تلاش های بهزیستی و کمیته امداد و همچنین موسسه های خیریه اشاره کرد و گفت: تنها در یکی از مدارس شیراز در روزهای اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ بسته لوازم التحریر برای آموزش آنلاین توزیع شد.

فرماندار شیراز در ادامه بیان کرد: بازدیدهایی نیز بصورت مداوم از مدارس شهرستان شیراز انجام می شود تا با کمترین مشکل سال تحصیلی جدید تداوم یابد که در این زمینه گروه‌هایی در نواحی مختلف آموزش و پرورش شهرستان شیراز تشکیل شده است.

حفظ سلامت معلمین و وضعیت سرویس مدارس شیراز

وی به اهمیت سلامت معلمین و کارکنان مدارس که بصورت فیزیکی هر روزه در محل کار خود حاضر می شوند گفت: رایزنی و پیگیری‌هایی برای تامین اعتبار مورد نیاز برای گندزدایی و ضدعفونی مدارس شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

امیری ادامه داد:تدابیر لازم اندیشیده شده تا با سفید شدن وضعیت و شروع آموزش حضوری سرویس مدارس آماده خدمات رسانی به مردم و دانش آموزان باشند.

وی اضافه کرد: والدین می‎توانند از طریق سامانه ای بنام سپند ثبت نام سرویس مدارس برای دانش آموزان را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار