یک کارشناس تغذیه روسی معتقد است که کم خونی و ایجاد مشکل در دندان‌ها تنها جزو کوچکی از مشکلاتی است که نخوردن دائمی گوشت برای ما ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر اولگا کورا بیلووا کارشناس تغذیه روسی می‌گوید هنگامی که فرد از یک رژیم غذائی حاوی گوشت به یک رژیم غذائی گیاهی روی می‌آورد، باید بداند که بدن به یک بازه زمانی نیاز دارد تا بتواند خود را با این تغییر سازگار کند؛ به گونه‌ای که در روز‌های اول دچار نفخ شکم و افزایش گاز در معده می‌شود، زیرا باکتری که می‌تواند سلولز موجود در همه گیاهان را خرد کند، در معده کم بوده و از این رو هضم پروتئین گیاهی بد خواهد بود.

بهتر است نیمی از پروتئین مورد نیاز بدن منبع حیوانی داشته باشد

اولگا کورا بیلووا می‌گوید گوشت بیش از مواد غذایی دیگر موجب احساس سیری می‌شود، به گونه‌ای که ۱۰۰ گرم گوشت، حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین دارد و انسان بالغ روزانه نیازمند ۶۰ تا ۸۰ گرم پروتئین است که بهتر است ۵۰ درصد آن حیوانی باشد.

این کارشناس روس توضیح داد: اگر شما به طور کامل خوردن گوشت را ترک کنید باید مقادیر بیشتر هیدروکربونات مصرف کنید تا بر احساس گرسنگی خود غلبه کنید و به دنبال آن با مشکلات اضافه وزن مواجه خواهید شد.

ترک کامل تناول گوشت موجب کمبود ویتامین D، B۱۲، یُد، فسفر و کلسیم می‌شود. همچنین این موضوع به پروتئین گیاهی کمک می‌کند تا کلسیم موجود در بدن را هنگام ادVار دفع کند که این خود منجر به ایجاد مشکل برای دندان ها، استخوان‌ها و مو‌ها که ۹۰ درصد مواد تشکیل دهنده آن‌ها پروتئین است، می‌شود.

اگر خوردن گوشت را ترک کردید حتما هر شش ماه یکبار آزمایش خون بدهید

نخوردن گوشت باعث خشکی پوست و ریش ریش شدن ناخن‌ها شود؛ بنابراین فرد باید هر شش ماه یک بار آزمایش خون و ادرار را انجام دهد تا میزان پروتئین لازم برای ذخیره و آزادسازی آهن مشخص شود. این پروتئین برای عملکرد عادی عضلات و رفع خستگی پس از تمرین‌های ورزشی ضروری است.

عامل کم خونی فقط تغذیه نامناسب نیست، بلکه از جمله مهمترین دلایل دیگر آن کمبود ویتامین B۱۲ و آهن است که بدن، آهن موجود در ترکیب هموگلوبین را به شکل بهتری از گوشت دریافت می‌کند.

برای رهایی از خطر بیماری های قلبی وزن خود را کم کنید

به گفته کورا بیلووا ترکِ خوردن گوشت، خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی و رگ‌های خونی را به میزان ۲۲ درصد کاهش می‌دهد، اما توضیح نداده این میزان چه رابطه‌ای با فرآیند بیوشیمی بدن دارد.

او می‌افزاید: برای رهایی از خطر ابتلا به اینگونه بیماری‌ها باید وزن را کاهش داد، زیرا چاقی یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. هرکس می‌خواهد رژیم غذائی گیاهی داشته باشد باید با پزشک خود حتما مشورت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار